Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@02:54:40 GMT

انجام آزمایش کرونا برای سفر اربعین ۱۴۰۱ حذف شد

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۸۹۱۸۲

انجام آزمایش کرونا برای سفر اربعین ۱۴۰۱ حذف شد

به گزارش فارس، سفر اربعین سال گذشته با توجه به شیوع کرونا، با محدودیت‌هایی همراه بود؛ به طوری که بر اساس سهمیه اختصاص یافته از سوی عراق، ۶۰ هزار نفر به صورت هوایی با داشتن جوابیه منفی آزمایش PCR امکان تشرف به عراق را داشتند. اما امسال هنوز محدودیتی از سوی عراق ابلاغ نشده و میلیون‌ها عاشقان حسینی در انتظار تشرف به زیارت کربلا در اربعین هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستاد مرکزی اربعین نیز پیش‌بینی سفر بیش از چهار میلیون ایرانی به عراق در ایام اربعین را کرده و به منظور حفظ سلامت زائران برنامه‌هایی را اجرایی کرده و حتی در نخستین اطلاعیه، محدودیت‌هایی را در نظر گرفته که تزریق دُز یادآور از جمله آنهاست. (اینجا بخوانید)

امید کوثری، مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به روند پیش ثبت‌نام زیارت اربعین اظهار داشت: با توجه به نامشخص بودن وضعیت کرونا در منطقه، هنوز به طور قطعی نمی‌توان درباره وضعیت اربعین امسال اظهار نظر کرد. با این وجود، بر اساس توافق اولیه، زائران ایرانی بدون محدودیت در مراسم راهپیمایی اربعین حضور می‌یابند.

وی با بیان اینکه محدودیت‌هایی برای تشرف زائران کشورمان به زیارت اربعین در نظر گرفته شده است، افزود: وزارت بهداشت به منظور حفظ سلامت زائران کشورمان مقرر کرده که علاقه‌مندان به تشرف به عراق در ایام اربعین دُز یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند؛ به طوری که افرادی که هر چند دُز واکسن کرونا زده باشند، در صورتی که ۶ ماه از آخرین تزریق واکسن کرونای آنها گذشته باشد، باید یک دُز واکسن به عنوان دُز یادآور تزریق کنند.

کوثری با اشاره به اینکه پیش ثبت‌نام در سامانه سماح در حال انجام است، خاطرنشان کرد: در این سامانه وضعیت افرادی که واکسیناسیون خود را تکمیل کرده‌اند، با اتصال به سامانه واکسیناسیون وزارت بهداشت احراز خواهد شد و از اعزام افرادی که دُز یادآور را تزریق نکرده باشند، جلوگیری می‌شود.

مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه تلاش ما سفر ارزان و آسان برای زائران اربعین است، گفت: امسال قرار بود برای خروج زائران از کشور، جوابیه منفی آزمایش PCR نیز الزامی شود، اما برای سهولت و ارزان شدن سفر زائران، انجام آزمایش PCR قبل از سفر برای زائران اربعین حذف شد و به این ترتیب داشتن کارت واکسیناسیون کافی است.

به گزارش فارس، اربعین امسال زائران می‌توانند به صورت زمینی و هوایی به عراق سفر کنند. البته نام‌نویسی در سامانه سماح الزامی است و در صورت قطعی شدن اعزام‌ها یا اعمال محدودیت از سوی طرف عراقی، از بین افرادی که در این سامانه پیش‌ثبت‌نام کرده‌اند، امکان اعزام وجود دارد. همچنین امسال در ایام اربعین مرزهای مهران، شلمچه، چذابه و خسروی برای تردد زائران پیش‌بینی شده است و موکب‌های اربعینی برای اسکان روزانه ۴۰۰ هزار نفر و توزیع روزانه یک میلیون پرس غذا در مرزهای چهارگانه اعلام آمادگی کرده‌اند.

منبع: الف

کلیدواژه: د ز یادآور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۹۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام نظری ظهر شنبه در نشست ستاد اربعین استان مرکزی اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۶۵ هزار نفر به عتبات عالیات اعزام شدند.

وی با بیان اینکه استان مرکزی به عنوان استان معین ایلام در بحث ستاد اربعین است، افزود: استان مرکزی در مسیر تردد بسیاری از استان‌ها و میزبان زائران در کریدور شمال به جنوب قرار دارد از این رو باید از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین بهره گیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به ملاحظات امنیتی در اربعین امسال تصریح کرد: در این شرایط تشکیل مواکب در مسیر ترددی زائران در استان، مرز مهران و عراق باید براساس نیاز سنجی و جانمایی ستاد اربعین و ستاد عتبات عالیات این استان صورت پذیرد.

نظری ادامه داد: مجموعه‌هایی که قصد راه اندازی مواکب را دارند باید از طریق ستاد اربعین این مهم را پیگیری کنند و مکان موکب را در مکان اعلامی از سوی ستاد قرار دهند.

وی تاکید کرد: اداره کل غله و خدمات بازرگانی به هیچ وجه نباید بدون هماهنگی به مطالبات موکب‌ها در خصوص تأمین نیاز مواد غذایی پاسخ دهد.

رئیس ستاد اربعین استان مرکزی تصریح کرد: امسال باید ستاد اربعین به بهترین شکل مدیریت شود و شرایطی در پیاده روی اربعین حسینی فراهم شود که تنها دغدغه افراد زیارت باشد که در این راستا باید تمام ظرفیت استان و دستگاه‌های اجرایی بکارگیری شود.

نظری عنوان کرد: با توجه به اقدامات خوب صورت گرفته در سال گذشته، ستاد اربعین استان در بین ستاد اربعین کشور حائز رتبه برتر شد که می‌طلبد اقدامات انجام شده سال گذشته، به عنوان پایه و اساس مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: تلاش بر این است که اعزام زائران به عتبات عالیات از مبدا استان مرکزی به صورت ریلی انجام شود.

وی تاکید کرد: فرمانداران شهرستان‌ها باید هر چه سریع‌تر ستاد اربعین را تشکیل داده و اداره کل صنعت و معدن و تجارت استان نیز جلساتی را با حضور نمایندگانی از صنایع و ستاد اربعین تشکیل دهد.

کد خبر 6090195

دیگر خبرها

  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد