Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به آخرین وضعیت کارخانه پوشش در رشت گفت: این کارخانه با ظرفیت پایین فعالیت خود را مجدداً آغاز کرد و پیشنهاد دادیم که تبدیل به شهرک تخصصی نساجی شمال کشور شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، تیمور پورحیدری ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت با اشاره به 52 معدن فعال و دارای پروانه بهره‌برداری در استان گیلان اظهار داشت: 700 نفر در بخش معدن استان مشغول به فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از تشکیل ستاد دانش‌بنیان در گیلان در راستای تحقق شعار سال خبر داد و بیان کرد: سه‌شنبه‌های دانش‌بنیانی نیز با حضور فرهیختگان برگزار می‌شود و اقداماتی از قبیل رشد و پایش واحدهای صنعتی راکد و تشکیل ستاد احیای این واحدها در دستور کار قرار گرفت.

پورحیدری گفت: حدود 90 واحد تحت تملک بانک‌ها بودند و با برنامه‌ریزی‌هایی که از ابتدای امسال صورت گرفت قرار شد 68 واحد به چرخه تولید بازگردند که تا این لحظه تعیین تکلیف 20 واحد انجام شده و با برنامه‌ریزی‌های به‌عمل آمده و کمک همه دستگاه‌های ذی‌ربط قرار است به فرایند تولید بازگردند.

پیگیری مجلس برای جلوگیری از واردات بی‌رویه برنج/ سفر اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس به گیلانپشت سر گذاشتن 2 مرحله حساس تنش آبی در گیلان/ آب کافی تا پایان فصل زراعی موجود استتغییر الگوی صید در گیلان اجرایی نمی‌شود/ افزایش 10 درصدی صادرات خاویار

وی آسیب‌شناسی واحدهای راکد و رسیدگی به مشکلات این واحدها را جزو دیگر اقدامات برشمرد و بیان کرد: اعطای تسهیلات در راستای کارگروه رفع موانع تولید در برنامه است و تاکنون بیش از 2 هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش برای جبران نقدینگی و تسهیلات به واحدهای تولیدی استان پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از راه‌اندازی 13 طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری بیش از 600 میلیارد تومان و اشتغالزایی 500 نفر در گیلان خبر داد و افزود: صدور مجوزهای بی‌نام نیز به‌عنوان سیاست‌های تسهیل در سرمایه‌گذاری جزو برنامه‌های دولت سیزدهم است و در گیلان دنبال می‌شود.

پورحیدری با اشاره به آخرین وضعیت کارخانه پوشش در رشت گفت: این کارخانه با ظرفیت پایین فعالیت خود را مجدداً آغاز کرد و در هماهنگی با وزارتخانه‌های متعدد و استاندار گیلان در حال رایزنی برای حل مشکلات این کارخانه هستیم و پیشنهاد دادیم که این مجموعه تبدیل به شهرک تخصصی نساجی شمال کشور شود.

وی وضعیت شرکت رشت الکتریک را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: شرکت رشت الکتریک که از مدار تولید خارج شده و زمین آن بلااستفاده باقی مانده؛ پیشنهاد دادیم که تبدیل به شهرک فناوری و دانش‌بنیان شود و این اقدام، تحولی شگرف در حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری در استان ایجاد می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از استارت 125 طرح صنعتی جدید با سرمایه‌گذاری بیش از هزار و 800 میلیارد تومان و اشتغالزایی 4 هزار و 900 نفر در گیلان خبر داد و بیان کرد: بهره‌برداری این طرح‌ها تا پایان سال تحولی بزرگ در حوزه سرمایه‌گذاری و اشتغال استان ایجاد می‌کند.

پورحیدری با بیان اینکه 44 واحد صنعتی جدید در طول 3 ماهه نخست امسال با بیش از 2 هزار و 840 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و هزار نفر اشتغال در بخش صنعت گیلان به بهره‌برداری رسیده است افزود:درک مردم و همراهی اصناف در طرح دولت برای مردمی‌سازی یارانه‌ها بسیار کمک‌کننده بوده است.

وی با بیان اینکه طرح دولت موفق نمی‌شد مگر با همراهی و همدلی مردم عزیز خاطرنشان کرد: با توجه به همراهی مردم خوشبختانه از بابت توزیع و فراوانی کالا در گیلان مشکلی نداشتیم و برنامه‌ریزی‌های خوبی به‌عمل آمده تا کوچکترین کمبودی در تامین کالا در استان نداشته باشیم.

پورحیدری با اشاره به مزیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار خوب استان گیلان در حوزه تجارت خارجی و صادرات خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از 730 میلیون دلار صادرات داشتیم و امسال نیز 800 میلیون دلار هدف‌گذاری شده است و وجود بنادر انزلی، آستارا و کاسپین ظرفیت بسیار خوبی برای گیلان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اهمیت تنظیم بازار مطلوب گفت: در این راستا سازمان صمت گیلان با توجه به اهمیت موضوع همواره سعی کرده حضور مستمر در بازار داشته باشد و روزانه بالغ بر 120 الی 140 تیم بازرسی در استان برای آرامش بازار در میدان حضور داشتند.

پورحیدری با بیان اینکه مانور تشدید بازرسی با شرکت 700 تیم بازرسی در سطح استان به صورت روزانه اجرا شد خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح‌ها، کاهش فشار بر مردم و برخورد با سوءاستفاده‌کنندگان اقتصادی بوده است.

انتهای پیام/612/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تولید ملی تولید ملی معدن و تجارت گیلان رئیس سازمان صنعت میلیارد تومان سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۶۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود

رئیس صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: صندوق ضمانت صادرات ایران ریسک‌های سیاسی که بیمه‌های تجاری تقبل نمی‌کنند، پوشش می‌دهد به طوریکه اگر کشوری ایران را تحریم کرد، خسارت تجار جبران می شود و دعاوی بین‌المللی ارائه می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم امیر برهانی؛ رئیس صندوق ضمانت صادرات ایران در نشست خبری در محل نمایشگاه اکسپو اظهار کرد: در راستای متنوع سازی مقاصد صادراتی کشورمان، سرمایه‌گذاری مستقیمی روی کشورهای آفریقایی انجام شده تا توانمندی‌های ما را بیشتر بشناسند و از این کشورها به عنوان مقاصد ویژه صادراتی یاد می‌شود.

وی افزود: در این ارتباط پوشش بیمه‌ای برای صادرات یا سرمایه‌گذاری ایرانیان در آفریقا دیده شده است.

برهانی ادامه داد: بسته ویژه‌ای برای شرکت‌های دانش‌بنیان داریم تا این شرکت‌ها با ضمانت صندوق صادرات بتوانند صادرات داشته باشند؛ برای این شرکت‌ها بدون  وثیقه یا با حداقل وثیقه خدمات ارائه می‌شود.

رئیس صندوق ضمانت صادرات ایران  تصریح کرد: توافقنامه تجاری در نمایشگاه امسال با اتاق بازرگانی مالزی و صندوق ضمانت صادرات برای ارائه خدمات اعتباری با این کشور منعقد شد. همچنین فردا نیز هیئت تجاری از کامرون برای امضای تفاهمنامه به ایران می‌آیند.

وی افزود: تفاهمنامه‌ای نیز با صندوق صنایع پیشرفته وزارت صمت به امضا می‌رسد تا بازرگانان بتوانند از امکانات این صندوق به صورت همزمان استفاده بکنند.

برهانی تصریح کرد: صندوق ضمانت صادرات ایران از بدو تاسیس خود از 50 سال گذشته تا امروز 22 میلیارد یورو پوشش بیمه‌ای انجام داده است که این خدمات حمایتی همچنان به بازرگانان کشورمان ارائه می‌شود.

رئیس صندوق ضمانت صادرات ایران تصریح کرد: از مزایای برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران می‌توان به بازاریابی در دو کشور جدید کامرون و مالزی اشاره کرد؛ بطوریکه این کشورها تا به امروز اطلاع نداشتند که جمهوری اسلامی ایران ضمانتنامه‌های تجاری ارائه می‌دهد.

وی افزود: سرمایه ثبتی صندوق ضمانت صادرات 200 میلیون یورو افزایش یافته است و به 247 میلیون یورو رسیده است.

ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود

برهانی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم، اظهار کرد: صندوق ضمانت صادرات ایران ریسک‌های سیاسی که بیمه‌های تجاری تقبل نمی‌کنند، پوشش می‌دهد به طوریکه اگر کشوری ایران را تحریم کرد، خسارت تجار را  جبران می شود و  دعاوی بین‌المللی ارائه می‌شود.

رئیس صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: حتی اگر تجار ما در کشوری سرمایه‌گذاری کنند و کشور مقصد آن صنایع را ملی اعلام کند یا آنکه بحران‌های سیاسی، جنگ‌ها و اختلافات داخلی روی دهد ما از تجار و سرمایه‌گذاران حمایت و خسارات آنها را جبران می‌کنیم به طوریکه در زمان حمله داعش به کشور عراق ریسک‌های سیاسی و تجار بین‌المللی در این کشور پوشش داده و جبران شد.

وی اظهار داشت: عراق،‌ سوریه و افغانستان مقاصد صادراتی مهمی برای کشورمان به حساب می‌آیند و با وجود اینکه ریسک تجارت بالایی دارند ضمانت‌نامه‌های صادراتی برای آنها صادر و از تجار و سرمایه‌گذاران حمایت می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گیلان قطب صنایع غذایی در کشور
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • شهرک تخصصی گوهرسنگ در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود
  • حمایت از احداث واحد‌های مسکونی در محدوده کارخانجات بزرگ فارس
  • حمایت از احداث واحد‌های مسکونی در محدوده کارخانجات فارس
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور