Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از سفارت جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد، این مراسم با حضور فرخ شریف زاده سفیر تاجیکستان، «فردوس هاشم» از خوانندگان بنام تاجیکستان، غلامعباس ارباب خالص سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان، جمعی از کارکنان سفارت و اقشار مختلف جامعه ترکمنستان از جمله فارسی آموزان و والدین آنها و نیز ایرانیان مقیم عشق‌آباد در سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





 غلامعباس ارباب خالص سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان در این مراسم برگزاری چنین برنامه هایی را نشانه تفاهم و همدلی و همراهی سفارت تاجیکستان و فارسی آموزان رایزنی فرهنگی و والدین آنها دانست.

ارباب خالص ضمن تشکر از دولت ترکمنستان به خاطر فراهم آوردن زمینه فعالیت های فرهنگی و ایجاد پیوند بیش از پیش بین دو کشور، ابراز امیدواری کرد که برنامه هایی از این دست به دانش افزایی در حوزه ادبیات سه کشور جمهوری اسلامی ایران، ترکمنستان و تاجیکستان کمک بسزایی نماید و بتوان برنامه های مشترک فرهنگی چندجانبه ای را در آینده اجرا کرد.  

نویدرسولی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان هم گفت: کتاب ۳۰ داستان کهن پارسی گزیده ای از مجموعه هشت جلدی قصه های خوب برای بچه های خوب مرحوم مهدی آذر یزدی نویسنده کودک و نوجوان اهل ایران است.

رسولی با اشاره به انتخاب داستان های اخلاقی و آموزنده و چاپ کتاب ۳۰ داستان کهن پارسی گفت: داستان ها، نقشی مهم و حیاتی در رشد و پیشرفت کودکان و نوجوانان دارند. کتاب هایی که می خوانند و شخصیت هایی که از طریق ادبیات با آن‌ها آشنا می شوند، می توانند به دوستانشان تبدیل شوند. رایزنی فرهنگی با انتشار کتاب دو زبانه فارسی و ترکمنی ۳۰ داستان کهن پارسی و با وجود مشترکات فرهنگی دو کشور در صدد بوده تا کودکان و نوجوانان ترکمن، بیشتر با آموزه های اخلاقی که بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان مشترک است، آشنا شوند.  

فرخ شریف زاده سفیر جمهوری تاجیکستان نیز، گفت: ما دارای تاریخ و فرهنگ مشترکی هستیم و وظیفه اصلی ما احیای تاریخ و فرهنگ مشترکمان است.  

 به همت رایزنی فرهنگی ایران در ترکمنستان، کتاب ۳۰ داستان کهن پارسی منتخب قصه های خوب برای بچه های خوب به دو زبان فارسی و ترکمنی در ۲۹۰ صفحه در اسفند ۱۴۰۰  در راستای طرح تاپ و توسط مؤسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی به چاپ رسیده است.  

این مراسم با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری، رونمایی از کتاب ۳۰ داستان کهن پارسی، اهدای جوایز به برندگان مسابقه نقاشی و خوشنویسی امام رضا(ع)، بازدید سفیر تاجیکستان و همراهان وی از رایزنی فرهنگی و آشنایی با فعالیت‌های نمایندگی و پذیرایی پایان یافت.

برچسب‌ها مهدی آذریزدی جمهوری اسلامی ایران رایزنی فرهنگی ایران ترکمن سفارت تاجیکستان ترکمنستان تاجیکستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهدی آذریزدی جمهوری اسلامی ایران رایزنی فرهنگی ایران مهدی آذریزدی جمهوری اسلامی ایران رایزنی فرهنگی ایران ترکمن سفارت تاجیکستان ترکمنستان تاجیکستان جمهوری اسلامی ایران ایران در ترکمنستان رایزنی فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۵۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنان کامل حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی»

سخنان کامل حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی»

دیگر خبرها

  • رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...
  • سخنان کامل حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی»
  • عکس/ مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی
  • تاجیکستان به‌همراه ایران دو پارسی‌زبانِ حاضر در نیمه‌نهایی / کامبک ازبکستان و صعود تایلند
  • مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان یزد در گردکوه
  • جلد دوم کتاب «تاریخ تحلیلی جامعه شناسی دیوان سالاری در ایران» چاپ و رونمایی شد
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان در گردکوه
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی در رایزنی فرهنگی کشورمان
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی