Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به فراهم بودن فرصت‌‌های شغلی در عرصه‌های نخلستان گفت: در قالب طرح نخلستان به دانشجویان فارغ‌التحصیل مهارت‌های فناوری اطلاعات آموزش داده می‌شود که این طرح برای نخستین بار در استان بوشهر اجرایی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، عبدالمجید دراهکی ظهر امروز در نشست با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تنگستان با بیان اینکه راه توسعه و بالندگی کشور از طریق مهارت‌آموزی و ارتقای نیروی انسانی میسر می‌شود اظهار داشت: با توجه به اینکه 45 درصد ورودی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دانشجویان یا فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند، بسته ویژه مهارت‌آموزی دانش‌بنیان دانشجویی در کشور با عنوان طرح نخلستان تدوین شده و برای نخستین با در استان بوشهر اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر همکاری بین بخشی به منظور افزایش و مهارت‌آموزی دانشجویان در کارگاه‌ فنی و حرفه‌ای تأکید کرد و افزود: ارزش افزوده بالا بدون نیروی انسانی توانمند و ماهر محقق نمی‌شود و این مجموعه دارای 150 هزار متر مربع فضای آموزشی در سطح استان بوشهر و نیازمند تلاش بیشتر در بروزرسانی علمی و تکنولوژی‌های مهارتی است.

دراهکی به اقدامات بسیار گسترده‌ای که در حوزه آموزش نیروهای متخصص فنی در حوزه‌های مختلف انجام شده اشاره و اضافه کرد: بررسی هر نقطه استان بوشهر نشان از فعالیت تکنسین‌ها و متخصصان در استفاده از آموزش‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر با بیان اینکه متأسفانه امروز بخش زیادی از دانشجویان در کشور بیکار هستند خاطر نشان کرد: در طرح نخلستان مهارت‌آموزان پس از آموزش به مدت 3 ماه در پارک‌های علم و فناوری دوره کارآموزی را می‌گذرانند و پیش‌بینی می‌شود بسیاری از آنان در همان پارک‌های علم و فناوری مشغول کار شوند.

شبکه مراقبت و پیش‌آگاهی مبارزه با آفت در نخلستان‌های استان بوشهر فعال شد232 میلیارد تومان برای اجرا طرح نوین آبیاری در نخلستان‌های استان بوشهر تصویب شد174 هزار تن محصول از نخلستان‌های استان بوشهر برداشت شد

وی جوانان دانشگاهی را به عنوان یکی از ثروت‌های جامعه دانست و بیان کرد بستر برای توانمندسازی فارغ التحصیلان و ورود به بازار کسب و کار با اجرا طرح نخلستان و انعقاد تفاهم نامه همکاری برای اجرا این طرح با دانشگاه‌های سطح استان مهیا می‌شود.

زمینه اشتغال دانشجویان در طرح نخلستان فراهم می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنگستان نیز با اشاره به ضرورت مهارت‌آموزی به دانشجویان برای افزایش ضریب اشتغال گفت: وزارت علوم با تقویت ارتباط میان دانشگاه‌ها و مراکز مهارت‌آموزی و فنی حرفه‌ای در راستای افزایش مهارت‌آموزی دانشجویان گام بر می‌دارد.

مجتبی حکیم‌زاده باتأکید بر اینکه دانشگاه آزاد به سمت مهارت‌آموزی دانشجویان حرکت می‌کند افزود: وزارت علوم به موضوع مهارت‌آموزی دانشجویان توجه ویژه دارد و با سازمان آموزش فنی حرفه‌ای پل ارتباطی ایجاد کرده ، تا با اجرا طرح نخلستان دانشجویان و فارغ‌التحصیلان پس از اتمام دوره تحصیلی از مهارت لازم در کنار علم بهره‌مند شوند تا زمینه اشتغال آنان فراهم شود.

انتهای پیام/190/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مهارت آموزی دانشجویان استان بوشهر فنی و حرفه ای طرح نخلستان آموزش فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۴۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر ضمن گرامی داشت روز معلم، تاکید کرد: در دین مبین اسلام بر مقام معلم، تاکید بسیاری شده است لذا معلمان تأثیر بسزایی در جامعه و تبیین نسل جوان دارند.

وی معلمان را تربیت کننده نسل آتیه ساز ایران اسلامی دانست و ابراز کرد: معلمان در واقع افسران عرصه دانش در جامعه ما محسوب می‌شوند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه تمام پیشرفت‌های امروز کشورمان مدیون مجاهدت‌های معلمان است، ابراز کرد: معلم از دیدگاه قرآن کریم جایگاه بسیار والایی دارد لذا دولتمردان هم باید این جایگاه را قدر دانسته و مشکلات فرهنگیان را رفع کنند.

مطیعی خواستار ارتقای آموزش مهارت‌های تقویتی برای معلمان به خصوص معلمان تازه استخدام شده شد و گفت: مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش استان سمنان باشد.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت هفته کار و کارگر به سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع کارگران اشاره داشت و افزود: ایشان در سخنرانی خود نکات مهمی را بیان کردند که از جمله آنها می‌توان به رویکردهای تحقق رونق اقتصادی و نقش کارگران و کارفرمایان در آن اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بر چیده‌شدن فقر از جامعه را یکی از راهبردهای مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و گفت: رونق اجتماعی و رسیدن به رفاه نسبی دیگر نکات راهبردی مد نظر معلم له در تحقق رونق اقتصادی کشور است.

کد خبر 6089163

دیگر خبرها

  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود