Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری یک متخصص تغذیه گفت: استفاده از برخی داروها و یا انجام اعمال جراحی مانند برداشتن بخشی از معده و روده، جذب آهن در بدن را مختل می‌کند و یا امکان جذب ویتامین‌های مورد نیاز از طریق غذا برای فرد وجود ندارد، در چنین شرایطی باید فرد از مکمل‌های دارویی برای جذب ویتامین مورد نیاز بدن استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجید هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص ضرورت استفاده از مکمل‌های دارویی برای جبران کمبود ویتامین در بدن انسان، اظهار کرد: اگر فرد از برنامه غذایی صحیحی پیروی کند، هیچ نیازی به مصرف مکمل و ویتامین‌های دارویی نخواهد داشت.

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه نوزاد در ۶ ماهه ابتدایی زندگی علاوه بر مصرف شیر مادر و یا شیر خشک نیاز به مصرف ویتامین A و D دارد، مصرف این ویتامین‌ها برای نوزاد ضرورت دارد، همچنین در ۶ ماهه دوم و سوم زندگی در کنار شیر مادر کودک باید قطره آهن مصرف کند.

وی بیان کرد: همچنین توصیه می‌شود مادران در دوره بارداری و سه ماهه ابتدای شیردهی علاوه بر رژیم غذایی برای دریافت ویتامین‌های مورد نیاز بدن از اسیدفولیک نیز استفاده کنند.

هاشمی با اشاره به اینکه در برخی مواقع فقر آهن و کم‌خونی در فرد با رژیم غذایی قابل جبران نیست، توضیح داد: این فرد باید در کنار تغذیه صحیح از مکمل‌های دارویی برای جبران کمبود آهن در بدن استفاده کند.

این متخصص تغذیه افزود: استفاده از برخی داروها و یا انجام اعمال جراحی مانند برداشتن بخشی از معده و روده، جذب آهن در بدن را مختل می‌کند و یا امکان جذب ویتامین‌های مورد نیاز از طریق غذا برای فرد وجود ندارد، در چنین شرایطی باید فرد مکمل‌های دارویی برای جذب ویتامین مورد نیاز بدن استفاده کند.

وی یادآور شد: برخی ورزشکاران نیز به واسطه فعالیت سنگین ورزشی و نیاز به رژیم‌های خاص غذایی نیاز به استفاده از مکمل‌ها و ویتامین‌های دارویی دارند.

هاشمی در پایان با تاکید بر اینکه بسیاری از بانوان با مشکل کم‌خونی و فقر آهن مواجه هستند، گفت: توصیه می‌شود این افراد برای جبران کمبود آهن در بدن از جگر، قلوه و دل به صورت هفتگی یا دو هفته یکبار استفاده کنند، همچنین مصرف مغز قلم، گوشت قرمز، عدس، پسته و اسفناج به‌همراه آبلیمو به افراد توصیه می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی منطقه چهارمحال و بختیاری مکمل دارویی فقر آهن كم خوني متخصص تغذیه مکمل های دارویی برای جبران کمبود جذب ویتامین آهن در بدن مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۹۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران کرد؟

یک مقام مسئول گفت: «وضعیت بارش‌ها در تهران نسبت به نرمال، ۴۰ درصد منفی است. به‌رغم این‌که در موقعیت زمانی پربارشی قرار داریم، اما بارندگی‌ها کمبود آب تهران را جبران نکرده است.»

به گزارش مهر، وی با اشاره به این‌که توان تبخیر در کشور ما بسیار زیاد است، خاطرنشان کرد: استان تهران با ۲۸۰ میلیمتر بارش سالانه ۲۰۰۰ میلیمتر توان تبخیر دارد. در حالی‌که رفتار ما با آب منطقی نیست؛ در نتیجه اگر شرایط بارندگی به حد نرمال هم برسد ما هنوز با شرایط مطلوب خیلی فاصله داریم.

وظیفه وضعیت بارندگی در استان‌های تهران، قزوین، البرز، سمنان و خراسان رضوی را در شرایط کلی کمتر از حد نرمال خواند و اظهار داشت: وضعیت بارش‌ها در تهران نسبت به نرمال ۴۰ درصد منفی است. رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی کشور با بیان اینکه میزان بارش در تهران از ۲۲۰ میلیمتر در سال به ۱۲۰ میلیمتر هم نرسیده است، افزود: علی‌رغم این‌که در موقعیت زمانی پر بارشی قرار داریم، اما حجم ذخایر آبی کل ۵ سد تهران کمتر از ۲۰ درصد است و با کمبود آب قابل توجهی مواجه هستیم.

وظیفه ادامه داد: در تهران تقریباً نیمه اول خرداد به بعد بارش قابل توجهی نداریم و اگر هم باشد به‌صورت رگباری خواهد بود؛ باران‌های تابستانی نیز معمولاً سیل‌آسا و تخریب‌کننده هستند که نمونه‌اش را در سیل سال ۱۴۰۱ در امامزاده داود و فیروزکوه تجربه کردیم.

وی وضعیت بارش‌های تابستانی در برخی مناطق کشور به ویژه جنوب شرق را نسبت به سال گذشته خیلی بهتر دانست و گفت: در جنوب کشور نیز تنها در همین یکی دو هفته آینده بارندگی وجود دارد و بعد به صورت اقلیمی بارندگی قطع می‌شود.

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشک‌سالی با اشاره به بارندگی‌های خوب رخ داده در برخی مناطق کم بارش کشور، اظهار داشت: در استان‌های هرمزگان، بوشهر، کرمان، خراسان جنوبی، شرق فارس، جنوب اصفهان و جنوب چهارمحال و بختیاری نسبتاً وضعیت بارندگی آنرمالی شدیدی داشت و در استان سیستان و بلوچستان نیز عمدتاً بارندگی‌ها فراتر از حد نرمال بود. هرچند این بارندگی‌ها به ویژه در مناطق ساحلی رگباری بود و منتهی به دریا می‌شد.

وی بیان داشت: تا پیش از این بارندگی‌ها، سد‌های استان هرمزگان وضعیت ناخوشایندی داشت و کمبود بارش در استان هرمزگان به منفی ۵۸ درصد نسبت به نرمال خودش یعنی از آغاز سال آبی تا ۲۸ فروردین سال‌جاری، عقب‌تر بود، اما این حجم از بارش باز هم نتوانست کمبود آب مورد نیاز را جبران کند.

دیگر خبرها

  • بهترین ساعت برای مصرف ویتامین D صبح است یا شب؟
  • داروخانه‌های معتبر اینترنتی‌ مجاز به فروش شیر خشک نیستند
  • خواص ظرف های ضد سرطانی
  • نشانه‌های کمبود ویتامین K
  • بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران کرد؟
  • بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران نکرد
  • کمبود آب تهران با بارش‌های اخیر جبران شد؟
  • کمبود این ویتامین سبب یبوست می‌شود
  • این ویتامین‌ها اضطراب را کاهش می‌دهد
  • ‌توزیع بیش از یک میلیون مکمل آهن در مدارس دخترانه فارس