Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@00:34:30 GMT

مراسم تشییع کونیکو یامامورا برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۴۳۸۷

مراسم تشییع کونیکو یامامورا برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تشییع کونیکو یامامورا (سبا بابایی) امروز یکشنبه ۱۲ تیرماه از روبروی مسجد انصارالحسین برگزار شد.

این مراسم با حضور بسیاری از چهره‌های فرهنگی و سیاسی از جمله حجت الاسلام سیدمحمد حسن ابوترابی فرد، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید؛ غلامعلی حدادعادل، رئیس بنیاد سعدی؛ حسین دیوسالار، رایزن فرهنگی ایران در ژاپن؛ حجت الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی؛ محمدحسین صفار هرندی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کونیکو یامامورا تنها مادر ژاپنی شهید محمد بابایی زندگی بسیار پرماجرایی داشته است و پس از مهاجرت به ایران به عنوان مترجم زبان ژاپنی مشغول به کار شد و در ترجمه کتاب‌های فارسی به ژاپنی و ترجمه کارتون‌های ژاپنی به فارسی نیز با صدا و سیما همکاری داشت. او همچنین از فعالان موزه صلح تهران تهران بود و چند سال به عنوان مادر موزه صلح در این موزه فعالیت داشت

کونیکو یامامورا، زنی مسلمان، حج رفته و مادر شهید است که هم سابقه مبارزات انقلابی دارد و در سال‌های ابتدایی راه اندازی رادیو ژاپنی، فعالانه در پایه گذاری این رسانه نقش آفرینی کرد و پس از آن تاکنون به عنوان کارشناس با این رادیو همراه بوده است.

در سال ۱۳۹۹ کتابی به نام مهاجر سرزمین آفتاب که زندگینامه و خاطرات کونیکو یامامورا را روایت می‌کند در ایران منتشر شد.

کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» که به قلم حمید حسام و مسعود امیرخانی نوشته شده، داستان زندگی کونیکو یامامورا، تنها مادر شهید جنگ تحمیلی است که از دوران کودکی او در ژاپن تا شهادت فرزندش در فکه را روایت می‌کند.

کونیکو یامامورا مادر شهید «محمد بابایی» که مدتی به علت بیماری در بیمارستان خاتم الانبیا (ص) بستری بود، روز جمعه ۱۰ تیر دار فانی را وداع گفت.

مراسم تشییع پیکر مادر شهید بابایی از ساعت ۱۰ صبح در مسجد انصارالحسین با بدرقه مردم انقلابی تهران برگزار شد و پس از آن به سوی قطعه ۴۵ بهشت زهرا رهسپار شد.

کد خبر 5529533 فاطمه میرزا جعفری

منبع: مهر

کلیدواژه: کونیکو یامامورا مسعود امیرخانی غلامعلی حدادعادل سازمان تبلیغات اسلامی سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی محمدحسین صفارهرندی حجت الاسلام محمد قمی کونیکو یامامورا کتاب و کتابخوانی معرفی کتاب بازی های رایانه ای بنیاد ملی بازی های رایانه ای سبا بابایی حوزه هنری دفاع مقدس تازه های نشر محمد مهدی اسماعیلی انتشارات سوره مهر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادبیات دفاع مقدس کونیکو یامامورا برگزار شد مادر شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۴۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم سه شنبه های شهدایی و تجلیل از فعالان قرآنی در ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه سه شنبه مراسم سه شنبه‌های شهدایی همراه با دعای توسل با حضور آحاد مردم و خانواده‌های معظم و معزز شهدا و ایثارگران، در حسینیه حضرت زینب (س) دفتر امام جمعه ایلام برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه، محمد رحیمی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و دیگر کارکنان بنیاد شهید نیز حضور داشتند.

در این مراسم «سحری» از یادگاران هشت سال دفاع مقدس بخشی از خاطرات دفاع مقدس را روایت کرد.

همچنین در این مراسم از فعالان قرآنی نیز تجلیل به عمل آمد.

این مراسم سه شنبه هر هفته ساعت ۱۹:۱۵ در حسینیه حضرت زینب (س) دفتر امام جمعه ایلام با حضور جمعی از خانواده‌های شهدا و مردم خداجوی استان برگزار می‌شود.

کد خبر 6087039

دیگر خبرها

  • تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • تشییع و خاکسپاری مادر شهید در فرادنبه
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت
  • برگزاری مراسم سه شنبه های شهدایی و تجلیل از فعالان قرآنی در ایلام
  • خواب عجیب دختر فلسطینی | ببینید
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • جشنواره قرآنی «حیات» در مشهد برگزار می‌شود