Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از سه دیپلمات اروپایی گزارش داد که مذاکرات رفع تحریم در دوحه قطر، پس از سفر رئیس جمهور آمریکا به غرب آسیا احتمالا دوباره از سر گرفته می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که مذاکرات برای رفع تحریم‌ها و احیای برجام احتمالا بعد از سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه دوباره آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جو بایدن قرار است اواسط ماه جاری میلادی به سرزمین‌های اشغالی و عربستان سعودی سفر کند.

براساس این گزارش، د دیپلمات اروپایی آگاه از روند مذاکرات گفته اند، اگر چه مذاکرات دوحه پیشرفتی نداشت، اما انتظار میرود این مذاکرات فراتر از مهلت اعلام شده از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی در پایان ماه جولای ادامه یابد.

دیپلمات سوم نیز که با این مذاکرات آشناست، گفته تلاش‌ها ممکن است پس از سفر بایدن به منطقه غرب آسیا دوباره از دوحه پایتخت قطر از سر گرفته شود.

مذاکرات دوحه به منظور گفتگو درباره موضوعات اختلافی باقیمانده از وین روز‌های سه شنبه و چهارشنبه انجام شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با همتای قطری خود بعد از پایان این مذاکرات با بیان اینکه ارزیابی ما از مذاکرات دوحه مثبت است، گفت: برای رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار جدی هستیم و در صورت واقع بینی آمریکا، توافق دست یافتنی است.

دیپلمات‌های اروپایی با اشاره به مذاکرات دو روزه در دوحه مدعی شده اند که ایران در این مذاکرات از مواضع آژانس درباره عدم همکاری کم تهران با این نهاد سازمان ملل در زمینه بازرسی‌ها انتقاد کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مذاکرات دوحه مذاکرات وین برجام دشمنی آمریکا بلومبرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۸۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان قرعه‌کشی مرحله بعدی جام حذفی

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته دور یک هشتم نهایی پیکارهای جام حذفی به اتمام رسید که شکست پرسپولیس برابر آلومینیوم اراک، مهمترین اتفاق این دور از پیکارها بود تا سرخ پوشان نیز به مانند رقیب دیرینه خود، از دور مسابقات کنار بروند.

با برگزاری این پیکارها، حالا تیم های راه یافته به دور بعدی مسابقات، در انتظار مشخص شدن حریفانشان هستند. طبق اعلام کمیته برگزاری مسابقات، قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات جام‌ حذفی روز دوشنبه هفته جاری برگزار خواهد شد.

آنگونه که از قبل و توسط سازمان لیگ و کمیته برگزاری مسابقات جام حذفی اعلام شده بود، مرحله یک‌چهارم نهایی این مسابقات روزهای ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

پیش از این نیز مهدی تاج اعلام کرده بود که فدراسیون فوتبال قصد دارد تا بازی فینال را در کرمان برگزار کند.

دیگر خبرها

  • کمک 500 میلیارد دلاری چین به پروژه شهر هوشمند نئوم
  • اعلام زمان قرعه‌کشی مرحله بعدی جام حذفی
  • اپل دوباره با اوپن‌ای‌آی سر میز مذاکره نشست
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • بایدن از تحریم گردان‌های نظامی رژیم صهیونیستی صرفنظر کرد
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد