Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا بنی طبا گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ در پاسخ به اینکه گفته می‌شود مصرف لبنیات پس از اجرای یارانه‌های هوشمند، کاهش یافته است، گفت: البته هنوز شاید برای قضاوت زود باشد، اما فکر می‌کردیم حدود ۳۰ درصد کاهش تقاضا باشد، اما در عمل کمتر از این عدد اتفاق افتاد و کمتر از ۲۰ درصد مصرف لبنیات پس از مردمی سازی یارانه‌ها کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی انجمن صنایع لبنی افزود: پس از اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها، 4 قلم محصول لبنی طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار افزایش یافت و به نسبت تقاضا هم کمتر شده است.

*راهکار برای افزایش سرانه مصرف لبنیات

بنی طبا در پاسخ به اینکه چه راهکار و پیشنهادی برای افزایش سرانه مصرف دارید، گفت: تنها راه حل برای حفظ سرانه مصرف خانوارهای محروم، کماکان انتقال منابع آزاد شده از حذف ارز ۴۲۰۰ به مصرف کننده‌های دهک‌های محروم است.

وی تاکید کرد که دولت کالابرگ الکترونیکی برای خرید اعتباری محصولات لبنی به مردم بدهد که باعث می‌شود مردم ماهانه لبنیات کافی در سبد خریدهای خود داشته باشند.

بنی طبا درباره جزئیات این کالابرگ گفت: به ازای میزان مصرف لبنی هر نفر در ماه، دولت از محل یارانه 300 یا 400 هزار تومانی که ماهانه به مردم می‌دهد، کالابرگ لبنی بدهد.

بنی طبا پیشنهاد داد، از آنجایی که  ۴ قلم محصول لبنی که دولت قیمت گذاری کرده، از طرف خرده فروشها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به دلیل حاشیه سود کمتر، سفارش کمتری دارد اما صنایع آماده تولید این ۴ قلم به هر میزان که سفارش باشد هستند.

سخنگوی انجمن صنایع لبنی افزود: از سال پیش از دولت خواسته بودیم، اگر توان جلب همکاری خرده فروشان و اصناف رو ندارد، لااقل تسهیل کند که تفاهم نامه‌ای بین صنایع و فروشگاه های زنجیره‌ای برای سفارش دادن و تحویل گرفتن ۴ قلم مشمول قیمت‌گذاری صورت بپذیرد تا این ۴ قلم به وفور در فروشگاه‌ها عرضه شود.

وی ادامه داد: توجه داشته باشیم که خطوط تولید بر اساس میزان سفارشی که از بازار دریافت می‌کنند، دست به تولید می‌زنند و ویزیتورها نمی‌توانند کالایی که فروشگاه سفارش نداده را به زور به آنها تحویل دهند. تسهیل این کار باید توسط وزارت جهاد، وزارت صمت و سازمان حمایت انجام شود.

بنی طبا در پایان گفت: صنایع به هر میزان که فروشگاه‌ها سفارش بدهند، تامین کالا خواهند داشت و هیچ مشکلی از نظر تامین نیست.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سخنگوی انجمن صنایع لبنی لبنیات کاهش مصرف مصرف لبنیات سرانه مصرف فروشگاه ها مصرف لبنی بنی طبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۵۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقدی شدن کالابرگ الکترونیکی باعث ایجاد تورم میشود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  در همایش امتنان و تجلیل از کارگران و کارفرمایان و واحدهای نمونه کارگری خراسان رضوی در مشهد گفت:  کار بنا به تعبیر مقام معظم رهبری ستون فقرات اقتصاد و کارگر، ستون فقرات تولید است.

وی اضافه کرد: نفس کار و تلاش در مکتب اسلام صاحب ارزش است لذا پیامبر بر دست کارگر بوسه می زند از این جهت که کار و کارگر را بزرگ بداند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر عشق به کار باشد بهره وری افزایش می یابد و اگر بهره وری افزایش یابد تولید ناخالص داخلی رشد پیدا خواهد کرد و در نهایت سرانه درآمدی مردم بیشتر می شود.

مرتضوی با اشاره به این که دهه گذشته ایران با رکود مواجه بوده است به اهمیت نام‌گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره و اظهار کرد: لازم است که کارفرمایان تلاش کنند و دولت نیز مصمم است گره از مشکلات مردم باز کند.

وی با اشاره به تلاش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای برطرف کردن مشکلات معیشت و مسکن و بیمه کارگران ادامه داد: یکی از اقدامات این وزارتخانه توزیع کالابرگ الکترونیکی بوده که بارها گفته شده که چرا این کالابرگ به صورت نقدی پرداخت نشده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دلیل اصلی نقدی نکردن کالابرگ الکترونیکی را اثرات تورمی آن بر بازار دانست و افزود: بیم از این داشتیم که با نقدی کردن کالابرگ الکترونیکی با یک دست بدهیم و از آن طرف از دست بدهیم.

مرتضوی اظهار کرد: تاکنون اقدامات زیادی برای تسهیل شرایط زندگی کارگران انجام شده که از جمله آن اجرای نظام جامع تامین اجتماعی بوده که کارگران می توانند از مراکز درمانی تامین اجتماعی به صورت رایگان خدمات دریافت کنند همچنین از مراکز درمانی دانشگاهی از فرانشیز ۱۰ درصدی بهره گیرند.است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • راهکار ساده برای کمک به رژیم‌تان؛ نوشیدن آب داغ چگونه باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • نقدی شدن کالابرگ الکترونیکی باعث ایجاد تورم میشود
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • طرح کالابرگ ادامه می یابد؟
  • تامین سبد غذایی مردم با رویکردی عقلانی
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه