Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروژه قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان در طول هشت سال گذشته با مشکلات مختلفی مواجه شده و حتی در برهه‌ای گمانه‌هایی مبنی بر توقف آن مطرح شده بود، حالا رستم قاسمی از رییس‌جمهور برای پشتیبانی از این پروژه درخواست کمک کرده است.

به گزارش ایران اکونومیست، پروژه قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان ۴۱۰ کیلومتر بوده که ۱۶۵ کیلومتر در مسیر تهران– قم و مابقی در بخش قم-اصفهان به طول ۲۴۵ کیلومتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرارداد این پروژه از سال ۱۳۹۳ منعقد و بازه زمانی پنج ساله برای آن بهره‌برداری از آن پیش‌بینی شده بود اما در شهریور ماه سال ۱۳۹۸با مشکلاتی مواجه و عملا موقف شد.

البته در همان زمان این مسئله از سوی مدیرعامل سابق راه‌آهن مورد تایید قرار نگرفت. سعید رسولی در پاسخ به ایران اکونومیست گفته بود که پروژه قطار سریع السیر تهران-قم- اصفهان متوقف نشده است اما در زمینه مسائل مالی و اعتباری با سازمان برنامه و بودجه اختلاف نظرهای داریم که امیدواریم به زودی حل و فصل شود.

وی افزود: در این مسیرکارهایی هم در حوزه زیرساختی انجام شده، اما در زمینه مسائل مالی و اعتباری اختلاف نظرهایی با سازمان برنامه و بودجه داریم که امیدواریم به زودی حل و فصل شود البته نگاه غالب در این زمینه این است که  این پروژه انجام شود و پیمانکار آن همچنان در پروژه وجود دارد.

یکسال بعد یعنی در مهر ماه سال ۱۳۹۹، عباس خطیبی - معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل‌ونقل کشور – نیز در این باره به ایران اکونومیست گفته بود که مشکلاتی در تامین منابع فاینانس چینی داشتیم که البته به تدریج در حال برطرف شدن است و طرف چینی وعده هایی برای بهبود این شرایط داده است و از سوی دیگر مجموعه دولت به ویژه وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور خارجه و بانک مرکزی مساعدت بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی افزود: طی جلسات اخیری که با وزیر راه و دیگر مسئولان دولت و بانک مرکزی داشته‌ایم مقرر شد که فاینانس چهار میلیارد یوآنی چین را که حدود یکماه تا انقضاء آن باقی مانده تمدید کنیم و ال سی ۹.۶ میلیارد یوآنی بخش دوم این پروژه ریلی را نیز باز کنیم تا کار و مراحل اجرایی سریعتر پیش برود.

اما با وجود گذشت حدود هشت سال از این پروژه ریلی، قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان روی زمین مانده و پیشرفت قابل توجهی نداشته است.

حالا رستم قاسمی –وزیر راه و شهرسازی- از رییس‌جمهور برای تکمیل این پروژه درخواست پشتیبانی کرد تا شاید وعده‌ها برای بهره‌برداری از این قطار سریع‌السیر به مرحله عمل برسد. وی در سفر اخیرش به اصفهان، در جریان بازدید از پروژه قطار سریع السیر تهران  - قم - اصفهان، از تعیین تکلیف پاره‌ای مسائل فنی مربوط به این پروژه ظرف چند هفته آینده خبر داد و گفت: آن دسته از مسائلی هم که به خارج از وزارتخانه برمی‌گردد مثل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، بانک مرکزی، پیگیری کرده‌ایم. اخیرا مکاتبه‌ای با روسای این دو سازمان داشته‌یام و تلاشمان این است که با حضور رئیس جمهوری در استان، یک حمایت و پشتیبانی جدی از ناحیه ایشان نسبت به این پروژه داشته باشیم.

میعاد صالحی –مدیرعامل شرکت راه‌آهن-  نیز در جریان این بازدید اظهارکرد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در تکمیل بخشی از این پروژه کمک کنند و ما با دو تیم در این مورد صحبت کرده‌ایم.

وی افزود: اگر بتوانیم این خط سریع السیر را اجرا و راه‌اندازی کنیم، می‌توانیم در سایر خطوط هم راه آهن پرسرعت را اجرا کنیم و اگر خدای نکرده به توقف برسیم، طبیعتا بن‌بستی ایجاد خواهد شد؛ اما انشاءالله شاهد افتتاح این خط پرسرعت ریلی در دولت سیزدهم باشیم.

حالا باید دید قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان با چه سرعتی در دولت سیزدهم ساخته خواهد شد و چند سال دیگر به این پروژه هشت ساله اضافه می‌شود تا به بهره‌برداری برسد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: قطار سریع‌السیر تهران قم اصفهان ، وزیر راه و شهرسازی ، رستم قاسمی ، رئیس جمهور

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: قطار سریع السیر تهران قم اصفهان وزیر راه و شهرسازی رستم قاسمی رئیس جمهور قطار سریع السیر تهران قم اصفهان پروژه قطار سریع السیر تهران راه آهن هشت سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۶۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف جسد زن ۳۶ ساله در باغی در اصفهان

سرهنگ حسین تُرکیان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی وصول شکایتی مبنی برمفقودی خانم ۳۶ ساله‌ای در شهر اصفهان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا کارآگاهان با بررسی‌های تخصصی و اقدامات هوشمندانه پلیسی دریافتند فرد مفقود شده چند روز قبل ازجانب شخصی تهدید به قتل شده که همین سرنخ شک کارآگاهان را به سمت این برد که احتمالاً فرد گم شده به قتل رسیده باشد لذا سریعاً طی هماهنگی با مرجع قضائی نسبت به دستگیری مظنون پرونده اقدام کردند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان تصریح کرد: فرد دستگیر شده ابتدا از موضوع اظهار بی اطلاعی کرد و منکر انجام هرگونه جرمی شد ولی در مواجهه با ادله و مستندات موجود و در تحقیقات تخصصی به ناچار لب به اعتراف گشود و پرده از این جنایت برداشت.

وی ادامه داد: در بازجویی‌های که از متهم انجام شد مشخص گردید وی به علت اختلافات مالی با فرد مفقود شده داخل پارک قرار گذاشته و پس از جرو بحث او را هل داده که با برخورد سرش با دیوار جان خود را ازدست داده است.

سرهنگ ترکیان خاطر نشان کرد: با اظهارات متهم و اعتراف وی به پنهان کردن جسد مقتول در باغ شخصی اش، در نهایت جسد خانم ۳۶ ساله که در باغ قاتل مدفون شده بود کشف و متهم به همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

کد خبر 6094295

دیگر خبرها

  • کشف جسد زن ۳۶ ساله در باغ
  • کشف جسد زن ۳۶ ساله در باغ و دستگیری قاتل
  • کشف جسد زن ۳۶ ساله در باغی در اصفهان
  • ◄ احداث و بهره‌ برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • احداث «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران» / عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران»/عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • قرارداد احداث ۲ ایستگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان با شرکت مپنا امضا شد
  • سریعترین قطار‌های جهان در سال ۲۰۲۴ کدامند؟
  • احداث و بهره‌برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان