Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر توسعه بین‌الملل کانادا اعلام کرد که احتمال دارد قوانین ضد طالبان با هدف تسهیل کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان تغییر کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «هارجیت سینگ ساجان» وزیر توسعه بین‌المللی کانادا اعلام کرد که قوانین ضد طالبان این کشور ممکن است با هدف تسهیل کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان دچار تغییراتی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساجان در گفتگو با «کانادین پرس» تأکید کرد که با این حال اوتاوا طالبان را از فهرست تروریست‌ها خارج نخواهد کرد.

وی افزود: ما در حال بررسی گزینه‌هایی هستیم تا ببینیم چگونه می‌توانیم انعطاف‌پذیری که سایر کشورها برای کمک به افغانستان دارند را بدست آوریم.

قانونی که طالبان را در لیست سازمان‌های تروریستی کانادا قرار می‌دهد در سال 2013 تصویب شد. بر اساس این قانون، اتباع کانادا درصورت قرار دادن مستقیم یا غیرمستقیم اموال یا منابع مالی به طالبان ممکن است به 10 سال زندان محکوم شوند.

«لورین اوتس» مدیر اجرایی زنان کانادایی برای زنان در افغانستان، درباره محدودیت‌های دولتی جهت کمک به مردم افغانستان گفت که قانون ضد تروریسم، امدادگران کانادایی را از پرداخت مالیات محلی، از جمله اجاره یا حقوق، منع می‌کند. اما در صورت عدم پرداخت مالیات، طبق قوانین محلی، امدادگران ممکن است در افغانستان با زندان مواجه شوند.

وی افزود که این قانون همچنین ارائه کمک هزینه‌های تحصیلی برای زنان و دختران افغان در دانشگاه های خصوصی را دشوار کرده و حجم عظیمی از کاغذ بازی ایجاد می‌کند.

کانادا: برنامه‌ای برای برسمیت شناختن طالبان نداریمترودو: کانادا از تحریم طالبان حمایت می‌کند

اوتس خاطرنشان کرد که بر اساس قوانین فعلی کاناد فقط در صورتی می‌توان به مردم افغانستان بورسیه تحصیلی اعطا کرد که دانشگاه تعهداتی را مبنی بر عدم استفاده از پول، حتی مبالغ ناچیز، برای پرداخت مالیات امضا کند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار کانادا طالبان اخبار افغانستان اخبار کانادا طالبان اخبار افغانستان مردم افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۱۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی

اتاق بازرگانی و صنایع ازبکستان‌ قراردادهای صادراتی به ارزش ۴۴ میلیون دلار با بازرگانان افغانستان امضا کرده است.

این توافق در سفر سه روزه هیأتی از بازگانان افغانستان به تاشکند به‌دست آمده است.

تاشکند و طالبان در حال برنامه‌ریزی برای تشکیل یک شورای تجارت ازبکستان-افغانستان هستند که ۱۸ شرکت افغانستانی‌ را در میان اعضای خود خواهد داشت.

واردکنندگان افغانستان درخواست‌شان بیش‌تر به محصولات کشاروزی، موادغذایی پروسس شده، منسوجات، چرم، قطعات برقی و مصالح ساختمانی است.

گفتنی است که پس از تسلط گروه طالبان بر افغانستان، ازبکستان‌ از جمله کشورهایی بوده که با این گروه روابط نزدیک دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه
  • عرضه دو تک نگاری خبرنگار ایرانی از افغانستان در نمایشگاه کتاب
  • هشدار وقوع سیلاب در ۲۷ ولایت افغانستان
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان وارد ایران شد
  • سفر سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان به ایران
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی