Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@02:22:45 GMT

۷ نشانه که خبر از گرفتگی رگ ها می دهد

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۶۶۳۳۲

۷ نشانه که خبر از گرفتگی رگ ها می دهد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از بهداشت نیوز، مردم به یک تصور غلط رایج اعتقاد دارند که شریان های مسدود شده فقط مشکل افراد سالخورده است. اما در بسیاری از موارد تا زمانی که به ۲۰ سالگی خود برسیم ، در حال حاضر گرفتگی هایی در عروق ما وجود دارد. به همین دلیل است که افراد زیادی که مبتلا به این بیماری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شناختن علائم و هشیار بودن بسیار مهم است بنابراین می توانید به موقع به پزشک مراجعه کنید. ما در لیستی از ۷ نشانه رایج شریان های مسدود شده را تهیه کرده ایم. به عوامل خطر نگاهی بیندازید و به خاطر سلامتی خود عادات روزمره خود را تغییر دهید.

۱.درد در ماهیچه، ران ها یا باسن

درد پا در حین فعالیت هایی مانند راه رفتن می تواند نشانه گرفتگی عروق باشد. این بدان معنی است که اندام شما به اندازه کافی جریان خون را دریافت نمی کند. این علائم ممکن است شامل درد عضلات یا گرفتگی در پاها (یا بازوها) باشد. محل درد بستگی به محل لخته یا باریک شدن عروق دارد.

۲. درد قفسه سینه

درد قفسه سینه (یا آنژین) نتیجه کاهش جریان خون به قلب است. احساس سفتی ، بی حسی ، سنگینی ، فشار یا سوزش می شود. معمولاً افراد هنگام استراحت ، این علامت را تجربه نمی کنند ، زیرا این امر در اثر فشار جسمی یا عاطفی ایجاد می شود. در بعضی موارد ، گرفتگی می تواند به قدری بد باشد که ممکن است آنژین (حمله قلب) آن را نشان دهد که شخص دچار حمله قلبی شده است .

۳. از دست دادن بینایی موقت از یک طرف

شریان های کاروتید چشم و مغز ما را تأمین می کنند. اگر این شریانها مسدود شوند ، نتیجه از دست دادن بینایی موقت یا تاری دید در همان طرف است. انسداد کامل منجر به سکته مغزی می شود. به همین دلیل آگاهی از این علامت بسیار مهم است.

۴- کمردرد

کمردرد نشانه ای جدی است که نباید از آن چشم پوشی کرد. هنگامی که جریان خون به قسمت تحتانی کمر کاهش می یابد ، دیسک های بین مهره ها شکننده می شوند. و این منجر به عصب های دردناک می شود. معمولاً این اولین علامت در بین مبتلایان به گرفتگی سرخرگ است: طبق یک مطالعه ، ۱۰٪ از افراد در کشورهای توسعه یافته از قبل از ۲۰ سالگی دارای انسداد پیشرفته در آئورت شکمی خود هستند.

۵- تنگی نفس

این علامت زمانی ایجاد می شود که شریان های کرونر آسیب دیده یا بیمار شوند. افراد آن را تجربه می کنند زیرا قلب آنها قادر به پمپ کردن خون کافی برای تأمین نیازهای بدن نیست. این تحقیق نشان می دهد که افراد اغلب تنگی نفس را یک مشکل جدی نمی دانند. اما بعضی اوقات ممکن است تنها نشانه وجود بیماری جدی عروق کرونر باشد که ممکن است نیاز به درمان داشته باشد.

درد پا در حین فعالیت هایی مانند راه رفتن می تواند نشانه گرفتگی عروق باشد.

۶. پا یا دست های سرد

پاهای سرد می تواند در اثر بیماری شریانی محیطی (PAD) ایجاد شود. این مشکل زمانی اتفاق می افتد که شریان های باریک باعث کاهش جریان خون به اندام ها می شوند. ترمیم ضعیف زخم یا ضربان ضعیف در پا نیز علائمی است که باید با پزشک معاینه شود. علاوه بر این ، وجود PAD ممکن است نشانگر این باشد که یک بیماری شریانی گسترده تر در بدن وجود دارد که می تواند بر مغز یا قلب تأثیر داشته باشد که باعث سکته مغزی یا حمله قلبی می شود.

۷. خستگی و سرگیجه

براساس انتشارات بهداشت هاروارد ، خستگی به عنوان نشانه ای از بیماری عروق کرونر کمتر دیده می شود ، اما می تواند رخ دهد. این علائم در نتیجه کاهش سطح اکسیژن ناشی از جریان خون ضعیف ایجاد می شود. کمیته پزشکان مسئولیت پزشکی ادعا می کند که این علائم در بین زنان شایع تر است.

چه چیزی خطر ابتلا به گرفتگی عروق را افزایش می دهد؟

به گفته موسسه ملی قلب ، ریه و خون ، عوامل افزایش سطح خطر به شرح زیر است:

داشتن کلسترول خون ناسالم. این نشان می دهد سطح کلسترول بد بالا و سطح کلسترول خوب پایین است.

فشار خون بالا. فشار خون نباید بیشتر از حد باشد ۱۴۰/۹۰ mmHg.

سیگار کشیدن. استعمال دخانیات باعث صدمه و سفت شدن رگ های خونی ، سطح کلسترول خون و فشار خون بالا می رود. علاوه بر این ، اجازه نمی دهد اکسیژن کافی به بافتهای بدن برسد.

اضافه وزن یا چاق بودن. شاخص توده بدنی بین ۲۵ تا ۲۹.۹ اضافه وزن محسوب می شود. شاخص بالاتر به معنای چاق بودن فرد است.

لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر سلامت بدن اخبار مرتبط شناسایی یک نوع ژل که سلول های قلب را جوان می کند ۱۴۰۱/۳/۲۱ هر کی این علامتو داره، بدنش تو خطره! ۱۴۰۱/۳/۱۴ معجزه آب و یک قاشق سرکه سیب برای سلامتی ۱۴۰۱/۳/۱ کشف نوع جدیدی از «مرگ» که در سلول ها رخ می دهد! ۱۴۰۱/۲/۹ تشخیص سلامت بدن با این روش ۱۴۰۱/۱/۲۰ فواید ترکیب اسفناج و تخم مرغ برای سلامت بدن ۱۴۰۱/۱/۴ آخرین ویدیو ها کنکور حذف شدنی نیست ۱۴۰۱/۰۴/۰۸ ۲۳:۲۳ کلاهبرداری با ادعای فروش سوالات کنکور + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۰۸ ۲۳:۰۸ تمرین پرویز پرستویی با یک کشتی گیر + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۰۸ ۲۲:۵۴ صدور بلیت برای اتباع غیر ایرانی تنها از طریق شرکت های هواپیمایی ۱۴۰۱/۰۴/۰۸ ۲۲:۴۳ جاده ای عجیب شبیه اژدها + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۰۸ ۲۲:۳۲ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال صرافی والکس خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۲۳:۴۸ ۷ نشانه که خبر از گرفتگی رگ ها می دهد ۲۳:۴۲ چگونه چت های واتساپ را از اندروید به iOS منتقل کنیم؟ ۲۳:۳۵ ویژگی زنان قوی، چطور یک زن قدرتمند باشیم؟ ۲۳:۲۹ آیا استفاده از تلفن همراه در پمپ بنزین واقعا خطرناک است؟ ۲۳:۲۷ تنها غذای بنفش جهان را بشناسید / با خواص طلایی این غذای بی نظیر ایرانی آشنا شوید ۲۳:۲۳ کنکور حذف شدنی نیست ۲۳:۲۰ ۱۰ کشور اول عصبانی دنیا را بشناسید / مردم این کشورها عصبانی ترین افراد جهان هستند ۲۳:۱۷ میزان تولید نفت اوپک پلاک تغییر نمی ‌کند ۲۳:۰۸ کلاهبرداری با ادعای فروش سوالات کنکور + فیلم ۲۳:۰۴ مذاکرات دوحه به پایان رسید ۲۳:۰۳ مورا: پیشرفت در مذاکرات به وجود نیامد ۲۳:۰۲ بهترین ماسک حنا برای درمان شوره، ریزش و پرپشتی مو + دستور ۲۲:۵۴ تمرین پرویز پرستویی با یک کشتی گیر + فیلم ۲۲:۵۱ تصویر بازیکن ملی پوش سوژه شد + عکس ۲۲:۴۷ روبوسی خبرساز پوتین و رییسی + عکس و فیلم ۲۲:۴۳ صدور بلیت برای اتباع غیر ایرانی تنها از طریق شرکت های هواپیمایی ۲۲:۳۸ بررسی خواص و فواید شیر الاغ + نظر پزشکان در مورد مصرف آن ۲۲:۳۲ جاده ای عجیب شبیه اژدها + فیلم ۲۲:۲۹ ۷ عدد مهم که سلامت و حیات شما در گروی میزان بودن آن است ۲۲:۲۶ آزمون: تیم ملی را با بازیکنانی که داریم می سازم ۲۲:۲۵ چطور یک خانم خوش تیپ و با وقار باشیم + رازهای مهم ۲۲:۲۳ پوشش کامل جام جهانی ۲۰۲۲ ۲۲:۱۴ دوستان ما بوی بدن شبیه به ما دارند ۲۲:۱۱ علائم بر جای مانده بر روی جوراب حاکی از مشکل قلب است ۲۲:۰۸ رفع سریع چین و چروک صورت در ۷ روز با سیر و عسل ۲۲:۰۳ روایتی کوتاه از شازده کوچولو و آنتوان دو سنت اگزوپری + فیلم ۲۱:۵۴ مذاکرات دوحه سازنده نبوده است ۲۱:۵۲ کرونا در خوزستان بی صدا در حال خیز برداشتن است ۲۱:۴۹ واقعا ایستاده غذا خوردن برامون ضرر داره؟ + پاسخ پزشک ۲۱:۳۰ طرز تهیه آب دوغ خیار + فیلم ۲۱:۳۰ هزینه ۶ شب اقامت در آلانیا چقدر است؟ + جدول ۲۱:۲۷ آمریکا نیازمند حل و فصل پرونده برجام است ۲۱:۲۲ گوشی جدیدی که حریم خصوصی را متحول می کند! ۲۱:۲۰ پاک آیین: آمریکا نیازمند حل و فصل پرونده برجام است ۲۱:۱۴ نکات مهم در استفاده از داروهای مغز و اعصاب + فیلم ۲۱:۰۲ مرگ ۱۲ نفر در عربستان به خاطر سقوط الاهلی! ۲۱:۰۰ نخستین واکنش شورای نگهبان به تشکیل وزارت بازرگانی ۲۰:۵۳ چرا نسبت به قبل، موهام نازک و ضعیف تر شده؟ ۲۰:۴۵ عبور بشقاب پرنده بر فراز اقیانوس آرام + فیلم ۲۰:۳۰ درمان خانگی و قطعی ترک کف پا با روش های فوری ۲۰:۲۱ راهکار‌های طب سنتی برای فرار از گرمازدگی ۲۰:۱۹ اصلی ترین علائم زخم معده و راههای تشخیص و پیشگیری ۲۰:۰۹ KMC J۷ ؛ سدان جدید کرمان موتور دیده شد ۲۰:۰۳ قهرمانپور: توافق نهایی در دوحه یا وین؟ ۱۹:۵۶ خبر خوب و بد به اونایی که زیاد سلفی میگیرن ۱۹:۵۵ تفاهم نامه همکاری مجمع عالی کارآفرینان و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور ۱۹:۵۰ توافق نهایی در دوحه یا وین؟ ۱۹:۴۸ گزینه خط حمله پرسپولیس تمدید کرد ۱۹:۴۲ اتوبوس هایی که جای سوزن‌ انداختن ندارد + فیلم ۱۹:۴۱ هندبال ساحلی ایران با حمایت ایرانسل، جزء ۱۰ تیم برتر جهان شد اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سلامت بدن ۱۴۰۱ ۰۴ ۰۸ جریان خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۶۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی

معاون علمی رئیس‌جمهور از اختصاص ۱۵ هزار میلیارد تومان به معاونت علمی برای انجام پروژه‌های پیشران خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی؛ معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در نشست خبری سالیانه خود اظهار کرد: سال گذشته موافقتنامه های زیادی با دستگاه های بزرگ تشکیل شد. سال گذشته 20 کنسرسیوم بر موافقتنامه هایی در حوزه پتروشیمی، تجهیزات نفتی، معادن، فولاد،  ذوب آهن، محیط زیست و ... دارد.

وی تصریح کرد: ما در سال 1401 یک بودجه ای معادل 500 میلیون یورو نفت در اختیار معاونت برای ایجاد پروژه‌های پیشران قرار بگیرد و این پروژه ها پروژه‌هایی هستند که فن‌آورانه باشند و مردم مستقیما اثر آن را در زندگی خود بچشند که از جمله این فناوری ها پلاسما و واکسن است.

جت 72 نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!

دهقانی ادامه داد: در سال 1401 بودجه مصوب شد اما در روزهای پایانی سال 1401 به معاونت ابلاغ شد. در اسفند ماه بالاخره مصوب شد تا با حمایت رییس جمهور، قوه قضاییه و رییس مجلس و دبیر شورای عالی سران قوا مبلغ 15 هزار میلیارد تومان در قالب 2 بودجه 7 و 8 هزار میلیارد تومانی که 7 هزار میلیارد تومان در سال 1403 و 8 هزار میلیارد تومان در سال 1404 خواهیم داشت.

وی تأکید کرد: تا امروز 26 پروژه پیشران توسط معاونت علمی و دستگاه‌های ذیربط تعریف شده است که توسط کنسرسیوم دانش‌بنیان انجام می‌شود.‌ ما همچنین سال گذشته 8 هزار میلیارد تومان اعتبار مالیاتی جذب کردیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در ایلام
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • مبلغ وام ازدواج سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جزییات
  • مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد
  • اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۱۲ استان
  • آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران خودرو در بم
  • نجات زن میانسال از آب‌گرفتگی
  • فیلم/آب گرفتگی معابر شهر بیرجند پس از بارش رگباری باران
  • (ویدیو) آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران خودرو در بم