Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، به مناسبت فرا رسیدن ۳۰ ذالقعده سالروز شهادت امام جواد، مراسم سوگواری در حرم مطهر امامزاده موسی مبرقع فرزند بلافصل این امام همام و امامزادگان چهل اختران و زید علیهم السلام تدارک دیده شده است.

بر این اساس و از ساعت ۷:۳۰ روز چهارشنبه، آیین غبارروبی چهارمین حرم اهل بیت، آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع ابن الجواد با حضور مسئلان هیئات مذهبی استان قم، سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی و مداحی حاج سید علی حسینی‌نژاد برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجلس عزاداری شب شهادت امام جواد هم چهارشنبه شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام شاهرودی و مداحی حاج حسن یوسفی و حاج جواد اشعری در این مکان مقدس برگزار می‌شود و در انتها، شرکت‌کنندگان مهمان سفره اهل بیت علیهم السلام خواهند بود.

صبح روز پنجشنبه ۹ تیرماه و همزمان با سالروز شهادت حضرت جواد الائمه علیه السلام، مراسم سوگواری کارکنان شعب بانک ملی و کارکنان سازمان زندان‌ها از ساعت ۶ در حرم مطهر امامزاده موسی مبرقع علیه السلام آغاز می‌شود و ساعت ۹ هم به آیین عزاداری طلاب اردوزبان ساکن قم اختصاص داده شده است.

همان روز و بعد از نماز مغرب و عشا مراسم عزاداری شام شهادت با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسین صدر و مداحی حاج علی انسانی و حاج رضا ایزدی در این مکان مقدس پیش‌بینی شده است.

مراسم بعدی، سحرگاه روز جمعه است و اختصاص به قرائت دعای پرفیض کمیل با نوای حجت‌الاسلام والمسلمین میرزامحمدی دارد.
 
آیین تعزیه‌خوانی در آستان امامزاده موسی مبرقع 
همان روز ساعت ۱۸ نیز آیین تعزیه‌خوانی سنتی در جوار این بقعه متبرکه و امامزادگان چهل اختران برگزار خواهد شد.

این مراسم، از طریق صفحات اختصاصی حرم مطهر امامزاده موسی مبرقع علیه السلام در سایت‌های آپارات و تلویزیون اینترنتی تیوا و همچنین صفحه اینستاگرام بقعه متبرکه با شناسه @hazrate_moosa به صورت زنده پخش خواهد شد.

برچسب‌ها قم امام جواد شهادت امام جواد (ع)

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم امام جواد شهادت امام جواد ع قم امام جواد شهادت امام جواد ع امامزاده موسی مبرقع شهادت امام جواد حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۱۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلامتی و طولانی عمر در حکومت امام زمان(عج)

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب به انتشار مطلبی پیرامون ریشه کنی فقر اقتصادی در زمان حکومت امام زمان علیه السلام پرداخته که تقدیم علاقه‌مندان می‌شود:

سلامتی یکی از نعمت‌های است که قدر آن به درستی دانسته نمی‌شود و بشر تا زمانی که از آن برخوردار است، نسبت به آن بی توجه می باشد و شاکر این نعمت بزرگ نیست. همانطور که در روایت نبوی به این حقیقت اشاره شده است: « نِعْمَتَانِ مَکْفُورَتَانِ الْأَمْنُ وَ الْعَافِیَةُ[۱] دو نعمت است که قدر آن دانسته نمی شود امنیت و عافیت.»

یکی از گرفتاری‌های بشر در عصر کنونی بیماری‌هایست که منشأ تعدادی از آنها دست ساز جریان‌های ضد بشری و زیست محیطی و برخی بخاطر تغییر سبک زندگی انسانها است که به همراه دیگر عوامل باعث شیوع و حتی پدید آمدن بیماری های جدیدی در بین انسانها شده است.

در عصر حکومت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) به خاطر پیشرفت علم از یک طرف و نابودی جریان‌های ضد بشری و تصحیح سبک زندگی انسانها در امور مادی و معنوی باعث افزایش طول عمر انسانها خواهد شد و امید به زندگی در آن عصر، به شدت افزایش می یابد. همانگونه که از امیرالمؤمنین(علیه السلام) نقل شده است: « فیَبْعَثُ المهْدِیُّ (علیه السلام) اِلی أُمَرَائِهِ بسائرِ الأمْصارِ بالعَدْلِ بینَ النَّاسِ و یذهب الرّبا و الزّنا، و شرب الخمر و الرّیاء، ...و تطول‏ الأعمار[۲] پس مهدی (علیه السلام) فرماندهان خود را به سائر شهرها می‌فرستد و دستور رعایت عدل در بین مردم ... و ربا و زنا و شراب خواری و ریا از بین می رود ...و عمرها طولانی شود.»

در نتیجه عصر حکومت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه)، عصر سلامتی و طول عمر انسان است تا در سایه این عمر طولانی خویش، به بندگی خدا پرداخته و بشر زندگی عاری از ناخوشی‌ها را تجربه بنماید.

پی نوشت:

[۱]. ابن بابویه، محمد بن علی، الخصال، جامعه مدرسین - قم، چاپ: اول، ۱۳۶۲ش، ج‏۱ ؛ ص۳۴.

[۲]. مقدسی شافعی سلمی، یوسف بن یحیی، عقد الدرر فی أخبار المنتظر (عج)، مسجد مقدس جمکران، سوم، ۱۴۲۸ ه.ق، ص۲۱۱

دیگر خبرها

  • به تعویق افتادن زمان برگزاری ویژه برنامه صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
  • برگزاری بیش از ۷۰۰ برنامه کشوری در دهه کرامت
  • ویژه‌برنامه استاد مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • سلامتی و طولانی عمر در حکومت امام زمان(عج)
  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • حضرت نجمه خاتون علیهاالسلام، مصداقی برای آیه شریفه تطهیر است