Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان استاندار گیلان گفت: در همه بخش ها باید تلاش شود تا از هدر رفت انرژی برق جلوگیری شود.  

اسدالله عباسی امروز در نشست بررسی مدیریت مصرف گیلان که در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: جلسات مختلفی در استان برای مدیریت مصرف برق و جلوگیری از هدررفت انرژی گذاشتیم و همچنان باید تلاش شود تا مدیریت  مصرف برق به درستی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مصرف بیش از حد انرژی زنجیره وار به دیگران خسارت می زند و حلقه آخر این زنجیره نهایتا به خودمان خسارت خواهد زد.

عباسی ادامه داد: مدیران ادارات بدانند با رعایت مصرف برق در دستگاه خود می توانند یک روستا را از بی برقی نجات دهند.

استاندار گیلان تصریح کرد: رسانه ها همت کنند تا مردم از سود مصرف صحیح برق آگاه شوند.

وی با بیان اینکه در هفته دولت اداراتی که کاهش مصرف برق داشتند، اعلام خواهند شد، خاطرنشان کرد: رویکرد مصرف درست برق باید به تمام لایه های جامعه انتقال داده شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه در فصل کشاورزی هستیم، افزود: این روا نیست که کشاورزان وقتی خسته از مزارع به خانه می آیند با کمبود آب و برق  در خانه مواجه شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تعمیر وسایل سرمایشی و یا به روز کردن این کالا منجر به صرفه جویی در مصرف انرژی می شود، تصریح کرد: به مردم اطلاع رسانی شود که با انجام این کار در نهایت پول برق کمتری می پردازند.

استاندار گیلان گفت: علاوه بر اجرایی کردن مصرف درست انرژی در بخش خانگی و کشاورزی باید به فکر بخش صنعت نیز بیش از گذشته باشیم.

وی گفت: خاموش و روشن شدن بدون هماهنگی خسارات زیادی به واحدهای صنعتی وارد می کند. حتما از قبل به کارخانجات اعلام شود تا در جریان قطعی احتمالی برق باشند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی مصرف برق کشاورزی مشترکین خانگی استاندار گیلان مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۸۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انشعابات گاز علت اصلی هدر رفت انرژی

حسن مرادی استاد دانشگاه و کارشناس انرژی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه کشور ما یکی از پر مصرف ترین کشور های دنیا در مصرف گاز است، گفت: ما دومین کشور دارای ذخایر و منابع گازی هستیم اما مصرف انرژی در کشور بسیار بالاست، که آن هم دلایل متعددی دارد.

وی ادامه داد: مهمترین دلیل مصرف بالای گاز در کشور ما به قبل از انقلاب باز می گردد، زمانی که لوله کشی گاز به صورت رایگان انجام شد مردم گمان بردند که گاز نعمتی لایزالی و پایدار است و خبر نداشتند در کشور هایی که لوله کشی گاز وجود دارد با چه سختی این گاز را به مصرف می رسانند بنابراین بر اساس عادت نا مانوس و بدون مطالعه مصرف گاز به شدت افزایش پیدا کرد.

این کارشناس انرژی یادآور شد: یکی از دلایل مهم هدر رفت انرژی در کشور را می توان بخاری های گازی غیر استاندارد عنوان کرد.

وی ادامه داد: بر اساس محاسبه ای که در دولت های یازدهم تا سیزدهم انجام شده است نشان می دهد ۲۵ میلیون بخاری در کشور وجود دارد که اکنون این تعداد بیش از ۲۵ میلیون بخاری است که منجر به هدر رفت گاز می شود.

مرادی با بیان اینکه متاسفانه هیچ مکانیزم صحیحی برای استفاده از بخاری وجود ندارد، یادآور شد: در بسیاری از روستا ها به علت بزرگ بودن خانه های روستایی ۵ تا ۶ بخاری در هر خانه مورد استفاده قرار می گیرد که در این صورت حجم بالایی از گاز مورد استفاده قرار می گیرد و دولت باید برای این موضوع تدبیری در نظر بگیرد.

این کارشناس انرژی توضیح داد: دولت یازدهم و دوازدهم بنا داشتند طی برنامه هایی با کمک شرکت بهینه سازی سوخت این ۲۰ میلیون بخاری فاقد استاندارد را اصلاح کنند اما متاسفانه جز ۱۰ هزار بخاری نتوانستند بخاری بیشتری تولید کنند زیرا قیمت بالایی داشت و هر کسی قدرت خرید آن را نداشت و حتی این ۱۰ هزار بخاری که با روش جدید ساخته شده اند به آموزش و پرورش هدیه شده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر بخاری های غیر استاندارد نانوایی های غیر استاندارد، فلر ها وموتورخانه های غیر استاندارد منجر به هدر رفت و پرتی گاز می شود به همین دلیل باید خود را با آخرین فناوری های روز دنیا تطبیق دهیم تا بتوانیم این ثروت خدا دادی را به صورت بهینه استفاده کنیم.

کد خبر 6093137 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • انشعابات گاز علت اصلی هدر رفت انرژی
  • اثرگذاری رسانه ملی در مصرف بهینه انرژی/ ثبت دستاورد‌های وزارت نیرو در قالب تولیدات نمایشی ضرورت دارد
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • ضرورت تعامل صنعتگران با رسانه ها برای جهش تولید
  • این میوه از افسردگی جلوگیری می‌کند
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو صلح نمی‌خواهد
  • تنها راه برای جلوگیری از درگیری در فلسطین اشغالی، تقسیم اراضی است
  • اعضای شورای شهر و روستا در تحقق شعار امسال همت مضاعف داشته باشند