Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید آقازاده در جریان سفر به کردستان از پروژه‌های شرکت آبفای کردستان بازدید و دستورات لازم برای تسریع در تکمیل این پروژه‌ها را صادر کرد.

اولین برنامه این سفر برگزاری جلسه و بازدید از تصفیه خانه فاضلاب سنندج بود که معاون آبفا کشور در جریان وضعیت فعلی و آخرین مراحل ارتقای تصفیه خانه قرار گرفت.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور  در ادامه از بخش‌های مختلف تصفیه خانه آب سنندج  و  پروژه اجرای سامانه خط انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج  بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پروژه که توسط شرکت توسعه مدیریت منابع آب و نیروی ایران اجرا می‌شود در حال حاضر ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او در ادامه سفر به کردستان با سفر به شهرستان دیواندره از طرح ایجاد تاسیسات تصفیه فاضلاب و همچنین تصفیه خانه آب شهر دیواندره بازدید کرد.

این طرح شامل تصفیه خانه به ظرفیت تصفیه ۹۵۱۰ مترمکعب در افق طرح، جمعیت فعلی ۳۵ هزار نفر در زمینی به مساحت ۴.۲ هکتار ایجاد می‌شود و قرار است در سال افق طرح (۱۴۱۵) ساماندهی فاضلاب جمعیت ۶۳ هزار نفری شهرستان را انجام دهد.

این طرح ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون برای آن۲۱ میلیارد تومان هزینه شده و در صورت تامین ۱۰۰ میلیارد تومان مورد نیاز، پایان سال ۱۴۰۲ تکمیل خواهد شد.

طرح آبرسانی به شهرستان دیواندره نیز شامل ۱۰.۵ کیلومتر خط انتقال، ایستگاه پمپاژ پایاب سد، تصفیه خانه به ظرفیت ۲۵۰ لیتر در ثانیه (۱۷۰ برای شهر و مابقی برای ۷۳ روستای مجتمع اوباتو) و ۲ مخزن ۱ و ۳ هزار مترمکعبی است.

تصفیه خانه آب دیواندره ۸۵ درصد پیشرفت دارد و برای تکمیل ۵۰۰ میلیارد ریال نیاز دارد که در صورت تامین منابع مالی لازم تا پایان سال جاری تصفیه خانه وارد مدار می‌شود.

مهندس آقازاده در ادامه از طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های دیواندره بازدید کرد.در شهرستان دیواندره جمعا ۴۳ روستا با اعتبار حدود ۳۰ میلیارد تومان از مزایای این طرح بهره مند می‌شوند که از این تعداد روستا ۳۵ روستا از طریق مجتمع اوباتو تحت پوشش قرار می‌گیرند.

معاون شرکت مهندسی در این بازدید و در جمع اهالی روستای کانی‌کبود مران از اهتمام جدی شرکت مهندسی و وزارت نیرو برای آبرسانی به روستا‌ها خبر داد و گفت: سیاست دولت محرومیت زدایی روستایی در همه عرصه‌ها از جمله آب است.

بازدید از پروژه اجرای خط انتقال مابین تصفیه خانه‌های آب ۱ و ۲ شهر سقز و بازدید از تصفیه خانه آب شماره ۲ سقز (بخش در مدار و فاز دوم در حال اجرا) دیگر بخش‌های سفر یکروزه معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آبفا کشور به کردستان بود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تصفیه خانه آب آبفا کردستان تصفیه خانه آب شرکت مهندسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۷۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکل آب شرب روستا‌های تمتان و قلعه اسماعیل آقا در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سعید پاشازاده در بازدید از پروژه آبرسانی روستا‌های تمتان و قلعه اسماعیل آقا، اظهار کرد: اجرای طرح بزرگ آبرسانی به این روستا‌ها از مصوبات سفر‌های استانی استاندار آذربایجان غربی است.

  وی افزود: با بهره‌برداری از این طرح، بزرگترین مشکل آبرسانی به روستا‌های تمتان و قلعه اسماعیل آقا مرتفع خواهد شد.   پاشازاده در این بازدید بازدید که بخشدار نازلو، مدیر آب و فاضلاب نازلو و اعضای شورای اسلامی و دهیاران این روستا‌ها نیز حضور داشتند، اظهار کرد: رفع مشکل مسیر لوله گذاری اجرای این طرح آبرسانی با حضور کارشناس میراث فرهنگی انجام و این طرح به زودی اجرا و به بهره برداری خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • بازدید معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب از تاسیسات فاضلاب شهرستان سلماس
  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • بهره برداری از اولین خانه خلاق و نوآور مهارت کشور در کردستان
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • رفع مشکل آب شرب روستا‌های تمتان و قلعه اسماعیل آقا در ارومیه
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود