Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، اظهارات اخیر فائزه هاشمی درباره حجاب و نافرمانی مدنی بازتاب منفی گسترده ای را به همراه داشته است.

وی در یک گفتگوی اینترنتی درباره موضوع حجاب  و نافرمانی مدنی مدعی شده است:

"...اینکه مردم نمی‌روند در انتخابات شرکت کنند و با یک حرکت مدنی و یک استراتژی، اعتراض خودشون را بیان می‌کنند و فرصت سواستفاده از آراء خودشون را به حکومت و به بخش‌هایی از حکومت نمی‌دهند، کار درستی است، این‌ها همون نافرمانی مدنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یا دخترانی که بی‌حجاب می‌آیند در خیابان بنابر اعتقادات خودشون و حاضر هستند هزینه بدهند، کار بسیار ارزشمندی است، من هر زمانی در خیابان این افراد رو می‌بینم، بهشون آفرین می‌گم، این‌ها به من میگن تو شیرزنی ولی من میگم شما شیرترید، شمایی که حاضرید هزینه بدید و روسری خودتون رو برمیدارید و دنبال حقوق و اعتقاد خودتون هستید، به هرحال باید همه دست به دست هم بدن که این اعتراضات و نافرمانی‌ها ادامه پیدا کند...."

درباره این اظهارات فائزه هاشمی گفتنی‌هایی است: 

به راستی چرا شخصی که این‌گونه بی‌محابا درباره انکار یکی ضروریات دین صحبت می‌کند، خود عامل به گفتارش نیست؟ درواقع صورت‌مسئله این است که چرا امثال فائزه هاشمی علیه حجاب صحبت می‌کنند و به تحریک و تشویق دختران و زنان متعهد جامعه اسلامی برای عبور از احکام و ضروریات دین می پردازند، خود،دختران و اقوام خود را بی‌حجاب نمی‌کنند؟

اما نکته این است که فائزه هاشمی به‌خوبی می‌داند که کشف حجاب و عبور از حجاب اسلامی برای وی هیچ مزیتی جز این که وی را به زباله دان تاریخ می اندازد، ندارد.

به گزینه دیگر، فائزه هاشمی به خوبی می‌داند که با حفظ  و تظاهر به مبانی اسلامی از جمله حجاب  می‌تواند علیه این حکم اسلامی ادعاهایی را مطرح کند و در این هیبت است که مخالفان حجاب به حرف وی توجه می‌کنند! وگرنه اگر فائزه هاشمی نیز مثل دیگر زنان اصلاح‌طلبی که کشف حجاب کرده‌اند، اقدام کند، به سرعت از شعاع دید آنان خارج می شود. همچنان که در سال های اخیر نامی از برخی از زنان افراطی جریان اصلاحات که به خارج کشور گریخته اند مطرح نشده و نمی شود. 

برای فهم بهتر موضوع، می توان مصداق دیگری را ارائه کرد. پدر روح‌الله زم در یک حرکت قابل تامل به بهانه واهی بر سر مزار فرزند خود از کسوت روحانیت خارج شد. وی به زعم خود با این اقدام درصدد جلب توجه افکارعمومی و اذهان مردم برآمده بود اما نتیجه عکس تصور وی شد. 

بنابراین فائزه هاشمی به‌خوبی می‌داند که برای مخالفت ورزیدن با مبانی اسلامی و ارزش های والای جامعه اسلامی ایران، می‌بایست درون کشور و با حجاب اسلامی ظاهر شود اگرچه که بر اساس اظهاراتی و رفتارهایی که از خود بروز می‌دهد، عملاً اعتقادی به احکام و ضروریات دین ندارد!

سخن دیگر درباره اقدامات فائزه هاشمی، بی‌توجهی حزب کارگزاران سازندگی نسبت به این رفتار امنیتی فائزه است.

در حال حاضر حزب سیاسی کارگزاران نمی‌تواند با این توجیه که اظهارات فائزه هاشمی، اظهارات شخصی‌ بوده  و ربطی به ساختار و اهداف حزبی ندارد، از زیر بار مسئولیت آن خارج شود. با هر توجیهی که کارگزاران برای خود دارد، فائزه هاشمی عضو این حزب سیاسی است که در اقدامی ساختارشکنانه حزبی، نظامی اسلامی را تهدید به شورش، اعتراض و نافرمانی مدنی کرده است.

از این منظر، نمی  توان رفتار و گفتار اخیر فائزه هاشمی را توجیه کرد. البته که نهادهای نظارتی و هم وزارت کشور می‌بایست نسبت به اهداف و رفتار حزب کارگزاران تصمیمی اتخاذ کنند تا اعضای افراطی آن بدین راحتی فضا برای اظهارات خلاف امنیت ملی خود مهیا نبینند.

سخن آخر این که قوه قضائیه نیز باید در مواجهه با این گونه رفتارها و گفتارهای خلاف امنیت ملی واکنش قانونی جدی تری از خود بروز دهد.

سؤالی که اکنون در فضای جامعه به صورت جدی مطرح شده است این که چرا قوه قضاییه نسبت به رفتارهای هنجارشکنان، قانون‌شکنان و عناصر افراطی که آشکارا دعوت به نافرمانی مدنی و اعتراض خیابانی می‌کنند، رفتاری تسامح آمیز از خود نشان می دهد؟

چه دلیلی وجود دارد که با این افراد برخورد نشود و به‌واسطه این اظهارات کاملاً خلاف امنیت ملی و خلاف شرع، اقدام سلبی صورت نگیرد؟

گاهی در اذهان چنین تصوری ایجاد می‌شود که قوه قضاییه به‌واسطه فشار احتمالی در فضای توییتری و شبکه‌های اجتماعی، نسبت به بعضی از قانون‌شکنی‌ها بی‌توجهی می‌کند و یا خود را به تغافل می‌زند، به هر جهت با حسن ظن نسبت به رأس قوه قضاییه و آشنایی ریاست قوه قضائیه با مسائل امنیتی، می‌دانیم که برای ایشان اظهر من الشمس است که حرکت‌های امثال فائزه هاشمی و دیگر ضدانقلاب‌های داخلی، برای چه هدفی است. ولی تهدید علنی نظام سیاسی آن‌هم توسط افراد معلوم‌الحال و عدم اقدام قوه قضاییه به‌واقع محل ابهام است و نیاز است که سخنگو و سران قوه قضاییه موضع خود را نسبت به این‌گونه مصادیق روشن کنند.

کد خبر 687907 برچسب‌ها فائزه هاشمی زنان - حجاب قوه قضائیه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: فائزه هاشمی زنان حجاب قوه قضائیه نافرمانی مدنی فائزه هاشمی قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۳۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاشمی: امروز آرزوی دیرینه ورزش محقق شد / نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم +فیلم

وزیر ورزش و جوانان گفت: در بخش تحول زیرساخت‌های ورزشی، موفق شدیم جلسه شورای عالی ورزش را با حضور رئیس جمهور برگزار کنیم و یکی از مشکلات، پروژه‌های نیمه‌تمام بود و با کمک سازمان برنامه و بودجه، ۳۴۲۸ پروژه شناسایی شدند و قرار شد پروژه جدیدی را آغاز نکنیم تا پروژه‌های نیمه تمام به ثمر برسد. ۷ هزار میلیارد برای تکمیل این پروژه‌ها پیش بینی شده است. نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد صورت گرفته است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، كيومرث هاشمي در مراسم اختتاميه جشنواره قهرمان ايران گفت: شروع امروز ما با يك حركت بزرگ انجام شد و خصوص‌سازي سرخابي‌ها با عنايت و حمايت دولت انجام شد و اميدوارم راه‌ خصوصي‌سازي ورزش با حمايت همگان انجام شود. واگذاري سرخابي‌ها در راستاي حكمراني ورزش است و به دنبال اين هستيم تا وزارت ورزش خود را از سطح اجرايي دور كند و به مرحله نظارت برسيم.

او ادامه داد: برگزاري اين مراسم حاصل زحمت دست‌اندركاران و همكارانم در وزارت ورزش و فدراسيون هاي ورزشي بود و اميدوارم با برگزاري اين مراسم در معرفي ظرفيت‌هاي ورزش قهرماني بهره ببريم. از شبكه ورزش براي برگزاري اين مراسم تشكر مي‌كنم.

هاشمي افزود: مجموعه ورزش كشور در يك حركت هماهنگ اين افتخارات را كسب كرده‌اند و ضمن حفظ توان رقابتي، اقداماتي را براي تحول مسائل ورزش كشور در نظر گرفتيم و تلاش ما بر اين است تا پايان اين دولت، برخي از اين مشكلات را برطرف كنيم.

او افزود: در بخش تحول زيرساخت‌هاي ورزشي، موفق شديم جلسه شوراي عالي ورزش را با حضور رئيس جمهور برگزار كنيم و يكي از مشكلات، پروژه‌هاي نيمه‌تمام بود و با كمك سازمان برنامه و بودجه، ۳۴۲۸ پروژه شناسايي شدند و قرار شد پروژه جديدي را آغاز نكنيم تا پروژه‌هاي نيمه تمام به ثمر برسد. ۷ هزار ميليارد براي تكميل اين پروژه‌ها پيش بيني شده است. نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد صورت گرفته است.

وزير ورزش و جوانان در خصوص برنامه اين وزارت‌خانه براي تجهيز مجموعه ورزشي آزادي گفت: توانستيم براي اين مجموعه ۱۲۰۰ ميليارد بودجه در نظر بگيريم و احداث مجموعه بين‌المللي تهران در دستور كار قرار گرفته و اتفاقات خوبي رخ داده است و با استفاده از ظرفيت‌هاي پيمانكارهاي داخلي و خارجي، اميدوارم مجموعه‌اي را در شان ورزشكاران بسازيم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



هاشمي در خصوص روند طرح آمايش سرزمين گفت: اين طرح در جلسه شوراي عالي ورزش تصويب شد و قرار است تا ۴ ماه آينده كارهاي مربوطه‌اش انجام شود. يكي ديگر از مسائلي كه مد نظر قرار گرفته، رسيدگي به مشكلات قهرمانان است كه به عنوان يك محور اصلي در مجموعه ورزش كشور، در دستور كار قرار گرفته است. ما مطالبات دو سال گذشته قهرمانان را توانستيم پرداخت كنيم و براي باقي‌ مانده مطالبات هم در مراسم تجليل از قهرمانان كارهاي لازم را صورت خواهيم داد.

وزير ورزش و جوانان گفت: اصلاح طرح قانون سرباز قهرمان و طرح مشاغل ورزشكاران در دستور كار قرار گرفته است و با تصويب اين قانون اميدوارم اتفاقات خوبي رخ دهد. همچنين بحث شهرك مسكوني در كميسيون‌هاي مختلف مجلس دارد بررسي مي‌شود تا از اين ظرفيت هم بهره ببريم.

هاشمي افزود: يكي ديگر از اولويت‌هاي ما، اصلاح ساختار اساس‌نامه حمايت از قهرمانان و پيشكسوتان بود كه تواستيم مقدار قابل توجهي از مقادير را افزايش و زنده كنيم.

او خاطرنشان كرد: اصلاح اساس‌نامه فدراسيون ورزشي يكي ديگر از برنامه‌هاي ما است كه هر فدراسيون بايد اساس‌نامه تخصصي خود را داشته باشد تا اختيارات بيشتري به مجموعه فدراسيون داده شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


هاشمي درخصوص حق پخش تلويزيوني گفت: در قانون برنامه هفتم، بحث حق پخش تلويزيوني است و داريم آيين‌نامه‌اي را تدوين مي‌كنيم تا به تصويب برسد و بحث فيرپلي مالي را هم داريم پيگيري مي‌كنيم و اميدوارم اين آيين‌نامه تدوين شود و اتفاقات خوبي رقم بخورد.

وزير ورزش و جوانان در خصوص توسعه و كمك به تجهيزات ورزشي فدراسيون‌ها گفت: كمك به تجهيزات ورزشي فدراسيون‌هاي ورزشي با كمك وزارت نفت دارد صورت مي‌گيرد تا نوسازي را در اين زمينه صورت دهيم. تقويت زيرساخت‌ها براي ميزباني رويدادها و گسترش ميزباني در شهرهاي ديگر از اولويت‌هاي ما است.

وزير ورزش و جوانان در خصوص توسعه ورزش همگاني گفت: در تقويت و توسعه ورزش همگاني، ۹ دستگاهي كه فعاليت ورزشي دارند، در برنامه و امور حضور دارند و در راستاي اين مساله، برنامه ملي پيشرفت ورزش كشور به تصويب رسيد و اميدوارم تكليف ورزش كشور را به طور كلي مشخص كنيم تا توسعه ورزش همگاني به عنوان يك اولويت پيش برود.


او درباره برنامه نظام جامع باشگاه‌داري گفت: نظام جامع باشگاه‌داري كارهايش انجام شده است و يكي از اولويت‌هاي ما بود و در دستور صحن مجلس قرار گرفته است. ما نزديك به ۳۴ هزار باشگاه ورزشي در سراسر كشور داريم و اين در اشتغال‌زايي مي‌توانند كمك كنند. اميدوارم نظام تخصصي مشاغل ورزشي را با كمك دولت شكل دهيم و شاهد رشد و گسترش ورزش كشور باشيم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا
  • هاشمی: امروز آرزوی دیرینه ورزش محقق شد / نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم +فیلم
  • حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا
  • جامعه روحانیت مبارز سال ۸۴ به خاطر حجاب از هاشمی رفسنجانی حمایت نکرد!
  • جنجال فراخوان ایتایی تجمع خیابانی برای حجاب | حجاب محور اختلاف نظر شده است؟
  • حجاب و عفاف دغدغه امروز مردم و مسئولان است
  • کشف حجاب وارداتی است!
  • برنامه‌های تشویقی و انگیزشی برای رونق «حجاب و عفاف» در دانشگاه‌ها
  • رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه
  • مجلس با ارجاع گزارش دلیل «کمبود دارو» به قوه قضاییه مخالفت کرد