Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@02:50:07 GMT

کاهش ۱۱ درصدی ورودی پرونده‌ به دادگستری میامی

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۶۳۴۵۷

کاهش ۱۱ درصدی ورودی پرونده‌ به دادگستری میامی

فرشید صفدری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره شرایط ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضائی شهرستان میامی طی یک سال اخیر، تاکید کرد: کاهش ورودی پرونده‌ها به دادسرا و دستگاه‌های قضائی سیاست مهمی است که از سال‌های گذشته دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه این موضوع منجر به کاهش رفت و آمد ارباب رجوع در دستگاه‌های قضائی می‌شود، افزود: همچنین اوقات رسیدگی کاهش یافته و تعیین تکلیف پرونده‌های قضائی با سرعت بیشتر و مدت زمان کوتاه‌تری انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان میامی با اشاره به اینکه در سه ماه ابتدای سال جاری شمار ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضائی میامی با ۱۱ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه شده است، خاطرنشان کرد: این رقم در مقایسه با آمار کشوری بسیار قابل توجه بوده است.

صفدری یادآور شد: در تعیین تکلیف پرونده‌های قضائی دادگستری میامی رشد چشمگیری ایجاد شده است که ۱۱۰ درصد در مقایسه با سه ماه اول سال گذشته رشد داشته است و این امر منجر به کوتاهی وقت رسیدگی به پرونده‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته شوراهای حل اختلاف در حوزه شهری به دو هزار و ۴۴۹ پرونده رسیدگی کردند، ابراز داشت: از این تعداد ۸۴۳ فقره منجر به سازش شده و در حوزه روستایی نیز به ۹۴۶ فقره پرونده رسیدگی صورت گرفته است که از این تعداد ۴۴۰ پرونده منجر به سازش شد.

دادستان میامی با تاکید بر اینکه آمار ۴۵ درصدی سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف آمار مطلوبی است، تصریح کرد: دو طرح در شهرستان به طور جدی پیگیری می‌شود که طرح اول رصد سارقان سابقه دار و اشخاصی که مخل امنیت جامعه هستند و در این راستا همکاری مطلوبی با نیروی انتظامی ایجاد شده است.

صفدری گفت: این اشخاص باید به صورت نوبه‌ای به مراجع قضائی و انتظامی مراجعه و تعهداتی بسپارند تا به مرور زمان شاهد کاهش آمار جرایم در این حوزه باشیم.

وی در ادامه اضافه کرد: طرح دوم جمع آوری معتادین و تقویت کمپ‌های ترک اعتیاد برای کاهش جرایم مرتبط با مواد مخدر در دستور کار است.

دادستان میامی با بیان اینکه کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها در دستور کار دستگاه‌های قضائی قرار دارد تاکید کرد: افزایش دیدارهای مردمی، نظارت‌های میدانی با توجه به وجود معادن متعدد از دیگر برنامه‌های دستگاه‌های قضائی این شهرستان برای کاهش جرایم اقتصادی است.

صفدری از راه اندازی سامانه ارتباط تصویری با همکاران قضائی در میامی خبر داد و گفت: سامانه گزارشگری فساد نیز توسط قوه قضائی در حال راه اندازی است که به زودی به عموم مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

کد خبر 5526860

منبع: مهر

کلیدواژه: قوه قضاییه دادگستری استان سمنان دستگاه قضایی میامی بوشهر مشهد خراسان رضوی شیراز قوه قضاییه ویروس کرونا مواد مخدر کرمانشاه بیرجند سنندج ایلام اردبیل آمار کرونا همدان دستگاه های قضائی ورودی پرونده پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۳۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دادگاه‌های علنی بر خط در دادگستری استان کرمانشاه

معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری کل استان کرمانشاه از برگزاری دادگاه‌های علنی برخط در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمد باقر نریمانی امروز _ یکشنبه شانزدهم اردیبهشت _ اظهار کرد: بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب، تأکیدات ریاست قوه قضائیه و در راستای اهداف سند تحول قضائی، برگزاری دادگاه‌ها به‌صورت علنی و برخط به‌عنوان برنامه عملیاتی دادگستری استان، با هدف تقویت زیرساخت و توسعه دادرسی الکترونیک در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: از جمله مزایای برگزاری دادگاه‌های علنی برخط، افزایش دانش و تجربه همکاران و کارکنان دادگاه‌ها، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته حقوق، حقوقدانان و به‌طور کلی عموم مردم، اقناع افکار عمومی، افزایش اعتماد مردم به دستگاه قضائی و همچنین شفافیت در فرآیند رسیدگی و صدور آرای قضائی است.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه برگزاری دادگاه‌های علنی برخط را از موارد مطرح شده در اصل ۱۶۵ قانونی اساسی و ماده ۳۵۲ قانون آئین دادرسی کیفری برشمرد و خاطرنشان کرد: امکان مشاهده و حضور مجازی عموم مردم در این دادگاه فراهم شده و علاقه‌مندان به مباحث حقوقی، قضائی و جلسات دادگاه‌ها می‌توانند برخط و از طریق نشانی http://skyroom.adliran.ir/ch/kermanshah-ecourt در این دادگاه‌ها حضور داشته باشند.

کد خبر 750937

دیگر خبرها

  • رئیس قوه قضاییه: برخی قضات گله می‌کنند که پرونده‌ها با ابهامات زیاد به اجرای احکام می‌روند
  • افتتاح دادگاه عمومی بخش برزک در جهت تسهیل‌گری مشکلات قضایی مردم
  • ماموریت ویژه دادگستری البرز برای شناسایی مدیران شهری متخلف
  • جرایم مدیران شهری در البرز تحت رصد معاونت پیگیری پرونده‌های خاص
  • صدور دستور قضایی برای تعقیب کیفری متخلفان حوزه شهری البرز‌
  • برگزاری دادگاه‌های علنی بر خط در دادگستری استان کرمانشاه
  • مختومه شدن ۲۹۰ هزار پرونده در دادگستری چهارمحال و بختیاری
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • عفو بیش از ۲ هزار نفر از زندانیان جرایم غیر سرقت در البرز
  • دادگاه‌های صلح تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق