Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، پس از آغاز اعتراضات در منطقه خودمختار «قره‌قلپاقستان» ازبکستان؛  پارلمان، شورای وزیران و وزارت کشور این منطقه ضمن صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که یک گروه جنایتکار در تلاش برای بدست گرفتن قدرت در این منطقه هستند.

در این بیانیه آمده است: با وجود سیاست شفاف در دست انجام در ازبکستان و بیان آزادانه روز اول ژوئیه سال 2022 میلادی در شهر «نوکوس» (پایتخت «قره‌قلپاقستان») یک گروه جنایتکار از افراد اقدامات غیرقانونی را سازماندهی و دست به تصرف ادارات دولتی این کشور زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان دهندگان ناآرامی‌ها ضمن پوشش با شعارهای پوپولیستی و اعتماد شهروندان، بدون تابعیت از درخواست‌های مشروع مقامات، شهروندان جمهوری را در میدان مقابل ساختمان‌های اداری جمهوری «قره‌قلپاقستان» تجمع کردند.

تحریک‌گران با اتکا به تجمع شهروندان تلاش کردند تا برخی از نهادهای دولتی را به تصرف خود درآورند و بدین ترتیب در جامعه تفرقه بیاندازند و وضعیت سیاسی - اجتماعی ازبکستان را بی‌ثبات کنند.

با اقدامات قاطعانه که توسط سازمان‌های نیروی انتظامی انجام گرفت از اقدامات غیرقانونی تحریک‌گران جلوگیری و تلاش‌ها برای شورش‌های دسته جمعی سرکوب شد.

ما مسئولانه اعلام می‌کنیم که کشور ما از ظرفیت‌های لازم برای جلوگیری از وخامت بیشتر وضعیت برخوردار است. گروهی از سازمان دهندگان شورش‌های دسته جمعی و افرادی که در برابر سازمان‌های نیروی انتظامی به طور فعال مقاومت کردند، بازداشت شدند. در حال حاضر آنها تحت پیگرد قانونی هستند. همه تحریک‌گران شناسایی و طبق قانون پاسخ می‌دهند.

در این شرایط تلاش‌های برخی از نیروهای ناسالم خارجی مبنی بر تأثیرگذاری بر توسعه اوضاع «قره‌قلپاقستان» از طریق انتشار اطلاعات هدفمند و تحریف رویدادهای جاری جای نگرانی دارد.

در شرایط فعلی ما خواستار انجام اقدامات مشترک برای تامین ثبات و امنیت، جلوگیری از اقدامات عجولانه و غیرقانونی شهروندان و حل و فصل مسائل موجود در چارچوب قانون هستیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تحریک گران قره قلپاقستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۷۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش مزدوران اینترنشنال برای توجیه اقدامات وحشیانه پلیس آمریکا + فیلم

کارشناس مزدور شبکه اینترنشنال در توجیه خشونت پلیس آمریکا بر خلاف ویدئوهای منتشر شده مدعی می‌شود که تعداد دانشجوهای حامی فلسطین زیاد نیست و پلیس آمریکا این اجازه را داشته که اعمال خشونت کند. در ادامه صحبت‌های او با تصاویری که از اعتراضات در آمریکا منتشر شده را می‌توانید مقایسه کنید.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • بهسازی معابر اراک برای افزایش رفاه شهروندان آغاز شد
  • تلاش مزدوران اینترنشنال برای توجیه اقدامات وحشیانه پلیس آمریکا + فیلم
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‌گذاری را از بین می‌برد
  • سرای بانو در مشکین‌دشت احداث می‌شود
  • ایروانی: تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • ایروانی:تن‌ها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های صهیونیست هاست
  • تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده اسرائیل است
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های اسراییل است