Web Analytics Made Easy - Statcounter

بعد از مصوبه لغو حق سقط جنین توسط دیوان عالی آمریکا، شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و اینستاگرام شروع به حذف پست‌هایی کرده‌اند که قرص‌های مربوط به سقط جنین را تبلیغ می‌کنند! - اخبار اجتماعی -

 به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ فیس‌بوک و اینستاگرام اخیراً شروع به حذف پست‌هایی کرده‌اند که به زنانی که به قرص‌های سقط جنین دسترسی نداشتند، خدمات می‌دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کار پس از تصمیم اخیر دادگاه عالی ایالات متحده گرفته شد که در جمعه گذشته (در 24 ژوئن) اجرایی شد؛ دادگاه عالی آمریکا تصمیم سال 1973 خود را رد کرد که در آن دسترسی به سقط جنین را یک حق قانونی اعلام کرده بود.

براساس تجزیه و تحلیل شرکت اطلاعات رسانه‌ای Zignal Labs، تبلیغات مربوط به قرص‌های سقط جنین و همچنین پست‌هایی که به نسخه‌های خاصی مانند میفپریستون و میزوپروستول اشاره می‌کنند، ناگهان در صبح روز 24 ژوئن در شبکه‌های توییتر، فیسبوک، ردیت و تلویزیون افزایش یافت.

نحوه حذف پست‌ها

AP در 24 ژوئن تصویر یک پست اینستاگرامی زنی را دریافت کرد که پیشنهاد خرید یا ارسال قرص‌های سقط جنین را از طریق پست دقایقی پس از حکم دادگاه مبنی بر لغو حق قانونی سقط جنین داد که اینستاگرام در چند لحظه این پست را حذف کرد.

روز دوشنبه نیز یک خبرنگار AP شبکه‌ اجتماعی فیس‌بوک را آزمایش کرد که این شرکت چگونه به یک پست مشابه در فیس بوک پاسخ می‌دهد و نوشت: "اگر آدرس خود را برای من بفرستید، قرص‌های سقط جنین را برای شما پست خواهم کرد."

پست در عرض یک دقیقه حذف شد. حساب فیس بوک بلافاصله در وضعیت "هشدار" برای پست قرار گرفت که فیس‌بوک گفت استانداردهای آن در مورد "اسلحه، حیوانات و سایر موارد" را نقض می‌کند.

با این حال، زمانی که خبرنگار AP دقیقاً همان پست را منتشر کرد اما کلمات "قرص‌های سقط جنین" را با "اسلحه" جایگزین کرد، این پست دست نخورده باقی ماند!

با این حال، قرص‌های سقط جنین را می‌توان در آمریکا به طور قانونی از طریق پست و پس از مشاوره آنلاین با تجویزکنندگانی که تحت گواهینامه و آموزش قرار گرفته‌اند، دریافت کرد.

دیوان عالی آمریکا حق سقط جنین را لغو کرد/ تجمع و درگیری معترضان به حکمتوزیع داروهای سقط جنین در داروخانه‌های غیربیمارستانی ممنوع استسالانه حدود 12 هزار پرونده سقط جنین درمانی در پزشکی قانونی تشکیل می‌شود

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سقط جنین سقط جنین قرص های سقط جنین سقط جنین فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۵۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت عمده «سقط جنین» چیست؟

 به گزارش تابناک، دکتر انسیه خزعلی در همایش هم اندیشی و راهبردی مدیران بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها که در مشهد مقدس برگزار شد بیان کرد: امیدواریم بنیاد آبشار عاطفه‌ها در سال جدید بر دو مطلب بیش از امور دیگر متمرکز شود، اول با اشاره به شعار مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت در جهش تولید فراهم کردن شرایط اشتغال برای همه کسانی که در شرایط نامساعد قرار دارند و به طور خاص برای بانوان سرپرست خانوار لازم است و این امر ضمن کمک به تولید موجب زندگی عزتمندانه این بانوان خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده؛ وی ادامه داد: مسئله دوم با توجه به چالش بزرگ جمعیتی تمرکز بر حمایت از خانواده‌ها در جنبه‌های اقتصادی و فرهنگی برای پیشگیری از سقط جنین است، آنچه پژوهش‌ها نشان می‌دهد علت عمده سقط جنین مسائل فرهنگی و بخشی از آن هم اقتصادیست که آبشار عاطفه‌ها می‌تواند با پشتیبانی از گروه‌های حامی جنین این امر را حمایت کند.

دیگر خبرها

  • زیر پوست بازار «رحم اجاره‌ای» در ایران
  • جدیدترین تصویر از همسر ایرانی ژوزه مورایس
  • علت عمده «سقط جنین» چیست؟
  • چرا چپ دست یا راست دست به دنیا می‌آییم؟
  • طرح عجیب و خطرناک شهرداری تهران +فیلم
  • ترانه‌ کودکانه «ببعی تو بازیگوشی» اینستاگرام را منفجر کرد + ویدئو
  • چرا افراد معروف برای خرید فالوور، خرید فالوور اینستاگرام را انتخاب می‌کنند؟
  • جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی/مقابله با حملات اشغالگران
  • جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی/مقابله باحملات اشغالگران
  • (عکس) چرا صفحه اینستاگرام همسر سابق مهدی قایدی بسته شد؟