Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشیب نامین، رییس اجرایی مرکز مسلمانان رواندا در گفتگو با تقریب به تعریف اسلام از مفهوم وحدت اشاره کرد و بیان داشت: از منظر دین اسلام جامعه دارای یک فکر و نظر مشترک است و همه باید در این مسیر با هم گام بردارند. محور اتحاد بین مذاهب اسلامی نیز توحید و رضای پروردگار عالم است و در عین حال همه مراتب باید حفظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نشیب نامین با اشاره به اینکه وحدت و تقریب بین مذاهب نباید نقض کننده اختلافات طبیعی زندگی انسانی و متعارض با ضروریات زندگی اجتماعی باشد، ادامه داد: وحدت و همگرایی بین مذاهب اسلامی از یک سو  باید برپایه اصل توحید باشد، از سوی دیگر باید همه اقتضائات طبیعی زندگی فردی، گروهی، جمعی، ملی و منطقه ای انسان هارا در عرصه های مختلف دربرگیرد.

او با تاکید بر اینکه همه مسلمین باید با هم ید واحده باشند، اظهار داشت: همه ملت های مسلمان باید دست واحد و یک جمع همسو باشند، به این معنا که یکی باشند و خودشان را از هم جدا ندانند. این در حالی است که دشمنان تلاش می کنند مرزها را وسیله ای برای جدایی مسلمانان القا کنند اما اگر مسلمانان  با هم متحد شوند، می توانند با وجود جدایی جغرافیایی در یک صف مشترک قرار گیرند.

نشیب نامین با بیان اینکه در وحدت مسلمانان آنچه مهم است، ایجاد وحدت محتوایی و نه صوری بین مذاهب اسلامی است، افزود: در این مسیر، همه الزامات واقعی سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مسلمانان که با روح توحید و وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی متعارض نباشد، بر سر جای خود باقی می ماند که حفظ مرزها و حدود آنها از آن جمله است.

به گفته نشیب نامین چنانچه مسلمانان ذیل ارزش های اصلی اسلام گام بردارند، مرزهای سرزمینی هیچ خدشه ای به صف واحد مسلمانان وارد نمی کند و  کشورهای مسلمان زیر سایه وحدت اسلام و بالاتر از آن وحدت مستضعفین و بشر به قدرتی دست می یابند که می تواند در برابر بزرگ ترین قدرتهای جهان ایستادگی کند و سر خم نکند.  
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: بین مذاهب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۳۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا: دکتر محسن رضایی گفت: دو گوهر گرانبهای برادری و وحدت در قلب انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس می‌درخشیدند و این دو ارزش، ریشه در فطرت پاک انسان و تعالیم بلند اسلام دارند و رمز موفقیت و پیروزی ما در سخت‌ترین دوران تاریخ کشورمان بوده‌اند.

وی با یادآوری جانفشانی مردم و رزمندگان در دوران دفاع مقدس خاطرنشان ساخت: روح برادری، قوای رزمندگان ما را چند برابر و آنها را به معجزاتی در میدان نبرد تبدیل می‌کرد. 

عضو مجمع تشکیل مصلحت نظام گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ شدن این ارزش‌ها در جامعه بوده‌ایم. این موضوع، نه تنها به ضرر انسجام و همبستگی ملی است، بلکه مانعی در برابر پیشرفت و توسعه کشور نیز به شمار می‌رود. 

رضایی افزود: دشمنان قسم‌خورده این ملت، همواره در تلاش برای ایجاد تفرقه و نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند؛ لذا ما باید با هوشیاری و بصیرت، در برابر این توطئه‌ها ایستادگی کنیم و با تکیه بر ارزش‌های مشترک خود، جبهه‌ای واحد و قدرتمند تشکیل دهیم.

وی با تاکید بر اینکه جبهه انقلاب باید با کنار گذاشتن اختلافات جزئی و سلایق شخصی، حول محور منافع ملی و آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت کند، افزود: همان طور که پیش از این بارها تاکید کردم، فقط با وحدت و همدلی می‌توانیم به آرمان‌های خود که همانا ساختن ایران قوی، مقتدر و آباد است، دست پیدا کنیم.

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در پایان گفت: از همه فعالان سیاسی، دلسوزان انقلاب و جبهه انقلاب اسلامی می‌خواهم که با درک شرایط حساس کنونی، تمام تلاش خود را برای حفظ و تقویت وحدت و برادری در جبهه انقلاب به کار گیرند تا با گام‌های استوار در مسیر پیشرفت و توسعه کشور حرکت کنیم.

دیگر خبرها

  • پورموسوی: به زودی طوفان به پا می‌کنم؛ می‌گویم چه کسانی خیریه صوری دارند
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است
  • دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است