Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@03:33:49 GMT

مشاهده تب کریمه کنگو در گیلان/ ۶ تست مثبت شد

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۶۱۰۴۳

مشاهده تب کریمه کنگو در گیلان/ ۶ تست مثبت شد

ایسنا/گیلان سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از ابتلای شش گیلانی به تب کریمه کنگو خبر داد و گفت: ۲۳ مورد در شش شهرستان مورد بررسی قرار گرفتند.

اسماعیل نورصالحی در گفت وگو با ایسنا، از شناسایی موارد ابتلا به تب کریمه کنگو در شش شهرستان گیلان خبر داد و اظهار کرد: ۲۳ نفر با توجه به علائم اعلام شده مورد بررسی و آزمایش از نظر ابتلا به تب کریمه کنگو قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی موارد بررسی شده را در شهرستان های رودسر، املش، سیاهکل، رشت، رودبار و لنگرود دانست و افزود: ۱۸ نفر در شهرستان رودسر، یک نفر در شهرستان املش، یک نفر در شهرستان سیاهکل، یک نفر در شهرستان رشت، یک نفر در شهرستان رودبار و یک نفر در شهرستان لنگرود بررسی شدند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ۱۲ تست منفی و پنج تست تحت بررسی قرار دارد، گفت: نتیجه تست شش نفر ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو را نشان می دهد.

نورصالحی از خانواده ها خواست حتما از اماکن بهداشتی مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی استان گوشت دام خریداری کنند و گفت: مردم از خرید گوشت دام زنده و مصرف بلافاصاه آن خودداری کنند، زیرا گوشت دام حتما باید بعد از کشتار در دمای یخچال نگهداری شود که مورد تایید سازمان دامپزشکی است.

وی همچنین از دامداران و افرادی که دام و گوشت دام ارتباط دارند خواست نکات بهداشتی از جمله پوشیدن دستکش در زمان تماس با دام و گوشت آن و ترشحات خونی را رعایت کنند و یادآور شد: این تب خونریزی دهنده بوده و افرادی که با دام سرو کار دارند باید به علائم توجه کنند.

سرپرست معاونت بهداشتی علوم پزشکی با بیان اینکه تب کریمه کنگو از انسان به انسان سرایت ندارد عنوان کرد: مردم از خرید غذاهای گوشتی جاده ای نیز پرهیز کنند و حتما بعد از خریداری گوشت آن را در یخچال نگه دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی تب کریمه کنگو یک نفر در شهرستان تب کریمه کنگو علوم پزشکی گوشت دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۱۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی آخرین وضعیت بودجه واعتبارات وطرح‌های نیمه تمام گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ رییس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی دراین نشست با اشاره به سفر قریب الوقوع رییس جمهوربه گیلان گفت: مدیران استان باید با هم افزایی وبرنامه ریزی بدون عجله مشکلات و موانع پیشرفت استان را احصا و در سفر رییس جمهور آنها را پیگیری و مطالبه کنند.

ابراهیم نجفی با اشاره به مشکلات زیرساختی گیلان گفت: به رغم تلاش مسئولان ، اما در حوزه کشاورزی ، اقتصاد دریامحور ، اشتغال و دیگربخش‌ها مشکلات و موانع پیشرفت وجود دارد که باید برای رفع آنها اهتمام ویژه داشته باشیم.

وی همچنین تعیین قیمت خرید تضمینی برنج را از مطالبات مهم استان گیلان از دولت دانست و افزود: در سفر رییس جمهور به جد این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان هم در این نشست با تاکید برتسریع بخشی طرح‌های مهم استانی وشهرستانی گفت: باید برای جذب اعتبارات طرح‌های مهم واولویت داربررسی و مشخص شود.

محمد رضا رستمی افزود: برگزاری این نشست‌ها می‌تواند به همفکری بیشتر برای توسعه استان و شفافیت اعتبار بخشی به طرح‌ها کمک کند.

همچنین در این نشست آقایان احمدی سنگری، سید علی آقازاده و جبارکوچکی نژاد نمایندگان مردم شهرستان رشت وخمام، حسن محمد یاری نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال، سید کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا و رسول فرخی نماینده لاهیجان و‌سیاهکل در مجلس شورای اسلامی دیدگاه‌ها خود را در خصوص رفع موانع توسعه استان بیان کردند.

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • درمان «ارس» تنها پلنگ باغ وحش شهرستان مشهد پیگیری می‌شود
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • بررسی خلیج فارس از نگاه نوجوانان روی موج سلامت
  • بررسی آخرین وضعیت بودجه واعتبارات وطرح‌های نیمه تمام گیلان
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • تفرجگاه "دربند" صحنه از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شد
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد