Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمد محمدی ، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: بیماریابی سریع در زمینه تب کریمه کنگو با تلاش کارشناسان بهداشت جنوب غرب خوزستان از افزایش موارد ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد و حال تنها بیمار قطعی و بستری در این شهرستان نیز نسبت به سه روز قبل بهتر شده است.

او از بستری بودن ۲ مورد مشکوک به بیماری تب کریمه کنگو در بیمارستان آبادان نیز خبر داد و گفت: با توجه به علائم این افراد احتمال منفی بودن جواب آزمایش آن‌ها وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آبادان به شهروندان توصیه کرد برای مقابله با این بیماری که شهروندان گوشت و محصولات دامی را از فروشگاه‌های مجاز خریداری کرده و از خرید این محصولات از فروشندگان دوره‌گرد و در مسیر جاده خودداری کنند.

او تاکید کرد نیاز است افراد بدون استفاده از وسایل حفاظتی مانند دستکش و روپوش از تماس با لاشه احشام و خون ترشحات دام پرهیز کرده برای از بین بردن بیماری گوشت تازه را حداقل به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کنند و بعد از تماس با گوشت دام دست‌‎ها را به روش صحیح با آب و صابون بشویند.

این مسئول گفت: شهروندان جگر دام تازه ذبح‌شده را قبل از مصرف به مدت ۴۸ ساعت در یخچال نگهداری و سپس به خوبی پخته و مصرف کنند.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آبادان سردرد، تب بالا، کمردرد شدید و درد مفاصل و عضلات، دل درد، اسهال، استفراغ، قرمزی چشم و خونریزی از علائم این بیماری است.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تب کریمه کنگو فرآورده های گوشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۸۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان

ایسنا/خوزستان سرپرست مرکز بهداشت آبادان از پلمب یک فروشگاه بزرگ زنجیره‌ای در این شهرستان خبر داد.

روح‌الله شکری امروز (۸ اردیبهشت‌ماه) به رسانه‌ها اظهار کرد: با توجه به موارد تخلف مشاهده شده در یک فروشگاه‌ زنجیره‌ای و اینکه این موارد مصداق بارز تهدید علیه سلامت عمومی بوده است، برخورد با این فروشگاه با جدیت در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در بازدید از این فروشگاه زنجیره‌ای، این واحد به علت رعایت نکردن موازین بهداشتی پلمب شد.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان با تاکید بر لزوم برخورد قانونی و بدون اغماض با افرادی که سلامت مردم را به خطر می‌اندازند، گفت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی، به صورت ۲۴‌ساعته می‌توانند با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند یا به صورت حضوری به مرکز بهداشت مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • پلمب یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • فرمولی ساده برای اینکه هرگز به آلزایمر مبتلا نشوید
  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟