Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در خلال روزهای ملتهب فدراسیون کشتی یک تصمیم عجیب را گرفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ در شرایطی که بیش از یک هفته از مجمع پرحاشیه فدراسیون کشتی گذشته اما هنوز هیچ تغییر مثبتی به نفع ورزش ملی و پرافتخارترین رشته در کارزارهای المپیکی و جهانی رخ نداده و مسیر بین این فدراسیون با وزارت ورزش جوانان انگار با دیواری بتنی به بن‌بست رسیده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقدام یک‌شبه و بی‌سابقه معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت‌خانه در «صفر» کردن بودجه فدراسیون کشتی از محل وزارت ورزش و جوانان، باعث آن شده که بین این فدراسیون مهم المپیکی و نهاد متولی ورزش ایران اختلافاتی عمیق رخ بدهد و این جدل‌ها در شرایطی صورت گرفت که سیدحمید سجادی در بطن کار حضور نداشت.

تخصیص اعتبار ۷۰ میلیارد تومانیِ مازاد بر بودجه مصوب وزارت ورزش و جوانان از سوی مجلس شورای اسلامی به فدراسیون کشتی برای حمایت هر چه بیش‌تر از این ورزش ملی، انگار به مذاق برخی خوش نیامده که به همین ریسمان تمسک کرده‌اند تا بلکه حق قانونی کشتی را به فدراسیون‌های دیگری اختصاص بدهند.

سوای از مسائلی که بین طرفین دعوی رخ داده، نمی‌توان نادیده گرفت که وزارت ورزش و جوانان در این میان اشتباهی نابخشودنی و به شدت آماتورگونه را انجام داده و عملاً شاگرد زرنگ کلاس ورزش ایران را از پرتو توجه و نگاه پدرانه‌اش خارج ساخته تا این حمایت‌ها به برخی فدراسیون‌های دیگر تعلق بگیرد.

این‌ها در شرایطی است که چه پس از مجمع جنجالی و چه پیش از آن، اکثر نمایندگان مجلس شورای اسلامی به حمایت از حق مسلم و قانونی فدراسیون کشتی پرداخته‌اند و مصوبه خلق‌الساعه معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان را به شدت نکوهیده‌اند؛ چرا که استنکاف از قانون رخ داده.

احمد راستینه‌هفشجانی، عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: بودجه حمایتی مجلس ربطی به بودجه وزارت ورزش ندارد و حتما دوستان در وزارتخانه باید این مسئله را لحاظ کنند. اگر این مسائل حل نشود، ما سال آینده انگیزه‌ای برای جذب منابع در قالب بودجه حمایتی نداریم.

با این تفسیر به‌نظر می‌رسد اقدام یک‌طرفه پولادگر بیش از این که در سال جاری به نفع سایر رشته‌ها باشد، در سال آینده به ضرر آن‌ها و تمام جامعه ورزش ایران تمام خواهد شد. این تخصیص عجیب و نامعتبر از سوی معاون وزیر در حال حاضر به مسئله‌ای تبدیل شده که دودش به چشم همه خواهد رفت.

مسئله امضای تفاهم‌نامه بودجه فدراسیون‌ها و تخصیص آن در شرایطی از سوی وزیر ورزش و جوانان ذیل اختیارات اصلی‌ترین معاون وزارت‌خانه آمده که گویا متصدی فعلی پست معاونت قهرمانی و حرفه‌ای چندان آشنایی به امور ندارد و کارهای مهم‌تری را در ساختمان خیابان سئول دنبال می‌کند.

در جدیدترین اقدام از سوی سیدمحمد پولادگر، آرش فرهادیان به عنوان سرپرست دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی معرفی و جانشین نصرالله پری‌چهره‌ای شده که خودش به تازگی در این منصب جای گرفته بود. فرهادیان در حالی به این سمت رسیده که پیش از این به عنوان مدیرکل دفتر توسعه ورزش حرفه‌ای و امور باشگاه‌های وزارت ورزش و جوانان کار می‌کرد.

انتصاب فرهادیان از آن جایی عجیب و بحث‌برانگیز به نظر می‌رسد که او در زمان صدارت پولادگر بر فدراسیون تکواندو، علی‌رغم وجود گزینه‌های بسیار ورزشی‌تر و تکواندویی‌تر به عنوان دبیر و سپس مدیر تیم‌های ملی فدراسیون ایفای نقش داشت.

شاید پر بی‌راه نباشد اگر بگوئیم که به جای رفع دغدغه جامعه پرافتخار کشتی در آستانه مسابقات جهانی با این هزینه‌های سرسام‌آور، آقای معاون این روزها به امور دوستان و یاران نزدیکش رسیدگی می‌کند و در قامت معاون «همه» فدراسیون‌ها، یک فدراسیون را به کلی به فراموشی سپرده.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: وزارت ورزش و جوانان قهرمانی و حرفه ای فدراسیون کشتی فدراسیون ها توسعه ورزش حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۹۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود

شهردار کهریزک گفت: فضای ورزشی شهر کهریزک با کمبود ۳۰ درصدی مواجه است که این کمبود در سالن‌های ورزشی بسیار محسوس است و خانه کشتی در این راستا افتتاح خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، علی کلهر در آئین کلنگ‌زنی خانه کشتی کهریزک با اشاره به لزوم افزایش سرانه ورزشی در کهریزک گفت: با توجه به توسعه شهر کهریزک و جمعیت ساکن در این منطقه فضای ورزشی شهر کهریزک با کمبود 30 درصدی مواجه است که این کمبود در سالن‌های ورزشی بسیار محسوس است.

وی افزود: با توجه به اعلام نیاز در حوزه ورزش، در جلسات متعددی هماهنگی‌های لازم برای احداث خانه کشتی با مساحتی در حدود 3 هزار مترمربع با دسترسی مناسب برای علاقه‌مندان و مراجعان صورت گرفت.

شهردار کهریزک در ادامه گفت: این پروژه در دو مرحله اجرایی می‌شود که اعتبار فاز نخست این پروژه 25 میلیارد تومان و مرحله دوم نیز با اعتباری در حدود 30 میلیارد تومان از امروز آغاز خواهد شد و تلاش می‌کنیم تا دهه فجر امسال افتتاح شود.

کلهر تصریح کرد: کهریزک مهد ورزش‌های پهلوانی، کشتی، کاراته و ... است، لذا در این مجموعه تمهیدات لازم جهت این ورزش‌ها اندیشیده شده و مجهز خواهد شد.

شهردار کهریزک خاطرنشان کرد: در این مجموعه علاوه بر فضای ورزشی، سالن اجتماعات و خوابگاه ورزشی نیز طراحی شده و تلاش می‌کنیم این فضا را در جهت ورزش قهرمانی و پهلوانی تجهیز کنیم تا فضایی مناسب برای افتخار آفرینی جوانان شهر کهریزک فراهم شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ری نیز با اشاره به لزوم ارتقای خدمات ورزشی در بخش کهریزک گفت: سرانه بخش کهریزک بسیار پایین است و نیاز است که در این منطقه پروژه‌های ورزشی تعریف و اجرایی شود.

حسن یوسف‌زاده افزود: امیدواریم با هم‌افزایی دستگاه‌های خدمات‌رسانی بخشی از کمبودهای ورزشی کاهش و سرانه ورزشی این منطقه ارتقا یابد.

کشف انبار 10 میلیاردی بلور قاچاق در کهریزک

یوسف زاده خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کهریزک استعدادهای زیادی در بخش کشتی و رزمی دارد، با افتتاح این پروژه در آینده‌ای نه چندان دور شاهد بروز و ظهور استعدادهای زیادی در این حوزه خواهیم بود که موجب افتخار آفرینی در شهر و کشور خواهند شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تغییر نام استقلال جنجالی شد | وزارت ورزش واکنش نشان داد
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • واکنش وزارت ورزش و جوانان به تغییر نام باشگاه استقلال
  • نشست مشترک کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی و مسئولین کمیته ملی المپیک
  • واکنش وزارت ورزش به تغییر نام استقلال
  • واکنش منفی وزارت ورزش به تغییر نام استقلال
  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • خسروی‌وفا: توان ورزش ما بسیار فراتر از اینهاست
  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود