Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «پانی و سانی و مبارزه با گرمایش کره زمین» نوشته فروغ طوفان در دو جلد توسط انتشارات براق منتشر شده است.

شخصیت‌های اصلی کتاب «پانی و سانی و مبارزه با گرمایش کره ی زمین»، پانی و سانی (خواهر و برادر)، نیک (پسری با توانایی‌های عجیب) و کرمی به نام آیزینیا فتیدا هستند. این کرم یک نوع کرم خاکی است که از زباله‌های تر تغذیه می‌کند و مدفوع آن کودی ارگانیک و بسیار مناسب برای کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کرم توانایی‌های فوق العاده و عجیبی دارد. به عنوان مثال می‌تواند خودش را بزرگ کرده و در حالی که پانی و سانی و نیک پشت او نشسته اند در آسمان پرواز کند. همچنین او می‌تواند در یک لحظه از جایی ناپدید و در جای دیگری ظاهر شود (اسم این پدیده تله پورت است). آیزینیا می‌تواند به گذشته و آینده هم سفر کند و توانایی‌های عجیب دیگر آیزینیا به کمک این توانایی‌ها با پانی و سانی و نیک به مکان‌های مختلف و به گذشته و آینده سفر می‌کند.

یکی از این سفرها، سفر به ۳۰۰ سال پیش (دوران شروع انقلاب صنعتی) است. در این دوران زغال سنگ به تازگی شناخته شده و از انرژی آن در به کار انداختن ماشین‌های بخار و صنایع ابتدایی استفاده می‌شود. در اثر سوختن زغال سنگ گاز کربن دی اکسید که مهم‌ترین عامل گرم شدن کره ی زمین است، آزاد می‌شود. کشف زغال سنگ و استفاده از آن آغاز گرم شدن تدریجی کره ی زمین است. آیزینیا و بچه‌ها با رفتن به نقاط مختلف اتمسفر زمین، مولکول‌های هوا و مولکول‌هایی را که موجب گرم شدن کره ی زمین می‌شوند را به وسیله عینکی مخصوص می‌بینند و با چگونگی عملکرد این مولکول‌ها در گرم کردن هوای اطراف کره ی زمین آشنا می‌شوند. قهرمانان قصه به سال ۲۰۵۰ سفر می‌کنند.

در این دوران در مکانی خاص جنگ بر سر آب درگرفته ولی سربازان حاضر در جبهه‌ی جنگ انسان نیستند بلکه رباط‌هایی با خصوصیاتی ویژه هستند که می‌توانند برای انسان‌ها هم مفید باشند و هم مضر. قهرمانان داستان با سفر به نقاط مختلف، اثرات زیانبار گرمایش زمین را بر این کره می‌بینند و با دلایل علمی این پدیده آشنا می‌شوند. در یکی از سفرها به آینده وضعیت کره زمین بسیار نابسامان بوده و این مسئله موجب ناراحتی و ناامیدی آیزینیا و بچه‌ها می‌شود. آنها تصمیم می‌گیرند دوباره به آینده سفر کنند ولی در شرایطی که انسان امروز از هم اکنون به فکر چاره برای جلوگیری از گرم‌تر شدن کره ی زمین افتاده باشد و تصمیماتی عملی و جدی برای رفع این مشکل گرفته باشد.

قهرمانان داستان پس از سفر به آینده با شرایط ذکر شده وضعیت کره زمین را بسیار خوب و سرسبز، هوا را سالم و بدون آلودگی، رودها را پرآب و انسان‌ها را سلامت و شاداب می‌بینند. آنها از دیدن این وضعیت بسیار به شوق آمده و تصمیم می‌گیرند که مردم را با گرمایش جهانی و عوامل مؤثر بر بروز این پدیده و عواقب زیان بار آن آشنا کنند و با آموزش راهکارهای مؤثر برای جلوگیری از گرم‌تر شدن کره ی زمین آنها را تشویق به انجام این راهکارها نمایند.

در قسمتی از فصل دوم این کتاب می‌خوانیم:

«پانی و سانی وقتی دیدند آن دو مرد می‌خواهند با تبر درخت را قطع کنند، بسیار ناراحت شده و ابتدا با زبان خوش سعی کردند مانع از تصمیم آنها شوند ولی فایده نداشت........ مردها در حالی که تبرهایشان را در دست گرفته بودند، به دنبال پانی و سانی دویدند. بچه‌ها خیلی ترسیده بودند. آیزینیا که دید وضعیت خطرناکی به وجود آمده با چرخاندن سر خود، دو حلقه حفاظت کننده به دور پانی و سانی به وجود آورد. این حلقه‌ها، مانند هاله‌ای از نور بودند که چشم را خیره می‌کردند. مردها از دیدن این هاله‌ها بسیار تعجب کردند. آنها به پانی و سانی رسیدند و می‌خواستند با تبر بچه‌ها را بزنند. اما هر چه تلاش می‌کردند تبر به بچه‌ها نمی‌خورد. چون حلقه‌های حفاظت کننده مانع از برخورد تبر به بچه‌ها می‌شدند. یکی از مردها

با تعجب گفت: «این نورها چیه که دور بچه هاست؟ قبلاً این نورها نبود.»

مرد دیگر گفت: «فکر کنم اینها قدرت جادویی دارن. بریم اون موجود عجیب و غریب (آیزینیا) رو بزنیم.»

ولی قبل از اینکه به آیزینیا نزدیک شوند، او با چرخاندن سرش یک حلقه ی حفاظت کننده دور خودش به وجود آورد. مردها به آیزینیا نزدیک شدند. آنها سعی کردند با تبر به او بزنند، ولی تبر به آیزینیا اصابت نمی‌کرد. آیزینیا سرش را دو بار چرخاند. با این کار، جرقه‌های آتش از هوا بر سر دو مرد فرود آمد و دست‌هایشان را سوزاند و تبرها از دست شأن بر زمین افتاد»

این کتاب به زبان انگلیسی جهت ارتقا دانش کودکان و نوجوانان در رابطه با حفاظت از محیط زیست و تلاش بیشتر برای بهتر زیستن نسل خود و نسل‌های آینده نیز ترجمه و چاپ شده است و با قیمت ۳۶ هزارتومان در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

کد خبر 5529699 فاطمه میرزا جعفری

منبع: مهر

کلیدواژه: انقلاب صنعتی سازمان محیط زیست ادبیات کودک و نوجوان معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی کونیکو یامامورا کتاب و کتابخوانی معرفی کتاب بازی های رایانه ای بنیاد ملی بازی های رایانه ای سبا بابایی حوزه هنری دفاع مقدس تازه های نشر محمد مهدی اسماعیلی انتشارات سوره مهر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهاد دانشگاهی شدن کره ی زمین توانایی ها کره زمین بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۶۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه حشدالشعبی با داعش + فیلم

تیپ ۵۷ حشدالشعبی در صحرای استان الانبار عراق با گروه تروریستی داعش درگیر شد. ویدئویی از این عملیات را در ادامه گزارش مشاهده می‌کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • چاپ کتابی درباره سکوت و پایبندی در آثار آلبر کامو
  • مبارزه حشدالشعبی با داعش + فیلم
  • تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد
  • وام ودیعه مسکن در ۱۴۰۳ افزایش می باید؟
  • کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین خواری
  • ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • خبر خوب برای مستاجران ؛ اجاره‌بها زیاد ممنوع !
  • مرگ مشکوک قاضی دادگستری در مازندران | ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری