Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، مشکل کم آبی اتفاق جدیدی در کشور ما نیست، سالیان سال است که کشورهای منطقه غرب آسیا درگیر مشکل خشکسالی هستند که در سالهای اخیر با کاهش نزولات آسمانی شدیدتر هم شده است.

استان‌های مرکزی کشور ما بیش از سایراستان ها از معضل خشکسالی رنج می‌برند و همین امر هم باعث شده مسئولان بارها بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب تاکید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سفر استانی چندی‌پیش رئیس جمهور به استان اصفهان که با گفت‌و‌گو با کشاورزان این خطه نیز همراه بود صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور در جمع مردم سخنرانی کرد. مرتضوی سخنان خود را با قرائت شعری شروع کرد که بر لزوم صرفه‌جویی تاکید داشت:

«چو دخلت نیست خرج آهسته‌تر کن / که می‌گویند ملاحان سرودی / اگر باران به کوهستان نبارد / به سالی دجله گردد خشک‌رودی»

برخی معتقدند معاون اجرایی رئیس جمهور با خواندن این شعر قصد داشته که علاوه بر نیاز به صرفه‌جویی در کشور به علت خشکسالی نیز اشاره کرده باشد و به نوعی با چند بیت شعر علاوه بر علت راهکار را نیز بیان کرده باشد.

این اظهارات معاون اجرایی‌رئیس جمهور با واکنش هایی از سوی مردم اصفهان و برخی مسئولان این استان مواجه شده است، به ویژه شاید از این جهت که در همان سفر استانی قول‌های زیادی مبنی بر حل مشکل کم‌آبی استان اصفهان از جانب مسئولان مطرح شده بود.

اظهارات مرتضوی واکنش‌هایی نیز از سوی نمایندگان اصفهان در مجلس داشت.

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی، نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در واکنش به صحبت‌های معاون اجرایی رئیس‌جمهور در جلسه شورای اداری استان اصفهان در گفت‌وگویی اظهار می دارد: صحبت‌های معاون اجرایی رئیس‌جمهور و وزیر نیرو در جلسه شورای اداری یک‌جانبه بود، یعنی به کمبود بارش‌ها اشاره کردند، اما به بارگذاری‌ها، برداشت‌های بی‌رویه و انتقال آب به استان‌های دیگر نپرداختند.

وی ادامه می‌دهد: معاون اجرایی رئیس‌جمهور و وزیر نیرو توسعه بیش از ۱۰۰ هزار هکتاری بالادست و اقدامات انجام شده که آورد آبی تونل‌های یک و دو در همان منطقه است و آب در همان جا مصرف شود و به پایین دست نمی‌رسد را مورد توجه قرار ندادند و به این موضوع اشاره‌ای نکردند.

به گزارش فارس، جمعی از مخاطبان این خبرگزاری نیز در سامانه فارس من ضمن تقدیر و تشکر از هیات دولت و شخص رئیس جمهور و تجلیل از سخنان دلگرم کننده و امیدآفرینی آیت الله رئیسی در جمع کشاورزان با ثبت پویشی در فارس من که امضای بیش از 1500 نفر رسیده نوشتند:  متاسفانه در جلسه شورای اداری استان آقای سید صولت مرتضوی سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری و معاون اجرایی رئیس‌جمهوری با خواندن متنی از پیش نوشته باعث نگرانی مردم و مسئولین از نتیجه سفر رئیس جمهور به اصفهان شد.( اینجا)

اعضای این پویش بر همین اساس خواستار برخورد با معاون اجرایی رئیس‌جمهور شده اند.

خبرگزاری فارس آمادگی دارد توضیحات معاون اجرایی رئیس جمهور را منتشر کند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان کم آبی صولت مرتضوی صرفه جویی معاون اجرایی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۲۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی

 "روح‌الله دهقانی فیروزآبادی" معاون علمی و فناوری رئیس جمهور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرکز ملی هوش مصنوعی که سال گذشته تاسیس شد، کارور هوش مصنوعی که به زودی تاسیس خواهد شد تحت عنوان شرکت تقریبا خصوصی که زیرساخت‌های پردازشی و زیرساخت‌های داده‌ای و زیرساخت‌های کتابخانه‌های بزرگ را برای بحث هوش مصنوعی فراهم می‌کند. اینها ابزار‌های کمک کننده جریان کاربردی سازی هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف پزشکی، سلامت، ارتباطات، شهرهوشمند و مالی و ... است.

وی افزود: با تمرکزی که معاونت علمی و مرکز ملی هوش مصنوعی و شخص رئیس جمهور در موضوع هوش مصنوعی دارند پیش بینی ما این است که سال ۱۴۰۳ سال پرباری از نظر عملیاتی و اجرایی شدن کار‌های اجرایی و کاربردی است و این کار‌ها کمک می‌کند که کشور از نظر رتبه کاربرد هوش مصنوعی ارتقا پیدا کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان کرد: تولید علوم عموما به بحث مقالات علمی و تعداد مقالاتی که منتشر می‌شود و همچنین ضریب تاثیر مقالات ارجاع داده می‌شود. اینکه بتوانیم آنچه که در مقالات‌مان منتشر می‌شود را پای کاربرد بیاوریم نیازمند یکسری سخت‌افزار‌ها پیشرفته و عملیات اجرایی و یکسری تنظیم‌گری‌ها برای استفاده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان
  • ماجرای طعم شیرین آخرین دعای کمیل شهید زین الدین
  • وکیل: دادگاه انقلاب اصفهان توماج صالحی را به اعدام محکوم کرد/ دادگاه بدوی حکم دیوان عالی کشور را «ارشادی» خواند و اجرایش نکرد/ به حکم صادره اعتراض خواهیم کرد
  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  • تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه
  • مسئولان مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور را پیگیری کنند
  • پروژه‌های بزرگ برق‌ آبی را در۲۰ کشور اجرایی می‌کنیم | انتقال دانش ایرانی به سریلانکا
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی 
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی
  • مصوبات مهم سفر رئیس‌جمهور به لرستان اجرایی نشد