Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@05:10:56 GMT

ابراز نگرانی فرانسه از اجرای پروتکل ایرلند شمالی

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۸۰۱۰۶

ابراز نگرانی فرانسه از اجرای پروتکل ایرلند شمالی

وزیر امور خارجه فرانسه در دیدار با همتای انگلیسی خود در پاریس نگرانی اش را در مورد اجرای پروتکل ایرلند شمالی ابراز کرد.

به گزارش مشرق، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در یک کنفرانس مطبوعاتی مجازی گفت کاترین کولونا (وزیر خارجه فرانسه) به لیز تراس (وزیر خارجه انگلیس) گفت فرانسه خواهان راه حلی پایدار برای ایرلند شمالی بر اساس توافقی است که بین اتحادیه اروپا و انگلیس امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، لندن قصد دارد به طور یک جانبه برخی مفاد آن را تغییر دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه،  پروتکل ایرلند شمالی که لندن و بروکسل در چارچوب برگزیت در مورد آن مذاکره کردند، به منظور تلاش برای حل مسئله حساس مرز بین ایرلند شمالی که بخشی از انگلیس است و جمهوری ایرلند که عضو اتحادیه اروپاست طراحی شد.

بیشتر بخوانید:

اتحادیه اروپا از انگلیس شکایت کرد

این پروتکل برای حفاظت از بازار واحد اروپایی پس از برگزیت بدون ایجاد مرز خاکی بین دو ایرلند امضا شد تا بدین ترتیب توافق صلحی که سال ۱۹۹۸ به سه دهه ناآرامی‌های خونین بین وحدت طلبان و جمهوری خواهان پایان داد، حفظ شود.

با این هدف، این پروتکل یک مرز گمرکی در دریای ایرلند ایجاد کرد، اما این وضعیت عرضه را مختل می‌کند و خشم جامعه وحدت طلب را که از ماندن در انگلیس حمایت می‌کند، برمی انگیزد.

دولت بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس پس از تهدید به لغو این معاهده بین المللی که در مورد آن مذاکره شده و به امضای طرفین رسیده است، ترجیح داد به طور یک جانبه تغییراتی در آن ایجاد کند.

دوشنبه نمایندگان انگلیسی در شور اول بازنگری یکجانبه در سازوکارهای گمرکی در ایرلند شمالی را با وجود هشدارهای بروکسل تصویب کردند. بروکسل به لندن هشدار داد چنین اقدامات تلافی جویانه تجاری را توجیه خواهد کرد.

یک منبع دیپلماتیک فرانسوی با تأکید بر اینکه هیچ کشور عضو اتحادیه اروپا با بازگشایی مذاکرات در این زمینه موافقت نخواهد کرد، گفت دولت بوریس جانسون به تبلیغات انتخاباتی در مورد برگزیت پس از تبلیغات انتخاباتی ادامه می‌دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت فرانسه ایرلندشمالی انگلیس اتحادیه اروپا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت ایرلند شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۰۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندمکاران یزد نگرانی بابت تحویل گندم نخواهند داشت

   به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد،  مسروری فر گفت: پیرو تفاهم نامه منعقده و محول شدن وظیفه نظارت و بازرسی بر مراکز تولید، تامین و بسته بندی اقلام مصرفی خانوار به جهادکشاورزی در اولین روز شروع اجرای این طرح، از یک واحد تولیدی آرد بازدید شد.     مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میبد با اشاره به تاکیدات میرمحمدی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در راستای توسعه صنایع پاک در شهرستان بیان کرد در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از یک واحد تولیدی آرد در میبد هستیم.    وی افزود: گندمکاران استان یزد بخصوص شهرستان میبد در سال زراعی جاری با توجه به طراحی و اجرای سیلو‌های کارخانه آرد دیگر نگرانی بابت تحویل گندم خود نخواهند داشت.      مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میبد در پایان خاطرنشان کرد از ویژگی‌های این کارخانه قابلیت ذخیره سازی ۱۵ هزار تنی، تولید روزانه ۱۵۰تن آرد (پنج نوع آرد) و آزمایشگاه مرجع سلامت غذا و دارو برای کنترل و تولید محصول سالم واستاندارد است.   لازم بذکراست کلیه مراحل صدور مجوز تأسیس، پروانه بهره برداری این واحد تولیدی آرد پرداخت تسهیلات توسط جهادکشاورزی صورت گرفته است.

دیگر خبرها

  • وزیر اول ایرلند شمالی خشونت‌ها در غزه را نسل کشی خواند
  • ابراز نگرانی اپوزیسیون از بیداری دانشجویان آمریکایی + فیلم
  • ابراز خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی و حامیانش در لندن
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • گندمکاران یزد نگرانی بابت تحویل گندم نخواهند داشت
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد
  • دستگیری یک نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد/ راهپیمایی‌ها ادامه دارد
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم