Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-26@16:32:56 GMT

ضرورت ورود دولت برای رفع مشکل

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۸۱۶۳۴

ضرورت ورود دولت برای رفع مشکل

یکی از مشکلات متقاضیان تسهیلات خرید مسکن، گرانی اوراق این تسهیلات است، در این باره کارشناسان، «سفته‌بازی» را به عنوان مهمترین دلیل افزایش قیمت اوراق مسکن می‌دانند.

به گزارش ایران اکونومیست، متقاضیان دریافت تسهیلات خرید مسکن از بانک عامل در حال حاضر با یک مشکل اساسی در قالب افزایش نجومی قیمت اوراق رهنی مسکن مواجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آخرین آمار قیمت این اوراق از 130 هزار تومان برای هر برگه گذشته و با توجه به اینکه برای هر یک میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن نیاز به تهیه 2 برگ اوراق است، لذا به منظور دریافت یک وام 200 میلیون تومانی خرید باید رقم 52 میلیون تومان برای دریافت وام بدون سپرده‌گذاری پرداخت شود.

به گزارش فارس بر اساس اطلاعات یک منبع آگاه در بانک مسکن، سفته‌بازی عامل اساسی افزایش قیمت اوراق رهنی مسکن است و تفاهم اخیر بانک مسکن و بورس کالا نیز در توقف روند سوداگران موثر نبود است.

بر اساس اطلاعات اخذ شده از بانک مسکن، ‌در حال حاضر به این افراد گواهی حق تقدم استفاده از وام مسکن داده می‌شود، ‌کسانی که مالکیت این حق تقدم را در اختیار دارند، یا خود می‌توانند وام مسکن دریافت کنند و یا اوراق خود را در بازار سرمایه به فروش برسانند.

‌دیگران نیز به جای قرار دادن سرمایه اولیه در بانک می‌توانند حق تقدم سهام را در بازار سرمایه خریداری و با ارائه اوراق خریداری شده به بانک، وام مسکن دریافت کنند. 

‌به معنای دیگر اوراق حق تقدم وام خرید مسکن از طریق سپرده‌گذاری متقاضیان در بانک در قالب ساز و کاری عرضه شده و از سوی دیگر توسط متقاضیان دریافت وام خریداری می‌شود. این فرآیند خرید و فروش نیز از طریق بستر فرابورس انجام شده و قیمت‌گذاری نیز بر اساس انتظار عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

لازم به ذکر است، متقاضیان سامانه «فارس من» با ثبت سوژه‌ای تحت عنوان «گرانی عجیب و غریب اوراق تسهیلات مسکن» خواستار بررسی مسئله تسهیلات مسکن شده بودند.

 

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: خرید مسکن بر اساس حق تقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۱۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور

حجت‌الاسلام مهدی متقی‌فر گفت: پارسال ۹۰۶ هزار و ۹۶۸ نفر متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج بودند که از این تعداد ۸۶ درصد تسهیلات خود را دریافت کردند و ۱۴ درصد باقیمانده در نوبت دریافت هستند.

او افزود: سال گذشته ۱۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج از سوی بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوان اظهار امیدواری کرد با تدبیر بانک مرکزی، امسال شاهد ایجاد صف‌های طولانی برای دریافت وام ازدواج در کشور نباشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • سهمیه یک‌هزار و ۷۰۰ واحدی میاندوآب در طرح نهضت ملی مسکن
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات خوب دولت سیزدهم است
  • همه اختیار‌ها را به رئیس کل بانک مرکزی دادیم؛ اما هنوز در سیاست‌ ارزی دچار مشکل هستیم/ جلسه سومی وجود ندارد؛ تا یکشنبه برای دریافت برنامه ارزی منتظر می‌مانیم
  • دولت سیزدهم عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • ثبت نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • معرفی ۲۴۰۰ متقاضی تعویض خودروی فرسوده به محیط زیست کردستان