Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین از سازمان ملل خواست تا درباره حمله نیرو‌های روسیه به یک مرکز خرید در اوکراین تحقیق کند.

به گزارش فارس، وی افزود: «از سازمان ملل می‌خواهیم که روسیه را از کرسی دائم خود در شورای امنیت محروم کند».

رئیس جمهور اوکراین تاکید کرد: «باید روسیه همانند سازمانی تروریستی مورد بازخواست قرار بگیرد تا به حمله این کشور به اوکراین چراغ سبز نشان داده نشود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از ادعای کی‌یف درباره حمله موشکی روسیه به مرکز خریدی در مرکز اوکراین، مقامات این کشور خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل شدند.

«سرگئی کیسلیتسیا» نماینده اوکراین در سازمان ملل، طی نامه‌ای به شورای امنیت گفت کی‌یف خواستار برگزاری نشست فوری این شورا در مورد وضعیت اوکراین است.

رسانه‌های اوکراینی پیشتر گزارش داده بودند یک مرکز خرید بزرگ در شهر «کِرِمنچوک» واقع در استان پوتاوا هدف حمله موشکی روسیه قرار گرفته است. گفته می‌شود در این حمله حداقل ۲۸ نفر کشته و بیش از ۵۰ تن دیگر مجروح شدند. دولت روسیه هنوز درباره این حمله پاسخی نداده است.

سران کشور‌های عضو گروه هفت نیز ضمن محکوم کردن حمله موشکی روسیه به یک مرکز خرید در اوکراین، از تداوم فشار تحریم‌ها بر مسکو و بلاروس خبر دادند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: ولودیمیر زلنسکی اوکراین شورای امنیت سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۰۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه

بین الملل تابناک: هفتصد و هفتاد و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه

وزیر انرژی اوکراین مدعی شد روسیه امروز شنبه به تاسیسات انرژی این کشور در سه منطقه حمله کرده است.

خبرگزاری رویترز نوشت: جرمن گالوشچنکو (German Galushchenko) وزیر انرژی اوکراین در پیام رسان تلگرام نوشت: در حمله روسیه به تاسیسات انرژی اوکراین در این سه منطقه، خساراتی به تجهیزات وارد و دستکم یکی از کارگران انرژی زخمی شده است.

گالوشچنکو در این پیام افزود: حملات روسیه منطقه دنیپروپتروفسک (Dnipropetrovsk) در مرکز اوکراین و مناطق لویو(Lviv) و ایوانوفرانکیفسک (Ivano-Frankivsk) در غرب این کشور را هدف قرار داده است.

آمریکا یک بسته کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که این کشور یک بسته کمک جدید به ارزش ۶ میلیارد دلار را به اوکراین اختصاص داده است.

به گزارش شبکه خبری ای بی سی نیوز، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که این بزرگترین بسته کمک امنیتی آمریکا تاکنون است که صرف خرید سامانه های تسلیحاتی جدید برای اوکراین خواهد شد و شامل خرید موشک های پاتریوت بیشتری خواهد بود که کی یف برای مقابله با حملات موشکی روسیه به شهرهای این کشور به آن نیاز دارد.

آستین گفت: این بسته شامل سامانه های مهم رهگیری برای سامانه های دفاع هوایی NASAMS و پاتریوت اوکراین، سامانه های ضد پهپادی بیشتر و تجهیزات پشتیبانی، مقادیر هنگفتی مهمات توپخانه، مهمات تسلیحات هوا به زمین و تجهیزات پشتیبانی و نگهداری خواهد بود.

 

 

 

دیگر خبرها

  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • کمبود شدید سرباز در اوکراین/ ارسال مهمات غربی چاره کار نیست
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد