Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه‌های سیاسی، عبادی نماز جمعه همدان در جمع نمازگزاران گفت: امروزه در فضای مجازی کشورما موضوع ازدواج سفید به طور علنی تبلیغ شده و ازدواج قانونی و شرعی به سخره گرفته می‌شود و مسئولان فضای مجازی در مقابل این هنجارشکنی‌ها و ذبح اخلاق نسبت به مسائل الهی چشمان خود را بسته و سکوت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شعبانی موثقی با اشاره به سالروز ازدواج حضرت زهرا (س) و امیرالمومنین (ع) گفت: خانواده در اسلام از مقدس‌ترین بنیان‌ها محسوب شده و بنیانی مبتنی بر رحمت، مودت و معاشرت با معروف است، اما امروزه در مسئله ازدواج با مشکلاتی مواجه هستیم و سیاست‌های غربی ساختار خانواده را تغییر داده و ساختار‌های جدیدی از ازدواج در تمدن غربی ایجاد شده و ازدواج سفید یا هم‌باشی را مطرح می‌کنند.

او گفت: در تمدن غربی ازدواج‌های بدون تعهد و ضابطه‌های قانونی و شرعی طراحی می‌شود و طبق آمار در سال ۲۰۰۷ در آمریکا ۴۱ درصد کسانی که متولد شدند محصول ازدواج قانونی نیستند که آن‌ها از منظر تمام ادیان مشروع محسوب نمی‌شوند و یا در سال ۲۰۱۲ در آمریکا حدود هفت میلیون و ۸۰۰ هزار نفر زوج هم‌باش بودند و غرب درحال گسترش این موضوع است و اکنون ازدواج سفید در بعضی از کشور‌های آسیایی نیز مشاهده می‌شود.

امام جمعه همدان گفت: این کار دشمنان هنجار‌های الهی و نظام ارزشی ما را به خطر می‌اندازد، وقتی بستر حلال را برای جوانان سخت کرده و ازدواج را برای آنان تبدیل به یک امر بسیار مشکل می‌کنیم طبیعی است که این اتفاقات در جامعه مشاهده شود البته این حق شرعی برای انجام کار‌های دیگر ایجاد نکرده و جوانان باید عفت را رعایت کنند.

شعبانی موثقی با بیان اینکه تجمل گرایی ها، مدپرستی و خرج‌های اضافه و اسراف باعث سخت شدن ازدواج می‌شود و با این رسم‌ها ازدواج دست و پاگیر شده است و شرایط برای جوانان سخت می‌شود، ادامه داد: همه در برابر این موضوع مسئول هستیم و باید جریان ازدواج را تسهیل کنیم و خودمان را از رسوم غلط نجات دهیم همچنین جوانان مشاوره‌های قبل ازدواج را جدی بگیرند.

او با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی گفت:سازمان‌های بین المللی بعد از جنگ‌های جهانی تفکر حقوق بشر را برای دفاع از حقوق ذاتی بشر، توسعه عدالت در جوامع بین المللی، حفظ کرامت بشر در دنیای امروز مطرح کردند، اما سوال من این است که آیا ایده حقوق بشر توانسته از مظلومان حمایت کند؟

او خطاب به مدعیان حقوق بشر آمریکایی گفت: چرا قتل و جنایت در جهان را دیده، اما در مقابل آن چشم پوشی کردید یا چرا دارو که ضروری برای حفظ جان انسان است را تحریم کرده و چگونه جنگ اقتصادی تمام عیار علیه ملت‌ها اعمال می‌کنید.

او گفت: تحریم از مصادیق بارز خشونت است که امروز گاهی به عنوان حقوق بشر اعمال می‌شود که طراحان حقوق بشر گمان نمی‌کردند روزی این ایده به ابزاری برای سرکوب کردن مظلومان، مخالفت کردن با مستضعفان، فشار بر کشور‌های دیگر و عاملی برای برچسب زدن به مخالفین دولت‌های غربی تبدیل شود.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان صحبت و دفاع کشور‌های غربی از حقوق بشر را طنز دانست بیان کرد و گفت: این کشور‌ها بمباران‌های اتمی انجام می‌دهند، اما کشور ما را به ساخت بمب اتم متهم می‌کنند و امروزه این سرنوشت تفکر حقوق بشر است و حقوق بشر در یمن و افغانستان کجا بوده آیا منظور از حقوق بشر فقط بشر غربی است؟

نماینده، ولی فقیه در استان همدان گفت: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با مخاطب چندین هزار نفری فرصتی است که می‌تواند برای استان آورده‌های مختلفی داشته باشد و باید آسیب شناسی در این زمینه انجام شود که تاکنون چه آورده مثبت و چه آورده منفی برای استان داشته است و از این جشنواره باید برای هویت بخشی استفاده کرد.

او گفت: این تئاتر‌هایی که در جشنواره اجرا می‌شوند باید متناسب با فرهنگ ملی و اسلامی ما باشند با بی توجهی مسئولان ممکن است نظام ارزشی ما مورد هجمه قرار گیرد و مجموعه‌ای از نخبگان تربیتی استان باید در این زمینه تدبیر کنند تا جشنواره‌ای متناسب با فرهنگ اسلامی و ملی داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماز جمعه ازدواج جوانان حقوق بشر کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۶۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاست بانک ترکیه تغییر نکرد

بانک مرکزی ترکیه نرخ بهره را ۵۰ درصد نگه داشت.

به گزارش ایسنا، بانک مرکزی جمهوری ترکیه (CBRT) اعلام کرد که نرخ بهره را پس از افزایش در ماه گذشته بدون تغییر در ۵۰ درصد نگه می‌دارد.

کمیته سیاست پولی استدلال کرد که به دلیل تاخیر بین افزایش نرخ‌ها و تاثیر آن بر تورم، توقف در انقباض الزامی است.

بانک افزود که «به شدت به ریسک‌های تورمی توجه می‌کند».

بانک ترکیه گفت: تا زمانی که شاهد کاهش قابل توجه و پایدار در روند زیربنایی تورم ماهانه نباشد و تا زمانی که انتظارات تورمی به محدوده پیش‌بینی شده باز نگردد، موضع پولی فشرده خود را حفظ خواهد کرد.

این سازمان مجددا تاکید کرد که آماده است تا در صورت پیش‌بینی وخامت قابل توجه و مداوم تورم، نرخ‌ها را بیشتر افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است
  • فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • فرمول تعیین دستمزد کارگران تغییر می‌کند؟
  • پرس در اندیشه تغییر ساختار مالکیت باشگاه رئال مادرید
  • روایت عضو شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران/ فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • حادثه‌ای که زندگی ژوزه را تغییر داد؛ مورایس چگونه مسلمان شد
  • سیاست بانک ترکیه تغییر نکرد
  • مشکلات ثبت نام وام ازدواج در سامانه از زبان زوجین جوان تهرانی
  • اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد
  • پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد