Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام   محمود سیاح روز یکشنبه در سمینار ستاد نماز جمعه مازندران در رامسر افزود : وظیفه اصلی ستاد نماز جمعه برگزاری این آیین عبادی و سیاسی است و اعضای ستاد جمعه باید فارغ از هر کنش فرهنگی در ایام مختلف تمامی اقداماتشان معطوف به رونق و حضور پر رنگ مردم در نماز جمعه باشد.

او اقدامات فرهنگی و سایر اقدامات را از وظایف تعریف شده نماز جمعه دانست و ادامه داد : اما در عین حال سمبل نماز جمعه حضور گسترده مردم است تا با صف های به هم پیوسته دشمن شکنی،  استکبار ستیزی، پیوند و حدت مردم و مسوولین را را القاء کند و از سوی دیگر جایگاهی برای مطالبه های منطقی نظام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیاح گفت : ستاد نماز جمعه با هر میزان از اقدامات فرهنگی زمانی موفق است که وظیفه اصلیش را که  همان برگزاری نماز جمعه است بدرستی انجام دهد و مهم تر این که به بستری برای حضور جوانان تبدیل شود و اگر نماز جمعه ای پر رونق برگزار نشود به این معنا است که ستاد آن نماز جمعه هم موفقیتی نداشت.

وی افزود : از سوی دیگر ستاد نماز جمعه در برگزاری برنامه های فرهنگی و سایر امور نباید به دنبال تصدیگری برنامه های در یک شهر باشد ، بلکه باید طراحی و راهبری کند تا اینگونه اقدامات عملی شود.

 مسوول ست ادهای نماز جمعه کشور همگرایی و اتحاد بین اعضای ستاد نماز جمعه و مردم را دارای اهمیت خواند و گفت : از سوی دیگر امامان جمعه و ستادهای برگزاری می بایست از خطر عادی شدن نماز جمعه جلوگیری کنند.

وی توضیح د اد : چنانچه امام جمعه مثل یک نمازگزار به نماز جمعه برود آن روز، روزِ ورشکستگی و عادی سازی این نهاد است و  عادی نشدن نماز جمعه در گرو دغدغه مندی است و مراقبت از این مهم باید با خلاقیت و نوآوری همراه باشد. باید در هر هفته برگزاری نماز جمعه طراحی و برنامه ریزی انجام شود.
در این سمینار مسوولان ستاد نماز جمعه شهرهای کوچک مازندران چالش های پیرامون برگزاری نماز جمعه و ستاد نماز مانند مشکلات مالی ، نبود فضا برای کارِ فرهنگی ، نبود خودروهای ایاب و ذهاب برای حضور روستاییان در نماز جمعه، نبود مصلی در برخی مناطق، حضور کم رنگ مسوولین ادارات در نماز جمعه را از چالش های ستاد شهرستانی معرفی کردند.

برچسب‌ها ریاست ستاد اقامه نماز کشور مازندران رامسر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مازندران رامسر مازندران رامسر ستاد نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۳۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۷ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، ستاد برگزاری نماز جمعه ارومیه اعلام کرد: میز های خدمت این هفته 07 اردیبهشت ماه 1403  با حضور مدیران کل کمیته امداد - جهاد کشاورزی و تأمین اجتماعی آذربایجان غربی،  مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ،  شهردار منطقه 2 ارومیه ،  معاون  درمان دانشگاه علوم پزشکی و مسئول بسیج کارگران استان تشکیل  می شود.

 

 

دیگر خبرها

  • مسئولان با ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»
  • حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی؛ خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • برگزاری ۷ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • آیت الله خاتمی خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • برپایی پنج میز خدمت در نماز جمعه تهران
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد