Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر بهاره ایمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیماری گاستروآنتریت یا اسهال و استفراغ ویروسی کودکان یا التهاب معده و روده یکی از بیماریهای شایع کودکان در فصل تابستان است که مهمترین راه پیشگیری از این بیماری شست و شو و ضد عفونی کردن دست ها است.

وی بیان کرد: بررسی های انجام نشان داده است که الزام به رعایت پروتکل های بهداشتی در دوران کرونا در بین افراد جامعه و همچنین کودکان و والدینشان میزان شیوع بیماری اسهال و استفراغ ویروسی کودکان را کاهش داده است اما  آنچه مشخص است، اینکه اکنون تعداد مراجعان و میزان بستری‌شدگان ناشی از این بیماری در درمانگاه‌ها و بیمارستان فوق تخصصی کودکان دکتر شیخ مشهد رو به افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص کودکان و نوزادان اظهار کرد: مهمترین راه پیشگیری از ابتلا به بیماری اسهال و استفراغ ویروسی کودکان،  شست‌و شو و ضدعفونی کردن مداوم دست‌ها و عدم استفاده از وسایل و اشیای آلوده در تماس با بیمار و پرهیز از ارتباط مستقیم با بیمار و عدم استفاده از وسایل شخصی به صورت مشترک است.

دکتر ایمانی اضافه کرد: همچنین برای پیشگیری از شیوع این بیماری باید به کودکان آموزش داده شود تا مرتب دستهایشان را شسته و ضد عفونی کنند و از لیوان، قاشق و بشقاب مشترک استفاده نکنند.

وی ادامه داد: همچنین افرادی که با نوزادان مبتلا به این بیماری در ارتباط هستند برای تعویض پوشک نوزاد حتما باید از دستکش استفاده و مرتب دست‌های خود را شسته و ضدعفونی کنند، چراکه این ویروس از طریق مدفوع دفع می‌شود و تماس با آن سبب انتقال این ویروس می‌شود.

مسوول کمپین "مامان پزشک" دانشگاه علوم پزشکی مشهد سن شیوع بیماری اسهال و استفراغ ویروسی کودکان را ۶ ماه تا ۶ سال عنوان کرد و افزود: همچنین از دیگر راه‌های پیشگیری از شیوع این بیماری جلوگیری از ارتباط کودکان سالم با کودکان مبتلا به این ویروس است.

دکتر ایمانی با بیان اینکه ویروس بیماری گاستروآنتریت از طریق دست، غذا یا اشیاء آلوده و از طریق دهان وارد دستگاه گوارش می‌شود، افزود: علائم این بیماری شامل استفراغ‌های مکرر در کودکان است که به دنبال آن با حالت تهوع و دل درد شدید شروع می‌شود و پس از آن ممکن است که در اکثر موارد اسهال نیز ایجاد شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: قدرت سرایت این بیماری بسیار بالا است، چراکه بیشتر کودکانی که به این بیماری مبتلا شده‌اند، خانواده آنها شامل پدر، مادر، خواهر، برادر و یا افرادی که به طور مستقیم با آنها و یا وسایل آلوده در تماس بودند، نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دارا بودن افزون بر ۹ هزار دانشجو و حدود ۲۵ هزار کادر درمانی و بهداشتی و همچنین فعالیت حدود ۵۰ مراکز تحقیقاتی در رشته‌های مختلف پزشکی، هم اکنون به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح است.

برچسب‌ها ویروس کرونا سلامت مشهد پروتکلهای بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیماری بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سلامت مشهد ویروس کرونا سلامت مشهد پروتکلهای بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیماری بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۶۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز

بهروز حقیقی رئیس اداره دامپزشکی رامهرمز گفت: پیرو گزارش واصله به واحد نظارت بر بهداشت عمومی اداره دامپزشکی شهرستان در خصوص حمل ۳ لاشه دام سبک با ماشین شخصی از کشتارگاه دام شهرداری به محل قصابی، واحد متخلف با دستور دادستانی و حضور کارشناسان دامپزشکی و پلیس اماکن پلمب گردید.

بهروز حقیقی با اشاره به اینکه هر گونه کشتار دام خارج از ضوابط بهداشتی دامپزشکی کشتار غیر بهداشتی تلقی می‌گردد گفت: حمل و نقل دام کشتار شده در کشتارگاه می‌بایست با ماشین سردخانه دار دارای مجوز دامپزشکی انجام شود است و در غیر اینصورت تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی می‌گردد و بازرسان بهداشتی دامپزشکی با واحد‌های متخلف از طریق مراجع قانونی برخورد می‌نمایند.

حقیقی می گوید: شهروندان محترم ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی، فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و با نشان دامپزشکی درج شده بر روی محصولات خریداری و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در این خصوص سریعا به اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز اطلاع رسانی کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز در پایان به عرضه کنندگان متخلف فرآورده‌های خام دامی هشدار داد در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی دامپزشکی که سلامت و بهداشت عمومی مصرف کنندگان را به خطر بیندازند با قاطعیت برخورد خواهد شد

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود