Web Analytics Made Easy - Statcounter

 جواد سپاهی  در نشست با صیادان چابهاری  گفت: اگر واقعا اتحادیه‌ها به وظیفه خودشان عمل کرده باشند امروز نباید شاهد این همه مشکلات در حوزه صیادی باشیم.

سرپرست فرمانداری ویژه چابهار گفت: باید یک عقبگردی باید داشته باشیم و ببینیم چرا کار‌ها به درستی انجام نشده و حق صیادان ادا نشده است.

او  گفت: اگر اتحادیه‌ها فعال و همه صیادان زیر مجموعه اتحادیه‌ها باشند مشکلی وجود ندارد و خود صیادان یک نماینده معرفی کنند، درواقع هرکسی که می‌تواند به مشکلات رسیدگی کند و واقعا بخواهد دلی کار کند انتخاب و به فرمانداری معرفی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپاهی گفت: اتحادیه‌ها فقط به فکر خودشان نباشند، باید در راستای منافع مردم حرکت کنند، و از جامعه صیادی می‌خواهیم بالافاصله اتحادیه‌ها را تشکیل دهند و واقعی و عملگرا باشند.

او خطاب به حضار در جلسه گفت: در بحث شورای شهر و شهردار، اینکه از نماینده حمایت می‌شود برای این است که خودتان رای دادید، اگر شورای شهر و شهردار پیگیری می‌کند خودتان رای دادید و اگر رفتار خوب و عملکرد خوبی نداشتند باز هم خودتان رای دادید.

سرپرست فرمانداری ویژه چابهار گفت: کمبود شهرداری یکی از مشکلات است، تاکسیرانی، اتوبوس‌رانی، میدان تره بار، پایانه مسافربری، بازار ماهی فروشان نشان می‌دهد که در گذشته به این موضوعات فکر نکردیم و عملگرا نبودیم، اما امیدواریم از این به بعد شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه‌ها باشیم.

او گفت: مشکل دیگر سوخت است، بد اخلاقی‌هایی در این موضوع است و اینکه دولت می‌خواهد یک سری حق و حقوق به مردم داده شود، اما می‌بینیم که یک عده خاص سودجویی می‌کنند و فقط آن‌ها هستند که از این سوخت استفاده می‌کنند و این مصداق بد اخلاقی است، اما اگر اتحادیه‌ها فعال شود و موارد را رعایت کنند و مطمئن شویم همین سوختی که به شما می‌دهیم برای صید و صیادی استفاده می‌شود و برنامه ریزی می‌کنیم با نرخ سه هزار تومانی در اختیار صیادان قرار گیرد.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان چابهار گفت: ساماندهی بازار ماهی یکی از برنامه‌های ما است که امسال اجرایی می‌شود، اما متاسفانه ناراحتی ما از وجود مافیا است و چرا تعاونی‌ها به دنبال پایانه نیستند، این موضوع باید دنبال شود که ثمره را همه صیادان ببرند و ماهی را به قیمت مناسب بفروشند، برای واگذاری زمین هم هیچ مشکلی نداریم.

او گفت:در بحث مجوز بایستی با شیلات و اداره بندر جلسه بگذاریم و موضوع را دنبال می‌کنیم.

سپاهی گفت:هر حرفی که بخواهیم بزنیم به اتحادیه مربوط است، باید برای مردم کار شود، هر چیزی باید ساماندهی شود.

او گفت: گفته شده در بحث اطفای حریق مشکلی نیست، اگر هست دقیق اعلام کنید که پیگیری شود، ساماندهی ساحل یکی از برنامه‌های اساسی است که توسط شورای شهر در حال پیگیری است منتها زمان‌بَر شده است و در بحث ایجاد شهرک جدید برای صیادان باید برنامه جداگانه به فرمانداری ارائه شود تا ببینیم به چه صورت است، تسهیلات بسیار مهم است و باید تسهیلات را در اختیار صیادان بگذاریم، باز هم میگویم اگر اتحادیه‌ها درست همکاری کنند کار‌های خوبی خواهیم کرد.

براساس آخرین آمار؛ بیش از یک هزار و ۲۶۵ فروند قایق فایبرگلاس، ۱۶۳ فروند قایق چوبی، ۴۳۶ فروند لنج یخی و ۵۲۴ فروند لنج سردخانه‌دار با ۲۵ هزار صیاد دائمی و فصلی در قالب ۳۴ تعاونی صیادی در حوزه سواحل مکُران جنوب سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرمانداری چابهار صیادان غیرمجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۷۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار

ایسنا/سیستان و بلوچستان فرماندار ویژه شهرستان چابهار با اشاره به مشکلات تردد معلولان در سطح شهر اعلام کرد: برای تمامی دستگاههای اجرایی فرصت یک ماهه تعیین شده تا به وظایف خود عمل و مشکلات تردد این قشر را حل کنند.

جواد سپاهی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار نفر معلول در سطح شهرستان وجود دارد و کمتر از پنج درصد محیط ادارات برای تردد معلولان مفید هستند، گفت: تمامی ادارات و سازمان‌های سطح شهرستان موظف هستند تا یک ماهه آینده برای متناسب سازی محیط ویژه برای خدمات دهی مطلوب به معلولین وجانبازان در سطح ادارات اقدام کنند.

فرماندار چابهار اظهار کرد: امیدوارم با تعیین فرصت یک ماهه جهت متناسب سازی محیط در سطح شهرستان برای خدمات دهی مطلوب به معلولین و جانبازان شهرستان چابهار شاهد حل مشکلات بعد از گذشت سالها انتظار باشیم.

وی ادامه داد: ادارات آموزش پرورش، فرهنگ و ارشاد، فنی وحرفه ای، بهزیستی می‌توانند با برگزاری کلاسهای آموزشی و برگزاری همایش‌ها و دستاوردهای خود در فعال کردن و کشف استعدادهای معلولین قدم مثبتی بردارند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار گفت: کارشناسان اداره بهزیستی جهت بررسی مکان‌ها سطح شهر با بازدیدهای مکرر می‌توانند در استانداردسازی محیط براساس نیاز هر منطقه اقدام کنند.

سپاهی ضمن تشکر از شهرداری چابهار در اجرای پیاده‌روسازی و جدول گذاری ها برای آسایش معلولین گفت: با توجه به این اقدامات موثر امیدواریم روند متناسب سازی طبق نظارت ادارات مرتبط انجام، تا معلولین با سهولت بیشتر رفت وآمد کنند.

وی ادامه داد: محل پارک خودروهای معلولین مشخص شده و نظارت مکرر ارگان های مرتبط مورد انتظار است.

وی مشاوره گرفتن از ایده‌های معلولین و فعالان در این حوزه و نخبگان را مورد تاکید قرار داد.

فرماندار چابهار تصریح کرد: متناسب سازی محل‌های تفریح از جمله ساحل و پارک‌ها در محل ها مشخص شده و باید برای معلولین برنامه ریزی و اجرایی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مرادصحرایی: از ثمره آموزش‌وپرورش امروز کشور مقتدر است
  • درخواست یک مقام طالبان برای به بهره‌برداری رسیدن مسیر چابهار-افغانستان
  • پیشرفت ۵۰ درصدی طرح انتقال آب به اصفهان/ اتفاقات خوشایند حوزه تولید ثمره همدلی مردم است
  • زارع‌پور: از پایگاه چابهار ماهواره به فضا پرتاب می‌کنیم
  • مردم سیستان و بلوچستان باید از ثروت‌های استان بهره‌مند شوند
  • زارع‌پور: پایگاه چابهار تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار
  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در سیشل
  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در کشور سیشل
  • تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در توقیف پلیس چابهار