Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، آزمون سراسری 1401 در هرمزگان همزمان با سراسر کشور در هرمزگان نیز در حال برگزاری است.

بنابر اطلاعات ارائه شده از سوی مصطفی ظهیری‌نیا نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در هرمزگان، شمار داوطلبان هرمزگانی 27هزار و 731 نفر است.

** کنکور در هرمزگان در 15 حوزه آزمون برگزار می‌شود که بندرعباس با 10 هزار و 590 نفر بیشترین کنکوری و بشاگرد با 517 نفر کمترین داوطلب را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

** گروه علوم انسانی در هرمزگان 9 هزار و 816 نفر هستند.

** گروه آزمایشی هنر 2 هزار و 731 نفر داوطلب دارد.

** در کنکور سراسری امسال در هرمزگان از مجموع داوطلبان، 65 درصد خانم و 35 درصد آقا هستند.

** شمار داوطلبان گروه ریاضی نیز 3هزار و 456 نفر هستند.

** شمار داوطلبان علوم تجربی نیز 8 هزار و778 نفر هستند.

** شمار داوطلبان رشته زبان‌های خارجی نیز دو هزار و 950 نفر هستند.

** تعداد داوطلبان خانم 18056 نفر (65 درصد) و تعداد داوطلبان آقا نیز 9675 نفر (35 درصد) هستند.

به گزارش فارس، کنکور سراسری از چهارشنبه 8 تیرماه لغایت شنبه 11 تیرماه 1401 در استان هرمزگان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ 3728

منبع: فارس

کلیدواژه: کنکور سراسری در هرمزگان آزمون سراسری در هرمزگان بندرعباس هرمزگان شمار داوطلبان نفر هستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۸۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلید اولیه نوبت اول کنکور شنبه اعلام می‌شود

کلید اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول) از تاریخ سه شنبه ۱۱ اریبهشت ماه جاری بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد و داوطلبان می‌توانند از تاریخ مذکور حداکثر تا روز یکشنبه، ۱۶ این ماه هر گونه مطلبی در خصوص سوالات و کلید آزمون دارند، منحصرا" از طریق سیستم پاسخگویی الکترونیکی به این سازمان اعلام نمایند.

به گزارش ایسنا، نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ برای داوطلبان چهار گروه آزمایشی علوم ریاضی، فنی و علوم انسانی، زبان‌های خارجی و هنر روز گذشته پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه جاری در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد.

دومین و آخرین روز نوبت دوم کنکور نیز با شرکت بیش از نیم میلیون (۵۰۱ هزار) داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی امروز، جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی آغاز شد.

در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آن‌ها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

گروه علوم تجربی با بیش از ۵۰۱ هزار داوطلب و گروه علوم ریاضی با بیش از ۱۲۸ هزار داوطلب بیشترین و کمترین تعداد داوطلبین در میان گروه‌های آزمایشی اصلی را به خود اختصاص داده‌اند.

نوبت دوم آزمون سراسری تیرماه برگزار می‌شود و نمرات کنکور سال گذشته همچنان معتبر است؛ یعنی دو آزمونی که سال گذشته برگزار شد، همچنان نمراتشان معتبر است و در مقطعی که قرار است انتخاب رشته صورت بگیرد، داوطلبان می‌توانند خودشان نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند یا به سازمان سنجش اجازه بدهند نمره بالاتری را برای آن‌ها لحاظ کند.

کارنامه اولیه داوطلبان نوبت اول نیمه مرداد ماه جاری اعلام و همزمان چند روز بعد انتخاب رشته داوطلبان آغاز می‌شود.

دیگر خبرها

  • پایان برگزاری نوبت اول کنکور در هرمزگان
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور شنبه اعلام می‌شود
  • آغاز ماراتن کنکور داوطلبان رشته علوم تجربی در قم
  • حضور ۱۶ هزار بوشهری در کنکور/ ۶۳ درصد شرکت‌کنندگان خانم هستند
  • آغاز رقابت بیش از ۲۳ هزار هرمزگانی در مرحله نخست کنکور
  • برگزاری کنکور سراسری با رقابت گروه  علوم ریاضی و انسانی در هرمزگان
  • رقابت بیش از سه هزار داوطلب کنکور در سمنان
  • شرکت یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری
  • رقابت بیش از ۲۳ هزار هرمزگانی در مرحله اول کنکور از فردا
  • نام نویسی بیش از 23 هزار داوطلب هرمزگانی در مرحله اول کنکور