Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان از دسترسی 62 خانوار روستایی به تلفن و اینترنت همراه بر بستر شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگذاری برنا به نقل از  مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان مراسم افتتاح سایت ارتباطی روستای دوله سراز دسترسی 62 خانوار روستایی به خدمات نسل سوم و چهارم در شهرستان‌ تالش خبر داد و اظهار کرد: در راستای کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا و با نصب و راه اندازی یک سایت ارتباطی، دو روستای شهرستان تالش از خدمات تلفن و اینترنت همراه بر بستر شبکه ملی اطلاعات بهره مند شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به راه اندازی یک سایت ارتباطی با سرمایه گذاری 20 میلیارد ریالی از محل منابع وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO) با همکاری اپراتور ایرانسل در شهرستان تالش بیان کرد: با راه اندازی این سایت، دو روستای دوله سر و ونه خونی و در مجموع 62 خانوار و 193 نفر جمعیت از تلفن و اینترنت سیار بهره مند شدند.

توکلی با اشاره به اولویت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای دسترسی یکسان همگان به سرویس های ارتباطی به خصوص اینترنت، افزود: در راستای تحقق عدالت ارتباطی و دسترسی همگانی به شبکه ملی اطلاعات و ارتباطات پایدار، پیشرفت خوبی در استان حاصل شده و این روند تا راه اندازی سایت های مخابراتی جدید و ارتقاء تکنولوژی تمامی سایت های موجود به نسل بالاتر در استان ادامه خواهد داشت و این اداره کل، توسعه زیرساخت های ارتباطی و پایش دوره ای فرکانس استان را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان افزود: هم اکنون از مجموع 286 روستای شهرستان تالش 124 روستا به اینترنت پرسرعت روستایی دسترسی داشته و این دستاورد در راستای اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای کاهش شکاف دیجیتالی بین روستاها و شهرها بوده که نصب، راه اندازی و ارتقاء 15 سایت ارتباطی از محل طرح USO برای 31 روستای این شهرستان در آینده نزدیک در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان گیلان اینترنت تلفن خانوار اطلاعات روستا دسترسی علم وفناوری شبکه ملی اینترنت همراه شهرستان تالش خبر گیلان خبر تالش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شبکه ملی اطلاعات سایت ارتباطی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۸۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی جاده ارتباطی روستای گو بخش مرکزی نیکشهر

 

 احسان رئیسی بخشدار مرکزی نیکشهر در بازدید از عملیات بازگشایی جاده ارتباطی روستای گو ، گفت: با پیگیری های انجام شده توسط فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان نیکشهر و اختصاص یک دستگاه بولدوزر توسط شرکت پایدار سازان قرارگاه خاتم الانبیا، عملیات بازگشایی جاده روستای عشایری گو از منطقه هنزم و زیردان در حال انجام است.

وی با قدر دانی از همکاری گروه های مردمی و حلقه های میانی تاثیر گذار در این منطقه، گفت: یکی از ظرفیت های مهم در منطقه هنزم و زیردان پای کار بودن گروه های مردمی و معتمدین می باشد که باعث تسهیل در امداد رسانی به مردم سیل زده شده است.

بخشدار مرکزی افزود: روستای گو یکی از مناطق متاثر از سیلاب های اخیر در بخش مرکزی نیکشهر است که خسارات فراوانی به منازل مسکونی و زیر ساخت های آن وارد شده است.

رئیسی اظهار داشت: در طی فعالیت سامانه های بارشی اخیر در این منطقه، ۱۰ کیلومتر از مسیر روستای گو به علت ریزش کوه مسدود شده است که عملیات بازگشایی آن در حال انجام است.

احسان رئیسی گفت: در مدت زمان مسدودی راه های ارتباطی این منطقه نیز با پیگیری های ستاد مدیریت بحران شهرستان، عملیات امداد رسانی و توزیع اقلام غذایی از طریق بالگرد های امداد رسان بصورت هوایی انجام شده است.

بخشدار مرکزی نیکشهر گفت: احداث بند های حفاظتی به منظور انحراف مسیر آب از منازل مسکونی می تواند خسارات سیلاب را در این منطقه به حداقل برساند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پاسخگویی به پرسش‎های مشترکین در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات
  • رقیبی تازه برای گوگل؛ موتور جستجو ChatGPT احتمالاً این هفته معرفی می‌شود
  • این شبکه اجتماعی برای کاربرانش بازی راه‌اندازی کرده است!
  • عکس معناداری که آذری جهرمی منتشر کرد
  • وب‌سایت‌هایی که برای هک اکانت تلگرام استفاده می‌شوند
  • بازگشایی جاده ارتباطی روستای گو بخش مرکزی نیکشهر
  • سرویس استعلام آنلاین ملک در شهرداری‌های کلانشهرها راه‌اندازی می‌شود
  • راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ارتباطات در تبریز
  • توسعه ارتباطات سیار با نصب و راه‌اندازی دکل اینترنت سرعت در قلعه خواجه
  • زارع‌ پور: آماده‌ اجرایی کردن پروژه‌هایی در حوزه های ارتباطات و اطلاعات در این کشور آفریقایی هستیم