Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@05:11:00 GMT

۳۰ هزار نوآموز در قم سنجش سلامت می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۸۴۰۵۸

۳۰ هزار نوآموز در قم سنجش سلامت می‌شوند

مهدی آقاکوچکی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ افزود: طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان که از چهارم تیرماه جاری آغاز شده در ۱۷ پایگاه اولیه در حال انجام است.

وی با بیان این‌که ۱۵ پایگاه داخل شهر قم و ۲ پایگاه در شهرستان‌ها و مناطق فعالیت دارند، اضافه کرد: خانواده‌ها برای ثبت‌نام باید به مراکز پیش‌دبستانی و مدارس مراجعه کنند و پس از اخذ برگه نوبت سنجش، با به همراه داشتن مدارک هویتی به مراکز سنجش مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این‌که سال گذشته ۳۲ هزار نوآموز در استان قم مورد سنجش قرار گرفتند، ادامه داد: این تعداد نسبت به سال ۹۹، سه هزار نفر افزایش داشت.

آقاکوچکی با تاکید بر این‌که نوآموزانی که در بدو ورود به پیش‌دبستانی سنجش شده‌اند، نیاز به سنجش مجدد دارند، بیان کرد: در این طرح شرایط جسمی کودکان از جمله پوست، مو، قد، وزن، بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به این‌که تشخیص زودهنگام اختلالات در کودکان به والدین فرصت بیشتری برای رفع مشکل و مداخله بهنگام می‌دهد، افزود: اگر کودکی مشکوک به یکی از اختلالات شنوایی، بینایی، رفتاری و یا حرکتی باشد برای بررسی بیشتر به پایگاه تخصصی ارجاع داده می‌شود.

وی با بیان این‌که برای بینایی پنج پایگاه و برای شنوایی و آمادگی تحصیلی نیز یک پایگاه تخصصی در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: پایگاه‌های سنجش در نوبت صبح از ۸ تا ۱۳ و در نوبت بعدازظهر از ۱۴ تا ۱۹ فعال هستند.

برچسب‌ها قم اداره کل آموزش و پرورش قم وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم اداره کل آموزش و پرورش قم وزارت آموزش و پرورش قم اداره کل آموزش و پرورش قم وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۴۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان نوبت اول آزمون سراسری در صحت و امنیت کامل

حشمت‌الله علی‌نژاد رییس دانشگاه مازندران با اشاره به این نکته که بیش از ۳۸ هزار داوطلب در ۵ گروه آزمایشی شامل ریاضی و فنی، علوم انسانی، تجربی، هنر و زبان‌های خارجی با هم رقابت کردند، گفت: ۵ هزار و ۲۸۸ داوطلب در گروه ریاضی فیزیک، ۱۰ هزار و ۷۵۳ داوطلب در گروه علوم انسانی، ۱۷ هزار و ۴۳۲ داوطلب در گروه علوم تجربی، هزار و ۷۱۰ داوطلب در گروه هنر و ۳ هزار و ۳۲۷ داوطلب در رشته زبان‌های خارجی شرکت کردند.

او با تاکید بر اینکه با همت همه ارکان برگزاری آزمون، این رویداد به سلامت و بدون هیچ حاشیه‌ای در استان برگزار شد، افزود: از مجموع داوطلبان، تعداد ۲۴۴۱۷ داوطلب زن و ۱۴۰۹۳ داوطلب مرد بودند که در ۱۹ حوزه امتحانی و در ۱۷ شهرستان شامل: آمل، بابل، بابلسر، بندپی شرقی، بهشهر، تنکابن، جویبار، چالوس و نوشهر، رامسر، ساری، سوادکوه، قائم‌شهر، کلاردشت، محمودآباد، نکا و نور به رقابت پرداختند.

بازدید یوسف نوری استاندار جدید مازندران و دکتر سیدجلال موسوی خطیر معاون تعلیم و تربیت شورای انقلاب فرهنگی از حوزه‌های برگزاری آزمون بابلسر و ساری، از دیگر نکات قابل اشاره در این آزمون بود.

نتایج آزمون نوبت اول، براساس تقویم اعلامی سازمان سنجش، نیمه دوم خرداد ماه سال جاری اعلام خواهد شد. هم‎چنین بر اساس اعلام سازمان سنجش، نوبت دوم آزمون سراسری، ۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار و نتیجه آن نیمه دوم مرداد ۱۴۰۳ اعلام خواهد شد و داوطلبان پس از دریافت کارنامه نهایی، در همان زمان می‌توانند انتخاب رشته کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ۲۱ هزار نوآموز اردبیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند
  • سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان
  • پایان نوبت اول آزمون سراسری در صحت و امنیت کامل
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ منتشر می‌شود
  • زمان انتشار کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری
  • داوطلبان کنکور مردادماه منتظر نتایج باشند
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ سه‌شنبه منتشر می‌شود
  • آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل برگزار می‌شود