Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌قائم‌مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضائیه و دبیر جشنواره «نقد برتر» آخرین وضعیت آثار ارسال شده به جشنواره را تشریح کرد و گفت: محورهای مهم شرکت‌کنندگان شامل رسیدگی به تظلمات، شکایات، حل و فصل‌ دعاوی، نظارت بر اجرای صحیح قوانین و احیا حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی‌های مشروع است.

به گزارش روز چهارشنبه ایران اکونومیست از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضائیه، رضا مسعودی‌فر در این باره اظهارداشت: ۳۲ درصد در رابطه با موضوع رسیدگی به تظلمات، تعدیات، شکایات، حل و فصل‌ دعاوی و رفع اختلافات، ۲۳ درصد در رابطه با موضوع نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور، ۱۹ درصد در رابطه با احیا حقوق عامه، گسترش عدل و آزادی‌های مشروع، ۱۸ درصد در رابطه با پیشگیری از وقوع جرائم و دعاوی، ۳ درصد در رابطه با موضوع نظام مدیریتی قوه قضائیه و سازمان‌های تابعه و ۵ درصد سایر موضوعات مرتبط به جشنواره آثار ارسال کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسعودی‌فر میزان مشارکت گروه‌های هدف را مثبت ارزیابی کرد و گفت: ۵۷ درصد از شرکت‌کنندگان از فعالان اجتماعی و رسانه‌ای، ۱۷ درصد از صاحبنظران اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و نماینده‌های مراکز و سازمان‌های علمی و نماینده‌های نهادهای مردمی نیز هر کدام به ترتیب ۱۲ و ۱۴ درصد در این رویداد مهم مشارکت کرده‌اند.

قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و دبیر جشنواره نقد برتر گروه سنی مشارکت‌کنندگان را بسیار متنوع دانست و اضافه کرد: از ۲۰ سال تا ۸۵ سال در این جشنواره مشارکت‌کننده داشته‌ایم که این نشان دهنده اهمیت این جشنواره در بین تمام گروه‌های سنی هدف است.

وی ادامه داد: آثار رسیده به این جشنواره، ۵۰ درصد به صورت یادداشت، ۲۰ درصد به صورت گزارش، ۱۷درصد به صورت مقاله، ۶ درصد به صورت عکس، ۳ درصد در قالب کتاب و ۳ درصد به صورت است.

مسعودی‌فر به تمدید تاریخ فراخوان جشنواره اشاره کرد و گفت: فراخوان جشنواره نقد برتر به دلیل استقبال از آن تا تاریخ ۳۱ خرداد سال جاری تمدید شد و در مجموع ۵۵۰ اثر به جشنواره ارسال شد و با توجه به اینکه برای اولین بار این جشنواره برگزار شده است شاهد استقبال خوبی از آن بودیم.

وی ضمن اشاره به تشکیل هیات‌های داوری بدوی گفت: نقدهای دریافتی ابتدا توسط دبیرخانه جشنواره پالایش و بررسی شده است و در هفته آینده کمیته بدوی داوری نقدهای ارسالی از سوی دبیرخانه را بررسی خواهد کرد.

مسعودی‌فر افزود: پس از بررسی نقدها در کمیته بدوی توسط هیات داوری بدوی، در مرداد ماه سال جاری نقدهای منتخب کمیته بدوی توسط هیات داوری عالی مورد ارزیابی نهایی قرار گرفته و برنده‌های جشنواره مشخص می‌شوند.

برای نخستین بار از سوی قوه قضائیه جشنواره نقد برتر قوه قضائیه برگزار می‌شود تا نقدهای کارآمد و کارشناسی درباره عملکرد این قوه مورد داوری قرار بگیرد. برگزاری این جشنواره به این دلیل است که در سند تحول قضائی پیش‌بینی شده تا تحت عنوان تقدیر از نقدهای برتر، نسبت به قوه قضائیه نقدهای کارشناسی و مطلوب ارائه شود.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: رسانه ، جشنواره ، قوه قضاییه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: رسانه جشنواره قوه قضاییه درصد در رابطه پیشگیری از وقوع درصد به صورت قوه قضائیه مسعودی فر نقد برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۴۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز در فاروج

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ علیرضا پوربه روز یکشنبه اظهار کرد: گزارشی مبنی بر نصب و استفاده دستگاه‌های ماینر در یک واحد تولیدی پرورش قارچ در یکی از روستا‌های فاروج دریافت شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس خراسان شمالی، وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با همکاری اداره اطلاعات سپاه و اداره برق پس از شناسایی محل نصب دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال به محل اعزام شدند.

فرمانده انتظامی فاروج ادامه داد: در بازرسی ماموران از این واحد تولیدی تعدادی تونل مشاهده شد که در داخل آن ۴۷ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال فعال بود.

سرهنگ پوربه خاطرنشان کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

ماینر، دستگاه تولیدکننده رمز ارز (نوعی دارایی دیجیتال) است که به صورت غیرمتمرکز تولید و نگهداری می‌شود و برای استخراج آن‌ها باید محاسبات ریاضی پیچیده‌ای توسط رایانه به‌صورت مستمر انجام شود که مستلزم مصرف برق زیادی است.

متوسط انرژی مورد نیاز برای استخراج هر بیت‌کوین به عنوان اولین رمزارز ساخته شده، حدود ۳۰۰ مگاوات ساعت برآورد می‌شود که این انرژی به صورت متوسط معادل مصرف برق بیش از ۳۵ هزار واحد مسکونی در یک روز است.

شهرستان فاروج با حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کشف ۱۳۰ میلیاردی دستگاه‌های آزمایشگاهی قاچاق
  • جشنواره الگوهای برتر مشاوره مراکز فنی و حرفه‌ای بوشهر برگزار شد
  • عبور موفق از پیک تابستان نیازمند همراهی مردم/ جایزه ۶۰۰ دستگاه خودرو ویژه مشترکین کم مصرف
  • نقدهای مسعود اسکویی خیلی محترمانه بود/ رادیو ورزش گوش می‌کنم
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز در فاروج
  • بررسی مطالبات مردم احمد آباد اردکان
  • مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت امام خمینی(س): دشمنان امام را نقدهای غیرمنصفانه می‌کنند/ توصیه ما این است که به مناطق محروم بیشتر توجه شود
  • جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان شرقی برگزار می شود
  • فراخوان جشنواره «راویان غدیر» در استان قزوین
  • دومین فراخوان جشنواره استانی «راویان غدیر»