Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری شهاب، با افزایش تنش‌ها میان اسرائیل و لبنان در خصوص مسائل مختلف از جمله ترسیم مرز‌های دریایی، کشف ثروت‌های نفتی و گازی و افزایش قدرت حزب الله، نگاه سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی به توانمندی‌های دریایی این حزب است که برای ایجاد یگان‌های قدرتمند دریایی از بسیاری از منابع بهره برده و با توجه به اینکه این یگان‌ها به منزله نوک پیکان حزب الله در رویارویی آینده با رژیم اشغالگر هستند، در وضعیت آماده باش به سرمی برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند سال پیش اطلاعات و گزارش‌هایی به سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی رسید که نشان از افزایش توانمندی‌های دریایی حزب الله به منظور آمادگی برای جنگ آینده بود. به همین سبب، رژیم اشغالگر در سطح زیادی به این موضوع اهتمام می‌ورزد.

امیر بوخبوط، کارشناس نظامی پایگاه والا با انتشار گزارشی در پایگاه عربی ۲۱ نوشت: «شمار نیرو‌های یگان دریایی حزب الله به صد‌ها تن می‌رسد. در یگان دریایی حزب الله نیرو‌های ویژه‌ای به نام «رضوان» وجود دارند که نیرو‌های کوماندوی دریایی را در برمی‌گیرد. این نیرو‌ها از قایق‌های ماهیگیری و تجهیزات پیشرفته برای فعالیت‌های خود استفاده می‌کنند که سازمان اطلاعات اسرائیل را به جمع آوری هر نوع اطلاعات میدانی درباره این فعالیت‌ها سوق می‌دهد.»

در همین راستا، تال باری رئیس مرکز پژوهش‌ها در مرکز پژوهش‌های امنیتی «آلما» گفت: حزب الله به عملیات دریایی سرعت داد و ده‌ها قایق تندرو در اختیار دارد. حزب الله زیردریایی‌هایی دارد که شماری از نیرو‌های کوماندو و خودرو‌های زرهی کوچک را برای حمله به بندر حیفا یا تلاش برای محاصره دریایی اسرائیل منتقل می‌کند. هواپیما‌های اسرائیلی اخیرا تلاش یگان دریایی حزب الله برای انتقال تسلیحات از سوریه به لبنان را خنثی کردند. با این حال، حزب الله گاهی در فریب دادن سازمان اطلاعات اسرائیل موفق عمل کرده و تجهیزات پیشرفته را به بیروت منتقل کرده است. اسرائیلی‌ها نگرانی خود را از گسترش زرادخانه موشکی ساحلی حزب الله در پایگاه هایش در طول ساحل مخفی نمی‌کنند. حزب الله در این عرصه توانمندی‌های متنوعی دارد که به کمک آن‌ها وارد سواحل فلسطین اشغالی می‌شود و چه بسا زیردریایی‌های کوچک ساخت ایران را برای انتقال نیرو‌ها در اختیار داشته باشد؛ نیرو‌هایی که در زمینه استفاده از تجهیزات پیشرفته برای غواصی در مسافت‌های طولانی در ساحل لبنان در اعماق مختلف آموزش دیده اند و از نحوه اجرای حملات، تسلط بر اهداف دریایی، استفاده از بمب و کارگذاری مین آگاه هستند.

این پایگاه در ادامه نوشت: حزب الله بر این باور است که برای حمایت از سواحل لبنان باید سرمایه گذاری زیادی کرد؛ هر چند در شرایط دشوار اقتصادی به سرمی برد. به خصوص که تنش‌ها با رژیم اشغالگر افزایش یافته است و همین موضوع موجب می‌شود یگان‌های دریایی خود را در وضعیت آماده باش قرار دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حزب الله لبنان رژیم صهیونیستی قدرت حزب الله دریایی حزب الله نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۵۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی

مقاومت اسلامی عراق امروز -دوشنبه- طی بیانیه‌ای از حمله پهپادی به یک پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی در ایلات خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، در این بیانیه آمده است که مجاهدان ما سحرگاه امروز یک پایگاه نظامی اشغالگران اسرائیل در «ام الرشرش» در فلسطین اشغالی را هدف قرار دادند.

مقاومت اسلامی عراق در این بیانیه تأکید کرده است که این حمله به نشانه همبستگی با ملت و مقاومت فلسطین انجام شده است و این حملات تلافی‌جویانه ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی حزب الله لبنان به پایگاه «المطله»
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • از افراطی ترین یگان رژیم صهیونیستی چه می دانیم؟
  • حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • حمله موشکی مجدد حزب‌ الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • حمله موشکی مجدد حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • فیلم/ حزب‌الله مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی را هدف قرار دادند
  • مقام یمنی: حمله ایران به اسرائیل اثرگذار، قدرتمندانه و تاریخی بود
  • حزب‌الله لبنان یک پایگاه صهیونیستی را هدف قرار داد