Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمن به دنبال سوءاستفاده از نارضایتی مردم است، گفت: حل مشکلات مردم باید اولویت اصلی ماموریت مسئولان کشور باشد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک ، آیت‌الله مجید تلخابی ظهر امروز در همایش زکات استان مرکزی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: یکی از عوامل موفقیت در سیاست داخلی، خارجی و فضای داخلی توکل، ایمان، باور و اعتماد به خداوند متعال است که در راستای عدالت اجتماعی مسئله زکات از اهمیت بالایی برخوردار است به طوری که زیربنای اصلی زکات اعتقاد و باور خداوند متعال است که باید ترویج داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران زیربنای اعتقادی دارد که متاسفانه دشمن در راستای ضربه به اعتقادات ملت ما قدم برمی‌دارد، طوری که طی 2 سال بیماری کرونا که مجالس و مذاهب مذهبی ما کم رونق شد دشمن از مسائل اعتقادی ما سوءاستفاده کرد و با طراحی یک اتاق فکر، مسئله روحانیت را در نخستین اقدام خود نشانه گرفت و تلاش داشت تا با شائبات به باورهای دینی مردم ضربه بزند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اگر ما در برابر دشمن میدان را خالی بگذاریم و زمانی که میدان خالی باشد دشمن از آن سوء استفاده می‌کند بنابراین روحانیت نباید میدان را خالی کند و همانطور که همیشه در صحنه و در کنار مردم حضور داشته در راستای امیدآفرینی و جهاد تبیین باید نقش‌آفرینی کند.

تلخابی خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال شناخت نقاط قوت و ضعف ماست و یکی از نقاط قوت ما نظام جمهوری اسلامی ایران است که روی این قضیه دست گذاشته است، اقتدار و نفوذ کلام مقام معظم رهبری نقطه قدرت جمهوری اسلامی ایران استو دشمن با فهمیدن آن خیلی ریز و ظریف و لایه بندی شده روی این مسائل کار می‌کند.

وی اضافه کرد: یکی از توطئه‌های دیگر دشمن حمله به روحانیت است، همه عزیران از ائمه جمعه، روحانیت و دستگاه‌های اجرایی طراحان و برنامه‌ریزان فرهنگی استان هستند بنابراین در ماه محرم ترویج ویژه‌ای در زمینه حضور روحانیت در بین مردم انجام شود که روحانیت بین مردم و همراه مردم باشد که این کار زکات هم محسوب می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: دشمن این را فهمیده است که جمهوری اسلامی ایران از سمت نارضایتی‌های عمومی مردم ضربه می‌خورد که این نارضایتی‌ها در مسائل اقتصادی، معیشتی، و غیره مشاهده می‌شود بنابراین زکات به عنوان محوری‌ترین اقدامات می‌تواند این مسئله را حل کند.

تلخابی ادامه داد: مسئله از بین بردن نارضایتی مردم و همکاری با مردم جزو اولویت‌های همه ما باید قرار گیرد و امیدوارم این جلسه در جهت ترویج زکات، ترویج ارزش‌ها، فرهنگ‌ها و مراسمات محرم قرار گیرد.

نماینده کردستان در مجلس خبرگان: آیت‌الله رئیسی شب و روز دنبال حل مشکلات مردم است مشکلات مردم در میز خدمت دادگستری استان بوشهر بررسی شد+تصویر

عدالت یکی از اهداف حکومت اسلامی است

''فرزاد مخلص‌الائمه'' استاندار مرکزی نیز در همایش زکات استان با اشاره به اینکه دولت اسلامی و حکومت اسلامی به معنای تمام وظیفه تامین و تضمین چند مقوله را برعهده دارد، اظهار داشت: دولت موظف به تامین امنیت و رفاه جامعه برای آحاد مردم است و باید تامین شود و آزادی مردم با تعریف دقیق و جامع باید تضمین شود.

وی افزود: اساسا حکومت‌های دینی و اسلامی در چهارچوب نظام و ولایت فقیه بایستی در کنار هدایت و اداره مادی جامعه، هدایت و تربیت مردم را عهده‌دار باشند و مردم را به مسیر درست و صحیح هدایت کنند و اینکه بیان می‌شود دولت‌ها و امت‌ها در هدایت مردم نقشی ندارند اشتباه است و مقام معظم رهبری می‌فرماید سازمان‌های متعددی وجود دارد که خدمات هدایتی و تربیتی مانند رسانه‌ها، آموزش و پرورش و غیره ارائه می‌کنند.

استاندار مرکزی عنوان کرد: مهم‌ترین مقوله‌ای که بالای سر همه سایه انداخته و باید تامین و تضمین شود عدالت است، عدالت یکی از اهداف حکومت اسلامی است و در نگاه عمیق دینی و فقهی عدالت و پیشرفت را مکمل یکدیگر می‌دانیم یعنی پیشرفتی محقق نمی‌شود مگر با وجود عدالت بنابراین عدالت تضمین کننده پیشرفت است و نقش مهمی در توسعه جامعه دارد و همه موضوعات را تحت پوشش قرار می‌دهد.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: موضوع عدالت را می‌توان در اقسام و انواع مختلفی از جمله عدالت در مصرف، تولید و توزیع اشاره کرد و بحث زکات از عوامل مهم بحث عدالت در توزیع و مصرف است بنابراین این امر که با لطف خداوند و مقام معظم رهبری و غیره چند سالی است که مورد توجه قرار گرفته باید تبلیغ و ترویج شود و جایگاه بحث زکات در نظام راهبری و ولایی جامعه جدا از عدالت ذیل بحث تربیت و هدایت قرار گرفته است.

وی در خصوص اینکه زکات و خمس می‌تواند جایگزین مالیات دولتی شود، گفت: به دلایل و عللی مختلفی مشخص است که زکات نقش مالیات را ندارد، مالیات برای تامین امنیت، حفاظت و حراست از کشور و اداره دستگاه‌های دولتی هزینه می‌شود و کارکرد خاص خود را دارد و با بحث زکات کاملا متفاوت است و جایگزین نمی‌شود.

استاندار مرکزی بیان کرد: دو مقوله واجب دینی خمس و زکات در بحث عدالت جایگاه دقیق، مهم و اساسی و در بحث کلان اداره جامعه نقش آفرین است بنابراین وظیفه خود می‌دانم قدردانی کنم از همه عزیزانی که در ترویج زکات همکاری دارند و کمک می‌کند این موضوع عمق پیدا کند و نقش خود را در رفع فقر به خوبی ایفا کند.

انتهای پیام/711/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران مجلس خبرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۱۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی، در آئین اختتامیه سومین دوره ملی «مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز» که در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: وقتی دشمن در جنگ نرم تصمیم دارد هویت و معنویت را از ما سلب کند، باید آماده و مسلح به جنگ افزار معنوی شویم، زیرا جنگ نرم، جنگ دشواری است و تلفات آن قابل مقایسه با جنگ سخت نیست.

معاون رئیس‌جمهور افزود: این دوره‌های آموزشی با همکاری آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش در راستای مهارت آموزی مشاوران و معلمان استان‌ها، با دلسوزی تمام برگزار شد و امیدواریم به نتایج مطلوب و با سرافرازی به سرانجام برسد.

وی گفت: چند رویداد به همت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در حال اجرا است که یکی از آنها خانواده و فرهنگ عامه است که با محورهای خانواده، رسانه مد و لباس، فرهنگ ناملموس، تربیت و موفقیت طراحی شده است و تلاش داریم الگوی ایرانی، اسلامی در خانواده‌ها احیا شود.

خزعلی بیان کرد: طرح پیشگیری از طلاق، از دیگر طرح‌های اجرایی این معاونت است که ویژه زوجین جوان طراحی شده است که ضمن حل مشکلات زوجین، آموزش‌های لازم برای تحکیم خانواده به آنان ارائه می‌شود.

به گفته وی، والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برعهده دارند، بر این اساس آنها باید سطح دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و با آگاهی بخشی به کودکان و همراهی آنها در این محیط، از آسیب‌های این حوزه پیشگیری کنند.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: یکی از مسائل مهم ما تعهد به خانواده است و از همین رو جنبش تعهد به خانواده را مطرح کردیم با امید به اینکه سبک زندگی خانواده ایرانی اسلامی هر چه بیشتر در جامعه رواج یابد.

کد خبر 6088871

دیگر خبرها

  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • دیدار های منتخب مردم استان سمنان در انتخابات مجلس خبرگان
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود