Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@21:27:52 GMT

فروش سیمان در بوشهر بیشتر از ۵۰ هزارتومان ممنوع

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۵۷۱۴۸

فروش سیمان در بوشهر بیشتر از ۵۰ هزارتومان ممنوع

ایسنا/بوشهر مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در حال حاضر قیمت هر پاکت سیمان درب کارخانه ۳۰ هزارتومان، با فرض ۱۰ هزارتومان هزینه توزیع، پنج هزارتومان سود خرده فروش و ۱۰ درصد نوسان هر بسته سیمان باید ۵۰هزارتومان به دست مصرف کننده برسد.

مهدی صفوی روز سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: اولویت دولت سیزدهم شفاف‌سازی در تولید، توزیع و عرضه است؛ در این راستا سامانه‌های متعددی را در نظر گرفته است تا مراحل مختلف رصد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: از دیگری رویکردهای سازمان صمت استان بوشهر، احیا و بازسازی واحدهای صنعتی راکد، تامین مواد اولیه و ماشین آلات واحدهای صنعتی و تامین نقدینگی برای تدام و ایجاد فعالیت‌های صنعتی است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بااشاره به تسهیلات تحت عنوان تبصره ۱۸ و رونق تولید تصریح کرد: پارسال ۲۲۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ از طریق چهار بانک صنعت و معدن، ملت، آینده و پست بانک در اختیار واحدهای صنعتی قرار گرفت. همچنین تسهیلات رونق تولید کماکان بدون محدودیت ریالی و با نرخ سود ۱۸ درصد پرداخت می‌شود.

صفوی بابیان اینکه در حوزه صادرات تمرکز بر کشورهای همسایه و به‌ویژه حوزه خلیج فارس است، عنوان کرد: کشور قطر باتوجه به روند توسعه‌ای و در پیش بودن جام جهانی در اولویت صادرات قرار دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: در سه ماهه نخست امسال ارتباطات خوبی با کشور قطر برقرار شد و در این راستا هیاتی به آن کشور اعزام شدند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بابیان اینکه اکنون بیش از ۶۰ درصد صادرات به کشور قطر از این استان انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا سه سال آینده صادرات ۲۰۰ میلیون دلاری به کشور قطر داشته باشیم.

به گفته صفوی، در وضعیت کنونی کشور سعی شده از ظرفیت‌های محلی همچون تعاونی مرزنشینان و ملوانان برای کمک به اقتصاد استان بوشهر کمک کنیم. تعاونی مرزنشینان پس از ۷ سال فعالیت خود را در حوزه کالاهای اساسی از سر گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه "ته لنجی" در حال نظام‌مند شدن است، بیان کرد:  کالای همراه ملوان در حال برنامه ریزی و انجام هماهنگی‌های لازم با گمرکات استان است تا این مهم در مسیر توسعه، اشتغال و به‌ویژه تولید حرکت کند.

مدیرکل صمت استان بوشهر اعلام کرد که در در زمینه مزیت‌های استان تجاری مثل خرما و میگورویدادهایی پیش‌بینی شده است که سعی داریم نیمه دوم سال آنها را برگزار کنیم.

صفوی بابیان اینکه تاکنون ۵۷۸ جواز تاسیس از سوی صمت استان بوشهر به ارزش ۲۸هزار میلیارد تومان صادر شده است، افزود: این مهم زمینه ساز اشتغال ۱۷ هزار نفر را فراهم کرده است.

این مقام مسئول ادامه داد: ۵۸۹ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۲۰هزار میلیارد تومان و اشتغال ۲۴هزار نفر در استان بوشهر پروانه بهره‌برداری دارند. البته برخی از این واحدها غیر فعال و به‌صورت فصلی هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال ۴۵ واحد جواز تاسیس با سرمایه‌گذاری ۱۷۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۱۷۰۰ نفر صادر شده است. همچنین شش پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری ۴۰۹ میلیارد تومان و اشتغال ۱۶۰ نفر صادر شده است.

صفوی بابیان اینکه در زمینه جواز تاسیس صادره در سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال در سرمایه‌گذاری ۴۱درصد و در اشتغال شش درصد رشد صورت گرفته است. همچنین در زمینه صدور پروانه بهره‌برداری نیز سرمایه‌گذاری ۴۵درصد و اشتغال ۵۲درصد رشد داشته است.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۴۵ جواز تاسیس با سرمایه‌گذاری ۹۸۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۵۶۰۰ نفر  در استان بوشهر صادر شود. همچنین پیش‌بینی می‌شود ۴۵ پروانه بهره‌برداری با سرمایه گذاری ۱۰هزار میلیارد تومان و اشتغال ۸۰۰ نفر صادر شود.

مدیرکل صمت استان بوشهر خاطر نشان کرد: اکنون حدود ۸۰ واحد صنعتی غیرفعال در استان وجود دارد که امسال تلاش می‌شود ۵۰ مورد از آنها به چرخه تولید بازگردند. در صورت برگشت این صنایع به چرخه تولید حدود ۳۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری احیا و زمینه اشتغال ۸۰۰ نفر فراهم خواهد شد.

صفوی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۵ واحد صنعتی در استان بوشهر نوسازی و بازسازی شوند. این مهم نیازمند سرمایه‌ ۲۰۰میلیارد تومانی است که البته اشتغال ۳۰ نفر را هم به دنبال دارد.

وی درخصوص کمبود و گرانی سیمان در استان بوشهر اظهار کرد: احتمال قطعی برق باعث سوء استفاده برخی افراد شده بود اما اکنون وضعیت به حالت عادی بازگشته است.  در حال حاضر قیمت هر پاکت سیمان درب کارخانه ۳۰ هزارتومان، با فرض ۱۰ هزارتومان هزینه توزیع، پنج هزارتومان سود خرده فروش و ۱۰ درصد نوسان هر بسته سیمان باید ۵۰هزارتومان به دست مصرف کننده برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سيمان معدن و تجارت استان بوشهر میلیارد تومان و اشتغال پروانه بهره برداری سرمایه گذاری صمت استان بوشهر پیش بینی می شود استان بوشهر مدیرکل صنعت جواز تاسیس کشور قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۷۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۸۰ درصد تور ماهیگیری و ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در این استان تولید می‌شود.

بتول دانش شهرکی شامگاه جمعه در شورای سرمایه گذاری استان سیستان و بلوچستان افزود: وجود بیش از ۳۱۰ کیلومتر نوار ساحلی و ظرفیت‌های فراوان بالقوه مناطق ساحلی چابهار، کنارک و دشتیاری، سیستان و بلوچستان را به مرکز تولید و اشتغال این منطقه تبدیل و زمینه های سرمایه گذاری در بخش های مختلف را فراهم کرده است.

وی تاکید کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی محرک توسعه اقتصادی سواحل بکر مَکُران است که می‌توان با سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه علاوه بر ایجاد اشتغال و نقش‌آفرینی گسترده در صادرات آبزیان و ارزآوری، زمینه توسعه هرچه سریعتر این سواحل را فراهم کرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: چابهار، دشتیاری و کنارک از شهرستانهای ساحلی زیبا و با ظرفیت‌های فراوان در حوزه گردشگری، شیلات، اقتصادی، تجاری، ترانزیتی و اشتغالزایی به دلیل نزدیکی به خط استوا نسبتا گرم و مرطوب و درجه حرارت سواحل این شهرستان در طول سال مناسب برای پرورش میگو و صید و صیادی و بویژه تن ماهیان است.

وی بیان کرد: حوزه شیلات یکی از بخش های کم هزینه برای ایجاد اشتغال است و می تواند اشتغال را به چند برابر افزایش دهد و به نوعی سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات با صرفه‌ترین راه و اقتصادی‌ترین فعالیت در سواحل مکران محسوب می‌شود.

شهرکی با اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در حوزه صنعت گفت: وجود ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی با مساحت چهار هزار و ۵۳۶ هکتار بستر مناسبی را همراه با مشوق‌های لازم برای جذب سرمایه گذار در حوزه های مختلف صنعتی، صنایع تبدیلی معدنی، کشاورزی و شیلاتی فراهم آورده است.

وی افزود: علاوه بر و جود سه کارخانه تولید سیمان و تعداد هشت واحد تولیدی شناور سازی ۳۰ درصد پاکت سیمان، ۴۰ درصد پای بند ریل آهن، ۱۲ درصد سموم دفع آفات مورد نیاز کشور نیز در این استان تولید می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در تقویت معیشت خانوارها دارد
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • افزایش اعتبارات مسئولیت اجتماعی در حوزه فرهنگی استان بوشهر
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد
  • کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیرابجاد می شود
  • ورود ناپلی و پست لارو از استان‌های دیگر به بوشهر ممنوع است