Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهشی وزارت علوم با اشاره به ۳ ماموریت شورای عتف گفت: جلسه این شورا بعد از ۱۱ سال وقفه با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد و در این ۳ حوزه مصوباتی خواهیم داشت.

به گزارش ایران اکونومیست، دکتر پیمان صالحی، معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امروز (چهارشنبه ۸ تیرماه) در مراسم تکریم رئیس پیشین و معارفه سرپرست پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله، با بیان اینکه یکی از برنامه‌ریزی‌های خوب در کشور، ایجاد پژوهشگاه‌های مأموریت‌محور بوده است، افزود: هر کدام از این پژوهشگاه‌ها در زمان تأسیس خود اولویت‌محور بودند و ظرفیت‌های بی‌بدیلی در کشور، منطقه و حتی جهان هستند و پژوهشگاه‌های شیمی، رنگ و زلزله براساس نیاز روز و اولویت‌های آینده راه‌اندازی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، دو اولویت کاری وزارت علوم در دوره جدید را "مرجعیت علمی" و "دیپلماسی علمی" ذکر کرد و یادآور شد: دانشمندان، مرزهای سیاسی را در می‌نوردند و می‌توانند نماینده‌های ارزشمندی برای ایران در جهان باشند، به خصوص در شرایطی که هر روز فشار تحریم‌ها روی ایران افزایش می‌یابد.

معاون پژوهشی وزارت علوم تاکید کرد: اعضای هیات علمی پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله، کرسی‌های بین‌المللی دارند و به طور کلی دانشمندان ایرانی نشان دادند می‌توانند ایران را از انزوای تحریم نجات دهند.

دکتر صالحی با اشاره به تولید ۷۷  هزار مقاله بین‌المللی از سوی محققان کشور، خاطر نشان کرد: از این تعداد، بیش از ۳۵ هزار مقاله با همکار محققان بین‌المللی تهیه شده است و این نشان می‌دهد که در اوج فشارها و تحریم‌ها، محققان ایرانی با همکاری محققان بین‌المللی مقاله منتشر کرده‌اند و این ظرفیتی است که نیاز به حمایت دارد.

وی ادامه داد: حضور علمی ایران در مجامع علمی بین‌المللی هم موجب همکاری با نهادهای بین‌المللی است و هم سبب جذب بودجه می‌شود. دانشمندان ایرانی ضمن رعایت همه اصول امنیتی می‌توانند منابع را جذب کنند.

دکتر صالحی یکی از این زمینه‌های همکاری بین‌المللی را سازمان کنفرانس اسلامی و کامستک (کمیته دائمی همکاری‌های علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی) عنوان کرد و یادآور شد: در این راستا به زودی با کامستک ارتباطات بیشتری صورت می‌گیرد.

وی به وظایف شورای عالی عتف اشاره کرد و گفت: سیاستگذاری در حوزه آموزشی، پژوهشی و فناوری، نظام تامین مالی در حوزه پژوهشی و نظارت و پایش ۳ وظیفه اصلی شورای عالی عتف است. به زودی رئیس جمهوری بعد از ۱۱ سال در عتف حضور خواهد یافت و ما نیز طرح‌هایی در این ۳ حوزه داریم که در این شورا به تصویب خواهیم رساند.

معاون پژوهشی وزارت علوم با اشاره به فراز و فرود جذب دانشجو در پژوهشگاه‌ها خاطر نشان کرد: پژوهشگاه‌ها نباید به دانشگاه تبدیل شوند. در سال‌های اخیر وزارت علوم محدودیت‌هایی برای جذب دانشجوی دکتری و کارشناسی ارشد در پژوهشگاه‌ها ایجاد کرده است، اما با تصویب مصوبه شورای عالی عتف در مورد جذب دانشجویان پسادکتری، امسال شاهد افزایش بسیار چشمگیری در ظرفیت دانشجویان پسادکتری خواهیم بود.

وی با تقدیر از دستاوردهای پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله گفت: این پژوهشگاه ۷ میلیارد تومان قرارداد ارتباط با صنعت دارد.

 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: شورای عتف ، معاون پژوهشی وزارت علوم ، پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شورای عتف معاون پژوهشی وزارت علوم پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله زلزله شناسی و مهندسی زلزله معاون پژوهشی وزارت علوم پژوهشگاه ها بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۴۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟

به گزارش همشهری آنلاین، عبدالمطهر محمدخانی؛ رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در روزنامه همشهری نوشت، روسای جمهور در ادوار مختلف، سفرهای استانی به بخش‌های مختلف کشور را در دستور کار داشتند اما کلانشهر «تهران» به‌دلیل آنکه پایتخت و محل حضور وزارتخانه‌ها و مراکز دولتی است، هرگز جایگاهی در برنامه‌ها نداشت و از این‌رو شهرداری در همه ادوار تنها هزینه حضور دولت را پرداخت می‌کرد و در مواجهه با گره‌های موجود نمی‌توانست دولت را تمام‌قد با خود همراه کند که این روند مشکلات بسیاری را به تهران تحمیل کرد.
از سوی دیگر، شهرداری در برخی پروژه‌ها نیاز به همراهی دولتمردان دارد که هرگز از سوی دولت‌های گذشته عملیاتی نشده است. حضور شهردار تهران در هیأت دولت از همان روزهای ابتدایی رهاوردهای بسیاری برای شهر داشته ‌که یکی از آنها همراهی دولت برای انعقاد قراردادهای واردات واگن و وسایل حمل‌ونقل برقی و همچنین بازدید رئیس‌جمهور از جنوب پایتخت بود. روز پنجشنبه در یک رخداد کم‌نظیر، دولت سیزدهم تصمیم گرفت تا از بخش‌های مختلف جنوب تهران بازدیدی داشته باشد و طی دیدار با مردم، گره از مشکلات شهروندان باز کند؛ بازدیدی که برای نخستین‌بار طی ادوار مختلف انجام شده بود و شهروندان توانستند دغدغه‌های خود را با رئیس‌جمهور، وزرا و مدیران شهری به‌صورت همزمان در میان بگذارند. در این میان رئیس‌جمهور، وعده افتتاح چند مرکز درمانی و بیمارستانی را به مردم منطقه۱۷ داد؛ منطقه‌ای که در این زمینه دچار کمبود سرانه است. نوسازی بافت فرسوده نیز یکی از دغدغه‌های مردم در جنوب شهر تهران است که ارائه بسته‌های تشویقی و هماهنگی با شهرداری برای نوسازی در دستور کار رئیس‌جمهور قرار گرفت. مسئله کمبود برق و خاموشی نیز دیگر دغدغه مردم تهران به‌خصوص در فصل تابستان است که رئیس‌جمهور در این خصوص عنوان کرد: «با تولید ۸۰۰۰مگاوات برق، ناترازی رفع شده است.» همچنین بحث وجود بافت مسکونی در حریم ریلی راه‌آهن دیگر مطالبه شهروندان بود که دولت برنامه‌های خود را برای رعایت حریم ریلی و حل پلاک‌های مسکونی‌ تشریح کرد. در این دیدار خبری خوش به پایتخت‌نشینان داده شد: ۱۳هزار پلاک در منطقه۱۷ تهران و در محدوده تونل ریلی وجود دارد که به‌عنوان پلاک فرسوده هستند و درصورت موافقت هیأت دولت با امکان ساخت‌وساز، بافت فرسوده منطقه نوسازی می‌شود و امکان ساخت ۳۰هزار واحد مسکونی فراهم خواهد شد. وزیر کشور نیز به همراه مدیران شهری بازدیدی از عملیات عمرانی فاز دوم پروژه بزرگراه شهید بروجردی، ابرپروژه باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا(س) و شن‌چاله‌ها داشت که برای رفع معارضان پروژه بروجردی نیز دستوراتی از سوی وی صادر شد. همچنین بنا شد تا دولت طرحی برای انتقال بازار آهن شادآباد ارائه کند. صیانت از حریم پایتخت دیگر موردی بود که در این بازدید بر آن تأکید شده است. یکی دیگر از موضوعاتی که سال‌ها مردم منطقه۱۷ را درگیر کرده، وجود تیرهای برق معارض و فرسوده بود و حضور این تیرها باعث سختی رفت‌وآمد خودروهای امدادی می‌شد که رئیس‌جمهور دستور جمع‌آوری این تیرها را دادند. بازدید صورت‌گرفته در ششم اردیبهشت‌ماه، آورده‌های بسیاری برای پایتخت‌نشینان به‌خصوص مردم جنوب شهر داشت و به یاری خدا، گره مشکلات چندین و چندساله پایتخت ‌باز خواهد شد. به‌نظر می‌رسد طی ادوار مختلف شهرداری این هماهنگی بین مدیریت شهری و دولت در نوع خود کم‌نظیر است و پیوند دولت خدمتگزار و شهرداری تهران با یکدیگر را می‌توان به‌عنوان مسیری برای بهبود چالش‌های موجود در پایتخت دانست که به‌عنوان یک الگو برای ادوار بعدی درنظر گرفته خواهد شد.

کد خبر 847383 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها علیرضا زاکانی شهرداری شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • تماس‌های بی‌وقفه نتانیاهو با بایدن برای جلوگیری از صدور قرار دستگیری برای نتانیاهو
  • استاد مجتهدی هم معلم و هم مولف بود
  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه
  • مدارک تحصیلی مورد پذیرش در آزمون دکتری علوم پزشکی ۱۴۰۳ اعلام شد
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • طرح ساخت هواپیمای مسافربری مورد تاکید رئیس‌جمهور در قالب کنسرسیومی بین‌المللی در حال پیگیری است
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟
  • ویژه‌برنامه استاد مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود