Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر علیرضا نورپور با اعلام اینکه آزمایشگاه جامع محیط زیست دانشگاه تهران با ۱۳ آزمایشگاه در فضایی به مساحت حدود ۹۰۰ مترمربع در دانشکده محیط زیست راه‌اندازی می‌شود، گفت: «یکی از آزمایشگاه‌هایی که در این آزمایشگاه جامع فعال خواهد بود، آزمایشگاه آنالیز دستگاهی دارای دستگاه‌های پیشرفته مانند GC/MS، GC، A.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

A.S، HPLC، IC و ICP است که در آن آنالیزهای مربوط به آلاینده‌های آلی و معدنی در آب و خاک و تا حدودی در هوا اندازه‌گیری می‌شود.»

او افزود: «آزمایشگاه شیمی تر(WET LAB) از دیگر ارکان آزمایشگاه جامع محیط زیست دانشگاه تهران است که بیشتر کارهای مربوط به آب و فاضلاب مانند تیتراسیون‌ها، اندازه‌گیری TSS، TDS، COD،BOD و … در آن انجام می‌شود. این آزمایشگاه به دستگاه‌هایی نظیر ترازوی حساس، کوره، اتوکلاو، اسپکتروفوتومتر، الک و انکوباتور مجهز است.»

رئیس دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران همچنین از راه‌اندازی آزمایشگاه آلودگی هوا در آزمایشگاه جامع محیط زیست دانشگاه تهران به عنوان یکی از اولویت‌های اول دانشکده محیط زیست نام برد و گفت: «درخواست خرید تجهیزات این آزمایشگاه در لیست انتظار اداره تجهیزات دانشگاه قرار دارد.»

دکتر نورپور از آزمایشگاه نانو تکنولوژی، آزمایشگاه پسماند و انرژی، آزمایشگاه سواحل و دریا، آزمایشگاه عملیات واحد، آزمایشگاه عددی مدل‌سازی کیفیت هوا، آزمایشگاه بهره‌وری بهینه از منابع، آزمایشگاه سنجش از دور زیست محیطی، آزمایشگاه لخته‌سازی الکتریکی، آزمایشگاه زیست توده و آزمایشگاه بوم‌شناسی سیمای ایران به عنوان دیگر آزمایشگاه‌های پیش‌بینی‌شده در آزمایشگاه جامع محیط زیست دانشگاه تهران نام برد.

کد خبر 686949 برچسب‌ها دانشگاه تهران محیط زیست ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دانشگاه تهران محیط زیست ایران آزمایشگاه جامع محیط زیست دانشگاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۹۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد

خدامراد جهانتیغ  اظهار کرد: در گشت و کنترل روزانه محیط بانان و تماس تلفنی همیار محیط زیست با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مبنی بر گرفتار شدن یک عدد بزمجه در مناطق مسکونی یگان حفاظت به سرعت به محل اعزام شد.

وی تصریح کرد: این گونه زیستی پس از بررسی کارشناسی و اطمینان از سالم بودن آن، در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • دودی که از سیانور خطرناک تر است
  • (عکس) دانشگاه شیراز در سال‌های قبل از انقلاب
  • جایزه ملی محیط زیست برای دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران