Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بازرسی سازمان صمت کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل پرونده برای یک هزار و 782 صنف متخلف استان در سه ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح زاگرس گرانی و افزایش قیمت‌ها در بازار از یک سو، و از سوی دیگر کمبود نظارت  های اثر گذار و چند نرخی بودن کالاها و اجناس در بازار، سبب نگرانی مردم برای خرید سبد معیشتی شده به گونه ای که نظارت دقیق و مقتدرانه مسئولان بر بازار با توجه به اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها ضروری بنظر می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه در استان کهگیلویه و بویراحمد عده ای کمی از اصناف با آغاز اجرای طرح مردمی سازی یارانه اقدام به احتکار کالا های مورد نیاز مردم کردند تا با ورود اطلاعات سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد، نیروی انتظامی، سازمان اطلاعات، تعزیرات حکومتی، دستگاه قضا، صمت و جهاد کشاورزی مبارزه جدیی با محتکرین شروع شود.

با کاهش تب خرید های مردم و  کنترل و ساماندهی بازار توسط مسئولان تا حدودی نبض بازار به دست مسئولان افتاد تا جویای وضعیت بازرسی ها از صنوف مختلف کهگیلویه و بویراحمد باشیم.

اکنون صحبت در خصوص این طرح در محافل مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و حتی خانوادگی بسیار داغ است و پاسخ مسئولان در خصوص رفع نگرانی مردم و سئوالات آنها امری واضح است؛ آنها تاکید دارند که مردم دغدغه نداشته باشند، چون اجرای طرح پس از گذشت زمان آثار تورم زدایی و بهبود وضعیت اقتصادی خود را بروز خواهد داد.

معاون بازرسی صمت کهگیلویه و بویراحمد به خبرنگار ما گفت: با اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها و لزوم تغییر قیمت برخی کالاهای اساسی، گشت های مشترکی با حضور سازمان جهاد کشاورزی، اتاق اصناف، بسیج و دیگر دستگاه های امنیتی در سطح استان آغاز به کار کردند و روند نظارت ها بیش از گذشته شد.

وی با بیان اینکه در تمام بخش‌های اقتصادی نظارت‌های دقیق اعمال خواهد شد افزود: نظارت بر بازار نسبت به سه ماهه اول سال گذشته بالغ بر 49 درصد افزایش یافته و تا زمان آرامش بر بازار در سطح استان این طرح ها اجرا خواهد شد و بازار را مدیریت خواهند کرد .

روح اله باقری فرد با تاکید به رسیدگی فوری به شکایت های مردمی از تغییر رویکرد بازرسی ها از بازرسی سنتی به هوشمند خبر داد و گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از احتکار، گرانفروشی، اختفاء، عدم درج قیمت و سایر تخلفات صنفی مراتب را به سامانه 124 بازرسی سازمان صمت اعلام نموده تا به شکایات آنها رسیدکی شود.

بازرس ارشد بازار کهگیلویه و بویراحمد تعداد تخلفات کشف شده صنفی را در این استان بالغ بر 2006 تخلف ارزیابی کرد و گفت: برای این تخلفات بیش از یک هزار و 782 پرونده با ارزش ریالی 78 هزار و 523 میلیون ریال تشکیل شد.

باقری فرد در ادامه با اشاره به 32 هزار و 675 بازرسی از سطح شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد در 3 ماهه نخست امسال گفت: با توجه به تغییر رویکرد بازرسی های هوشمند کلیه بازرسی ها بر اساس گزارشات واصله به سامانه پاسخگویی 124 اداره کل صمت استان خواهد بود.

وی در پایان تصریح کرد: وقتی شهروندان با سامانه 124 تماس میگیرند کد رهگیری دریافت می کنند که می توانند بر اساس آن کد رهگیری نتیجه نهایی گزارش خود را دریافت نمایند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد اجرای طرح بازرسی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۸۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی مشهد، سیدعلی‌اکبر نصری اظهارکرد: با توجه به گزارش مردمی طی گشت مشترک اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی با اتحادیه نانوایی‌ها موفق به کشف انباری شدیم که حجم زیادی نان در آن ذخیره شده بود.

رئیس نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد افزود: پس از مراجعه به محل و با هماهنگی ریاست محترم شعبه ۲ تعزیرات حکومتی حکم ورود به انبار صادر شد.

وی ادامه داد: پس از ورود به انبار حجم قابل توجهی از نان‌های کشف شده به صورت سالم در محل انبار، خشک شده بود و در حال خردشدن و تبدیل برای استفاده دامداری‌ها بود؛ اینکه این این حجم نان از چند نانوایی دریافت می‌شده است مشخص نشده، لذا بررسی‌ها در خصوص نانوایی متخلف ادامه دارد.

نصری گفت: تشکیل پرونده در محل انجام پذیرفت و اموال توقیف و جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

رئیس نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد افزود: شهروندان می‌توانند هر گونه تخلف در خصوص محصولات کشاورزی از جمله تقلب، احتکار، گران‌فروشی، کم فروشی و عرضه خارج از شبکه آرد و نان را به شماره پیامک ۳۰۰۰۷۶۵۵۵۵ اعلام کنند که در اسرع وقت رسیدگی می‌شود.

دیگر خبرها

  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • جریمه میلیاردی برای پزشک متخلف در اردبیل صادر شد
  • جریمه ۶ میلیاردی سزای گرانفروشی سبزی در اردبیل
  • پزشک متخلف در اهواز محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار
  • آجیل فروش متخلف در زنجان جریمه شد
  • پزشک متخلف در اهواز محکوم شد
  • قاچاقچی سوخت ۸۸۸ میلیون تومان جریمه شد
  • گزیده خطبه های نماز جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد
  • تدوام بیمه رایگان ۵ دهک اول در سال ۱۴۰۳