Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@13:59:07 GMT

خسارت ۵۰ میلیاردی زلزله به راه‌های هرمزگان

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۸۹۸۱

خسارت ۵۰ میلیاردی زلزله به راه‌های هرمزگان

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از برآورد اولیه ۵۰ میلیاردی خسارات وارد شده به راه‌های اصلی، فرعی و روستایی هرمزگان در پی زلزله اخیر خبر داد و گفت: همه راه‌های این استان بازگشایی شدند.

خداداد مقبلی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: استان هرمزگان در حاشیه نوار ساحلی قرار دارد و به همین دلیل در مسیرهای ارتباطی‌مان در نوار ساحلی پل‌های بزرگی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زلزله نگرانی‌مان این بود که این ابنیه فنی خسارت جدی دیده و مسیرهای شریانی ما را مسدود کرده باشد. به همین سبب سفری به استان کردیم تا از محورهای ارتباطی و ابنیه فنی بازدید کنیم.

وی افزود: در این محدوده در راه‌های اصلی مانند محور بندرعباس به بندر لنگه ریزش‌هایی داشتیم که باعث انسداد مسیرهایی شده بود اما اداره کل راهئاری استان با امکانات در اختیار خودش و بسیج امکانات در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به بازگشایی این مسیرها اقدام کرده است.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای  با بیان اینکه با وجود بازگشایی راهداران همچنان در محورهای آسیب‌دیده در حال ریزش برداری کامل و مشغول کار هستند، ادامه داد: از سوی دیگر روز گذشته از ابنیه فنی مانند پل‌های بزرگ ارتباطی به ویژه در محور بندرعباس و بندر لنگه بازدید شد. زلزله اخیر خساراتی به ابنیه فنی وارد کرده که هر چه سریعتر باید برای تعمیر و ترمیم این ابنیه تامین اعتبار شود چرا که زیر ترافیک سنگینی قرار دارد.

مقبلی گفت: بر اساس برآورد اولیه‌ای که راهداری استان انجام داده است، ۵۰ میلیارد تومان خسارت به راه‌های اصلی،  فرعی، روستایی و ابنیه فنی وارد شده که البته ممکن است در ادامه با بازدیدها و محاسبات دقیق‌تر این عدد تغییر کند اما این گزارش و برآورد اولیه از سوی دفتر مدیریت بحران هم در حال ارسال به دفتر مدیریت بحران  استانداری است.

وی اعلام کرد:  در حال حاضر هه محورهای ارتباطی باز است و کمک‌هایی هم به روستائیان کردیم و آماده امدادرسانی بیشتر به ویژه به مناطق روستایی هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زلزله در هرمزگان راه های اصلی و فرعی راه هاي روستايي ابنیه فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۸۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان از خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، محمد کریمی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان در بازدید از خسارت‌های ناشی از طوفان و تندباد در زیر ساخت‌های آسیب دیده برق در جزیره قشم اظهار داشت: این خسارت‌ها به میزان افزون بر ۸۹ میلیارد تومان در حال ترمیم و جبران است.

وی بر لزوم جبران خسارت‌ها در کوتاه مدت تاکید کرد و با بیان اینکه بیش از ۵۵ میلیارد تومان از این خسارت‌ها در جزیره قشم بر جای مانده است افزود: از همه ظرفیت‌های قانونی برای تأمین و توزیع بهینه برق در جزیره قشم بهره‌گیری می‌شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان، با تشریح خدمات انجام شده در جزیره قشم ادامه داد: طول خطوط توزیع برق خسارت دیده در این جزیره حدود ۲۴ کیلومتر و تعداد تیرهای فشار متوسط و فشار ضعیف ۳۵۳ عدد بوده است، ۲ دستگاه ترانس نیز در حوادث تند باد و توفان خسارت دیدند که نیروهای عملیاتی این شرکت به سرعت نسبت به رفع خرابی‌ها اقدام کردند.

کریمی با اشاره به اینکه در شرایط بحرانی همه پیمانکاران و نیروهای عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان پای کار بودند ادامه داد: ترمیم و بازسازی شبکه‌های آسیب دیده از سیل خصوصاً در قشم و لنگه در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شد.

دیگر خبرها

  • بارش تگرگ به باغات و مزارع شهرستان پاوه خسارت وارد کرد
  • خسارت ۳۹۰ میلیاردی سیل به باغات خراسان شمالی
  • خسارت طوفان و تند باد به زیر ساخت و شبکه برق هرمزگان
  • خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان
  • تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر
  • خسارت بیش از یک میلیاردی سیل به تاسیسات آب و فاضلاب شهر تفت
  • توقیف بیل مکانیکی میلیاردی در هرمزگان
  • خسارت ۳۰ میلیاردی بارندگی به عشایر در چهارمحال و بختیاری
  • کمترین خسارت به گندم‌های نگهداری شده در مراکز روباز خوزستان
  • خسارات سیل به جاده هاوتردد سخت مردم چابهار