Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار مرکزی گفت: مدیران استان مرکزی برای جذب بودجه‌های ملی باید تلاش کنند. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، فرزاد مخلص‌الائمه شامگاه چهارشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی با اشاره به توزیع اعتبارات اظهار داشت: آنچه در توزیع پیشنهادی اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای 1401استان مشخص است در سرفصل‌‌های الزامات قانونی، اعتبارات نفت و گاز و سایر بخش‌ها بسیاری از ضوابط، از پیش تدوین شده و استان در جابجایی اعتبارات نقشی ندارد زیرا تابع مولفه‌هایی در برنامه‌های مختلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برخی موارد به شاخص روستاها و طرح‌های اجرا شده و مواردی در زمینه شاخص جمعیت، دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها مربوط است که باید توجه شود این تقسیم‌بندی در این محورها و مولفه‌ها توزیع شده است.

استاندار مرکزی ادامه داد: امیدواریم نظام برنامه‌ریزی به حدی ارتقا پیدا کند تا نقاط ضعفی که سال‌های سال محل بحث است و همه به آن واقف هستند، برطرف  شود که البته این نقاط ضعف روزی با همت دولت و مجلس برطرف می‌شود.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: چند سالی است که مقام معظم رهبری دستور اصلاح نظام بودجه را دادند که متاسفانه تاکنون کار موثر و اساسی انجام نشده، در دولت کارگروه‌های متعددی تشکیل شده که امیدواریم این دستور زمین مانده در اسرع وقت اجرا شود و از این شاکله نظام برنامه‌ریزی غیرمنعطف و ناکارآمد خارج شویم.

وی با اشاره به بودجه 1401 گفت: در پیشنویس و لایحه دولت موضوع صندوق توسعه استان تحت عنوان صندوق پیشرفت و عدالت پیش‌بینی شده بود که می‌توانست نقش بسیار حیاتی در جبران عقب‌افتادگی استان‌ها داشته باشد اما متاسفانه در مجلس رای نیاورد و یک نقیصه‌ای در قانون بودجه 1401 باقی ماند.

استاندار مرکزی افزود: ضرورت برنامه‌ریزی و برگزاری منظم جلسات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها باید مورد توجه باشد به طوری که فرمانداران باید برنامه‌ریزی کنند تا جلسات به موقع و در موعد مقرر تشکیل شود.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: همه اقتصاد استان این مقدار بودجه استانی نیست بلکه اقتصاد استان اقتصاد مفصل‌تری است و فرمانداران و مدیران کل باید تلاش کنند تا از همه ظرفیت‌های اقتصادی استان بهره گیرند تا بتوانیم کار را پیش بریم.

وی ادامه داد: اعتبارات ملی هم درنظر گرفته شده و بسیاری از دستگاه‌ها عمدتا از اعتبارات ملی بهره‌مند هستند بنابراین باید پیگیری کنند و برخی نقاط ابهام و انتقادی که توسط برخی افراد مطرح شد در مصوبات سفر دولت و رئیس جمهور به استان درنظر گرفته شده و تلاش شده تا این تعادل و توازن بین شهرستان‌ها، دستگاه‌ها و پروژه‌ها با قوت بیشتری اعمال شود که برخی شهرستان‌ها بهره بیشتری می‌بینند.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: در حوزه راهداری، آب و فاضلاب و حوزه عمرانی پروژه‌های عقب‌مانده وجود دارد که تلاش می‌شود با توان و ظرفیت سفر دولت مرتفع شوند و راه هموار شود تا توازن بین شهرستان‌ها ایجاد شود.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: مدیران دستگاه‌ها باید در جذب اعتبارات ملی کوشا باشند و باید از ظرفیت نمایندگان مجلس استفاده شود و شرایط عادلانه‌تر و قوی‌تر به ویژه برای دستگاه‌هایی که اعتبارات ملی دارند، انجام و باید وارد استان شود.

وی ادامه داد: اعتبارات هزینه‌ای، جاری و پرسنلی در شان نظام اداری نیست و در مقایسه با سازمان‌های کم‌خاصیت غیردولتی مناسب نیست و محدودیت منابع هزینه‌ای کشور بر همه روشن است که تنها اختصاص به این دولت ندارد و در اکثر دولت‌ها به ویژه سال‌های اخیر شدت داشته است.

قالیباف: نمایندگان در عزل و نصب‌ها دخالت نکنند/ نباید مقابل تخلفات در تخصیص بودجه کوتاه بیاییماستاندار مرکزی: پروژه‌های عمرانی نیمه تمام بودجه‌ها را می‌بلعند

استاندار مرکزی بیان کرد: اگر همه بودجه عمرانی در بخش هزینه‌ای درنظر گرفته شود نگرانی و کمبودهای موجود در دستگاه‌های اداری و اجرایی برطرف نمی‌شود، سهم قابل توجهی ندارد و در عمرانی تخصیص پیدا نمی‌کند و در عمل در جاری هزینه‌ای می‌شود.

وی ادامه داد: امیدواریم با رشد اقتصادی مناسبی که امسال پیش‌بینی می‌شود و امیدواریم در سال‌های آینده استمرار داشته باشد این عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.

انتهای پیام/713/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار مرکزی اعتبارات ملی مخلص الائمه برنامه ریزی شهرستان ها دستگاه ها هزینه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۷۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست پیگیری بازگشایی گذر مرزی پرسه‌سو در سفر رییس جمهور

محمدرضا حسین‌نژاد در گفت‌وگو با مهر با اشاره به نشست مشترک اعضای هیئت دولت با استانداران اظهار کرد: در این جلسه از کاهش تورم استان و بهبود رتبه استان در این شاخص از رتبه ۴ به ۲۱ خبر دادم.

وی در ادامه افزود: از کاهش عدم برخورداری خراسان شمالی در آسفالت راه‌های استان از ۱۲ درصد به ۸ درصد نیز گفتم و افزودم: در این دولت گازرسانی به روستاها از ۹۶/۴ به ۱۰۰ درصد رسیده و همه روستاهای دارای سکنه در استان گازرسانی شدند.

استاندار خراسان شمالی تکمیل علاج بخشی سد بیدواز دولت سیزدهم و رساندن سد گلمندره به مرحله آبگیری را نیز از دستاوردهای مهم مطرح کردم.

حسین‌نژاد، پیشرفت سریع پروژه انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی و رهاسازی چاه‌های آب پلنگ دره برای انتقال آب آنها به بجنورد برای شرب، پس از سفر نخست رئیس جمهوری به خراسان شمالی را نیز به عنوان بخش دیگری از صحبت‌ها در دیدار با رئیس‌جمهور مطرح کرد و گفت: تصفیه خانه شیروان نیز از پروژه‌هایی است که در آستانه بهره‌برداری قرار گرفته است.

استاندار خراسان شمالی به هدف‌گذاری برای تکمیل سیزده زنجیره ارزش در استان اشاره کرد و گفت: در ادامه این نشست به سرمایه‌گذاری ۴۷ هزار میلیارد تومانی در این زنجیره‌ها اشاره کردم و گفتم برای توسعه و تکمیل این زنجیره‌های ارزش، ۲۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات دیگر نیاز داریم.

حسین‌نژاد نسبت مصارف بانکی به منابع بانکی خراسان شمالی را نزدیک به ۲ دانست و خواستار خط اعتباری ویژه برای استان‌هایی شد که منابع کافی برای پیشبرد برنامه‌ها ندارند.

وی درخواست حذف تعهد ارزی برای صادر کنندگان خراسان شمالی را نیز به عنوان درخواست دیگر مطرح کردم.

استاندار خراسان شمالی بیان کرد، قریب‌الوقوع بودن سفر رئیس جمهوری به ترکمنستان را نیز مورد توجه قرار دادم و درخواست کردم در این سفر بازگشایی گذر مرزی و بازارچه مرزی در محدوده مرز ۳۰۰ کیلومتری خراسان شمالی با ترکمنستان مطرح و پیگیری شود.

کد خبر 6097698

دیگر خبرها

  • درخواست پیگیری بازگشایی گذر مرزی پرسه‌سو در سفر رییس جمهور
  • تخریب کامل ۱۲۰ ساختمان در حادثه آتش سوزی شفت
  • ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ
  • قرارداد شهرداری تهران با چین ابهامی ندارد
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • بازدیدهای سرزده و شهرستانی ادامه دارد؛مدیران آماده و به گوش باشند
  • کارگران در تحقق شعار سال نقش غیر قابل انکار دارند
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی
  • پیگیری طلب میلیاردی مردم از یک شرکت خصوصی
  • وضعیت لایحه بودجه حوزه آموزش عالی، تحقیقات و فناوری