Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست بررسی زبان فارسی در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در خیابان سمیه، نرسیده به حافظ، حوزه هنری، سالن طاهره صفارزاده برگزار می‌شود و حضور در آن برای عموم آزاد است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، هشتمین نشست ازسلسله نشست‌های «زبان‌شناخت» با موضوع «زبان فارسی در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی» به همت دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزۀ هنری، ساعت ۱۴ تا ۱۶ دوشنبه سیزدهم خردادماه ۱۴۰۱ با سخنرانی محمدحسن مقیسه، پژوهشگر و استاد دانشگاه و مؤلف کتاب امین زبان فارسی، در سالن طاهره صفارزاده حوزه هنری برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زبان، یکی از مؤلفه‌های مؤثر در هویت بخشیدن به تمدن و فرهنگ هنر کشور است. زبان فارسی که بیش از هزار سال سابقه کتابت در فرهنگ بشری دارد و توانسته است از رهگذر متون منثور و منظوم خود، آثار مانایی خلق کند، همواره در نگاه بلند ادبا و رهبران فهیم کشور، عزیز بوده است و عظیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی که از سنین نوجوانی به موضوع ادبیات، چه با مطالعه داستان‌ها و رمان‌ها، و چه با سیر در اشعار شاعران، مأنوس بوده‌اند، به خوبی به نقش زبان در پویایی و ماندگاری آثار ادبی پی برده‌اند. از سوی دیگر، امروزه بر کسی پوشیده نیست که زبان کارکرد سیاسی و بین المللی نیز دارد و یکی از مقولات وحدت سیاسی هر کشور می تواند محسوب شود.

نشست «زبان فارسی در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی» که با سخنرانی محمدحسن مقیسه برگزار می‌شود، گزارشی از نقطه نظرها، دیدگاه‌ها، کوشش‌ها و دغدغه‌های رهبر فرزانه انقلاب درباره حفظ و گسترش زبان فارسی در داخل و خارج از کشور است.
این برنامه به صورت زنده از آپارات و صفحه مجازی حوزه هنری به نشانی‌های زیر نیز پخش خواهد شد:

www.aparat.com/hozehonari

Instagram.com/h.z.farsi

این نشست در خیابان سمیه، نرسیده به حافظ، حوزۀ هنری، سالن طاهره صفارزاده برگزار می‌شود و حضور در آن برای عموم آزاد است.

کد خبر 585609

منبع: ایمنا

کلیدواژه: زبان فارسی منظومه فکری رهبر انقلاب حوزه هنری شاعران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۹۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، دیدار جمعی از کارگران سراسر کشور صبح امروز در حسینیه امام خمینی (ره) به مناسبت هفته کار و کارگر با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی آغاز شد.

این خبر در حال تکمیل است… .

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر انقلاب به مسئولان
  • نگاه ویژه رهبر انقلاب به فرهنگ کار
  • 6 خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • وزیر فرهنگ: ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • همخوانی کارگران در محضر رهبر معظم انقلاب+ فیلم
  • هنرمندانی که از غزل رهبر معظم انقلاب استقبال کردند
  • عکس| دیدار رهبر معظم انقلاب با جمعی از کارگران
  • دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب آغاز شد
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • عکس/بازنمایی سروده رهبر معظم انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور