Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، از مجموع طرح های تحقیقاتی مورد حمایت ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی، تاکنون ۱۵۰ طرح به اتمام رسید و بیش از ۱۷۰ طرح دیگر درحال اجرا است.

در  هجدهمین دوره فراخون ستاد محققان، متخصصان، اساتید و پژوهشگران فعال در مراکز دانشگاهی و موسسات علمی کشور با ارایه ۷۰ طرح تحقیقاتی و پژوهشی درهجدهمین فراخوان ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی آمادگی خود را برای مشارکت و فعالیت های علمی و تخصصی در حوزه دانش و فن آوری های شناختی اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح ها و ایده های پژوهشی از سوی علاقه مندان به فعالیت های تحقیقاتی از ۳۷ مرکز دانشگاهی و موسسات علمی و تخصصی برای بررسی و داوری به ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی ارسال شده است.

ستاد توسعه علوم شناختی درهجدهمین دوره فراخوان در سه حوزه" افزایش هم افزایی از پایان نامه ها و رساله های دانشجویی در قالب طرح های (دسته ج) "، "آزمون های تشخیصی و ارزیابی توانبخشی در اختلالات مربوط به مغز و شناخت " و نیز بهبود مهارت های شناختی یادگیرندگان درمحیط های یادگیری پساکرونا "، خواهان مشارکت اساتید، محققان و متخصصان و نیز دانشجویان به فعالیت های علمی و تحقیقاتی دربخش های دانش علوم شناختی شد.

براساس گزارش ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی، در فراخوان حمایت از طرح های (دسته ج)، طرح های پیشنهادی شامل ترکیبی از حداقل دو پایان نامه (کارشناسی ارشد/ دکتری) است که باید در راستای اهداف ستاد قرار داشته و دستاورد پژوهشی، توسعه فناوری و یا خدمات شناختی یکپارچه‌ای را دنبال کنند. طرح های پژوهشی خصوصا درحوزه علوم پایه مشروط به مشخص بودن فازهای بعدی طرح برای رفع نیازهای جامعه و توسعه اقتصاد دانش بنیان مورد بررسی قرار می گیرند.

این  ستاد دراین دوره از فراخوان، حمایت از طرح های پژوهشی از طرح های پژوهشی در زمینه "آزمون های تشخیصی و ارزیابی توانبخشی در اختلالات مربوط به مغز و شناخت (زیر ۱۸ سال) " را اعلام کرد که در آن آزمون های گفتار درمانی مربوط به مراکز درمانی از جمله آزمون های کاردرمانی و روانشناسی مد نظر قرار دارد.

­همچنین درهجدهمین فراخوان حمایت از طرح های پژوهشی از طرح ‌های‌ پژوهشی در زمینه «بهبود مهارت‌ های شناختی یادگیرندگان در محیط‌ های یادگیری دوره پساکرونا» اعلام حمایت شده است.

ستاد توسعه علوم و فن آوری‌ های شناختی در راستای اهداف و سیاست های راهبردی برای ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی و مهاجرت نخبگان به حوزه علوم و فن آوری های شناختی درهرفصل از سال فراخوان حمایت از طرح های پژوهشی برگزار می کند.

برچسب‌ها پژوهش علوم شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پژوهش علوم شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پژوهش علوم شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طرح های پژوهشی حمایت از طرح علوم شناختی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۴۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامعه روحانیت مبارز سال ۸۴ به خاطر حجاب از هاشمی رفسنجانی حمایت نکرد!

در گزارشی مناقشه بر سر حجاب را در سال‌های مختلف مرور کرده ایم.

به گزارش اعتماد، شاید عجیب به نظر برسد که موضوع حجاب زنان در ستاد هاشمی در انتخابات سال ۱۳۸۴ یکی از اصلی‌ترین دلایل برای این باشد که جامعه روحانیت مبارز که اکبر هاشمی‌رفسنجانی شناسنامه آن بود، در رقابت بین محمود احمدی‌نژاد، هاشمی‌رفسنجانی، سکوت کند و از یکی از اصلی‌ترین چهره‌های خود یعنی هاشمی حمایت نکرد. با سکوت این تشکل راست روحانی، هاشمی برای همیشه از خانه پدری خود در جریان اصولگرایی سنتی هجرت کرد و دیگر تا پایان عمر خود هرگز به آن باز نگشت.

غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگویی در سال ۱۳۵۹ روایت می‌کند که در دور اول انتخابات سال ۱۳۸۴ جامعه روحانیت مبارز از هاشمی‌رفسنجانی حمایت کرد، اما در دور دوم مسائلی در ستاد‌های ایشان دیده و شنیده شد که جامعه را دل‌زده کرد: «در انتخابات دوره دوم ستاد‌های ایشان رفتار‌هایی نشان دادند که هیچ در شأن ایشان نبود و البته خلاف انتظار ما نیز بود...

یکی از اعضای جامعه روحانیت مبارز که در دور اول بسیار داغ از ایشان حمایت کرده بود، برای دور دوم اعلام کرد که دیگر حمایت نمی‌کند، علت را جویا شدم، گفتند یکی از شب‌های تبلیغات به تماشای تبلیغات رفته و از نزدیک مسائلی را در ستاد انتخاباتی فرشته دیده است... آقای مهدوی هم در دوره دوم از نوع رفتار آقای هاشمی و طرفداران ایشان رنجیده‌خاطر بود و همین موجب شد که به اکثریت نسبی در حمایت از ایشان نرسیم.»

دیگر خبرها

  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • محسن رضایی:باید از ظرفیت فرماندهان ارشد جنگ برای تربیت راویان جوان بهره برد
  • تقویت حمایت از تولیدکنندگان با توسعه ارتباطات مجموعه‌های علمی
  • تولید آرد بدون گلوتن توسط پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی
  • راه اندازی طرح تحقیقاتی و تولیدی پرورش طیور در دانشگاه ملی ملایر 
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • جامعه روحانیت مبارز سال ۸۴ به خاطر حجاب از هاشمی رفسنجانی حمایت نکرد!
  • دهمین همایش بین‌المللی علوم شناختی برگزار می‌شود
  • دهمین همایش بین‌المللی دوسالانه علوم شناختی برگزار می‌شود
  • آمادگی استانداری تهران در انعقاد تفاهمنامه فرهنگی،اجتماعی و سلامت