Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@05:01:13 GMT

کاهش ۶.۶ درصدی تلفات شبکه توزیع برق استان قزوین

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۴۹۶۴

کاهش ۶.۶ درصدی تلفات شبکه توزیع برق استان قزوین

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود خواجه وند روز یکشنبه در نشست خبری مدیران عامل صنعت آب و برق استان قزوین و به مناسبت هفته صرفه جویی و مدیریت مصرف آب و برق، تصریح کرد: متاسفانه یکی از چالش های مهم این شرکت در سطح استان ناترازی بین تولید و مصرف است تا جایی که براساس آمارهای موجود کشور، امسال با ۱۴ هزار مگاوات کمبود برق نیز روبرو خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی میزان مصرف برق در کشور و استان را ۲ برابر نرم جهانی دانست و افزود: این میزان که در مصارف خانگی تا پنج برابر هم می رسد , بیانگر آن است که هر قدر به سمت تولید پیش برویم، اگر مدیریت مصرف نداشته باشیم موفق نخواهیم بود.

این مسوول خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه میزان پیک مصرف در مواقع عادی سال ۴۵ هزار مگاوات و در فصل گرما نیز به ۷۰ هزار مگاوات می رسد، تمهیدات لازم به خصوص در بخش خانگی برای مدیریت و کاهش مصرف الزامی بوده و به همین منظور در پیک بار به ازای هر کیلووات ساعت مدیریت ۵۰۰ تومان به مشترکان داده می شود و این در حالی است که میانگین فروش هر کیلووات ساعت تنها ۱۰۰ تومان بوده و در بخش کشاورزی نیز به ازای هر ۴ ساعت خاموشی چاه های آب در زمان پیک مصرف برق تابستان، هزینه برق آنان در طول سال رایگان خواهد بود.

وی با اشاره به ۶۴۲ هزار مشترک برق در سطح استان قزوین، گفت: طول شبکه های متوسط و ضعیف انتقال برق در استان ۱۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر و ۱۱ هزار و ۵۰۰ پست توزیع با ظرفیت ۲۱۰۰ مگاوات است و تمامی ۸۴۱ روستای استان از این نعمت برخوردار می باشند.

خواجه وند، سرقت از تجهیزات حوزه برق را یکی از معظلات مهم این شرکت برشمرد و افزود: متاسفانه این مساله باعث ایجاد نارضایتی در بین شهروندان شده و نیروهای این شرکت به جای کار و فعالیت در حوزه توسعه، اوقات خود را به رفع نواقص ناشی از سرقت ها می پردازند.

این مسوول ادامه داد: سال ۹۹ میزان سرقت های انجام شده از تجهیزات برقی در سطح استان با تشکیل ۹۰۰ فقره پرونده بالغ بر ۳۱ میلیارد ریال بود که این میزان در سال گذشته متاسفانه با تشکیل چهار هزار پرونده به ۱۵۵ میلیارد ریال افزایش یافت.

وی استخراج رمز ارزهای غیرقانونی را یکی دیگر از چالش های جدی این شرکت در سطح استان اعلام کرد و گفت : هم اکنون سه فقره رمز ارز قانونی در استان فعالیت دارند و با کشف چهار هزار رمز ارز و جریمه ۱۱ میلیارد تومانی اعمال شده از سوی مراجع قضایی باعث شده تا در سه ماه نخست امسال شاهد کاهش فعالیت این حوزه بودیم و در حال حاضر نیز ۳۰۰ فقره پرونده در این رابطه در دست بررسی قرار دارد.

به گفته وی، میزان برق مصرفی در هر یک از دستگاه های رمز ارز معادل مصرف یک خانوار بوده و بین ۱.۲ تا ۱.۸ کیلووات ساعت برق مصرف می کند که آمار نگران کننده ای بوده و باید با فرهنگ سازی نسبت به این پدیده شوم مبارزه بی امانی کرد.

برچسب‌ها انرژی برق ایرنا شركت‌ توزيع نيروی برق قزوین استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی برق ایرنا شركت توزيع نيروی برق قزوین انرژی برق ایرنا شركت توزيع نيروی برق قزوین استان قزوین سطح استان استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۴۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلید اصلی کاهش وزن مشخص شد!

کارآزمایی افراد چاق و پیش دیابتی که مقدار کالری روزانه یکسانی مصرف می‌کردند- با اینکه یک گروه از برنامه رژیم فستینگ پیروی می‌کردند و گروه دیگر آزادانه غذا می‌خوردند- هیچ تفاوتی در کاهش وزن یا سایر شاخص‌های سلامتی نشان نداد.

به گزارش بهداشت نیوز، «نیسا ماروثور» سرپرست تیم تحقیق و دانشیار پزشکی در دانشکده پزشکی جانز هاپکینز، نوشت: «مصرف بیشتر کالری‌ها در اوایل روز در طول مدت زمانی ۱۰ ساعته، وزن را بیشتر از مصرف آن‌ها در اواخر روز کاهش نداد.»

محققان خاطرنشان کردند که «شواهد نشان می‌دهد که وقتی بزرگسالان مبتلا به چاقی دوره غذا خوردن خود را به ۴ تا ۱۰ ساعت محدود می‌کنند، به طور طبیعی کالری دریافتی خود را حدود ۲۰۰ تا ۵۵۰ کالری در روز کاهش می‌دهند و طی ۲ تا ۱۲ ماه وزن کم می‌کنند.».

اما اگر افراد فقط کالری روزانه خود را به همان میزان کاهش دهند، بدون اینکه برنامه غذایی خود را تغییر دهند، چه؟

کارآزمایی جدید شامل ۴۱ فرد مبتلا به چاقی و پیش دیابت بود.

شرکت کنندگان به یکی از دو رژیم غذایی اختصاص داده شدند.

بیست و یک نفر از آن‌ها فقط بین ساعت‌های ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر غذا می‌خوردند و بیشتر کالری خود را قبل از ساعت ۱۳ مصرف می‌کردند.

۲۰ شرکت‌کننده دیگر با الگوی منظم‌تری غذا خوردند، در هر زمانی بین ساعت ۸ صبح تا نیمه‌شب غذا خوردند و بیشتر کالری‌های روزانه خود را بعد از ساعت ۵ بعد از ظهر دریافت کردند.

نتیجه نهایی: محققان هاپکینز دریافتند که پس از ۱۲ هفته، تفاوت قابل توجهی در کاهش وزن بین دو گروه وجود نداشت.

افرادی که رژیم فستینگ داشتند به طور متوسط کمی بیش از ۲ کیلوگرم وزن از دست دادند، در حالی که افرادی که طبق برنامه منظم غذا می‌خوردند کمی بیشتر، حدود ۲.۵ کیلوگرم وزن کم کردند.

تیم همچنین تفاوت معنی داری در تغییرات قند خون بین دو گروه مشاهده نکرد.

نتیجه گیری: افراد چاق و پیش دیابتی ممکن است با کاهش کالری روزانه بدون پیروی از رژیم غذایی فستینگ که کالری را به همان میزان کاهش می‌دهد، وزن شأن کاهش یابد.

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • قبض برق این مشترکان بالای ۲میلیون تومان می‌شود!
  • ۷ نوشیدنی خوشمزه که میل به شکر را در شما به صفر می‌رساند
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه
  • کلید اصلی کاهش وزن مشخص شد!
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی