Web Analytics Made Easy - Statcounter

روح‌الله منوچهری با حضور در شهر صدرا با شهردار و رئیس شورای اسلامی این شهر در خصوص رفع مشکلات پیش روی ساخت کتابخانه و توسعه فرهنگ کتابخوانی در صدرا دیدار و گفتگو کرد.

او گفت: طبق قانون شهرداری‌ها، نیم درصد از بودجه شهرداری به کتابخانه‌ها اختصاص می‌یابد که خوشبختانه شهرداری صدرا تاکنون نسبت به پرداخت به موقع اقدام کرده و همواره در برگزاری تمام برنامه‌های مرتبط با کتابخانه حضور فعال داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس عنوان کرد: در سال ۹۸ اقداماتی انجام شد و کتابخانه شهدای سلامت در فاز ۲ افتتاح شد و کلنگ ساخت کتابخانه مرکزی نیز به زمین زده شد اما به دلیل برخی مشکلات و تغییر مدیریت در شرکت عمران صدرا ساخت کتابخانه متوقف شده است.

منوچهری خاطرنشان کرد: طی روزهای آینده جلسه انجمن کتابخانه شهر صدرا با فرماندار شهرستان شیراز و اعضای حقوقی و حقیقی در صدرا برگزار خواهیم کرد و مشکلات موجود بررسی می‌شود.

پرنیان، شهردار صدرا نیز در این جلسه با اشاره به کمبود فضاهای آموزشی، کتابخانه و سالنهای مطالعه در شهر صدرا گفت: ضروری است برای رفع مشکل کمبود کتابخانه و سالنهای مطالعه در شهر صدرا با برنامه ریزی صحیح کوتاه مدت و بلند مدت این مشکل برطرف شود.شهرداری صدرا به طور کامل آمادگی خود را اعلام می‌دارد تا به هرشکل ممکن برای توسعه کتابخوانی قدم بردارد.

او افزود: پیشنهاد میپشود در گام نخست و بصورت کوتاه مدت یک و یا چند مکان مناسب برای سالن مطالعه و کتابخانه اجاره و تجهیز گردد که شهروندان و علاقه مندان به کتابخوانی بتوانند از آن بهره مند شوند سپس در مرحله بعد و برنامه ریزی بلند مدت، تعهداتی که شرکت عمران در خصوص ساخت کتابخانه دارد هرچه زودتر عملیاتی شود و در بازه زمانی سه ساله به بهره برداری برسد.

شهردار صدرا با بیان اینکه پروانه ساخت کتابخانه شهر صدرا توسط شهرداری بصورت رایگان صادر شده است، گفت: شهرداری صدرا این آمادگی را دارد در صورتی که نهاد کتابخانه‌ها موافقت کند متولی احداث کتابخانه در شهر صدرا شود و از طریق پرداخت نیم درصد سهم شهرداری کار ساخت کتابخانه را بر عهده گیرد.

فیروزمند، رئیس شورای اسلامی شهر صدرا هم عنوان کرد: یکی از مطالبات بحق مردم در شهر صدرا احداث کتابخانه و سالن مطالعه در این شهر است.حدود ۲۰ هزار نفر دانش آموز در شهر صدرا ساکن هستند که برای مطالعه نیازمند مراکز مطالعه و کتابخانه هستند ولی به دلیل نبود امکانات موجود نیاز با صرف هزینه و وقت فراوان به شیراز رفته و از امکانات کتابخانه‌های شیراز استفاده می‌کنند که هزینه بالایی به خانواده‌ها تحمیل می‌شود از این رو اعضای شورای شهر به شدت پیگیر رفع این مشکل هستند و به عنوان حقوق عامه شهروندان در صورت نیاز به دادستان نیز اعلام می‌شود که پیگیر رفع این مشکل باشند.

او افزود: یک قطعه زمین را شرکت عمران در بولوار بوستان برای کتابخانه اختصاص داده است که چندسال پیش کلنگ ساخت آن به زمین زده شد اما تاکنون هیچ گونه اقدامی انجام نشده است که از سرپرست شرکت عمران صدرا درخواست می شود ضمن بررسی روند ساخت این کتابخانه مشکلات را بررسی و نسبت به رفع آن اقدامات لازم انجام شود.

فیروزمند بیان کرد: از مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان درخواست می‌شود در سریعترین زمان ممکن یک کارگروه، ویژه شهر صدرا به عنوان انجمن کتابخانه شهر صدرا با حضور فرماندار، شهردار، اعضای شورای اسلامی و سایر اعضا حقیقی و حقوقی در شهر صدرا برگزار و نسبت به مشکلات تصمیمات لازم گرفته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خودرو سیار شهر صدرا ساخت کتابخانه کتابخانه ها شهر صدرا شهر صدرا شرکت عمران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۹۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت

دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: CT اسکن مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور رشت با همکاری و مشارکت گروه مپنا در نیمه دوم فروردین امسال راه اندازی شده و بهره برداری از آن، سطح ارائه خدمات درمانی را در این مرکز تخصصی و فوق تخصصی ارتقا داده و موجب افزایش رضایت مندی مردم و دریافت کنندگان خدمت شده است.

او افزود: پیش از راه اندازی CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت، بیماران مرکز به ناچار باید به مراکز آموزشی درمانی مستقر در شهر ارجاع می‌شدند که این مسئله علاوه بر معطلی و طولانی کردن روند درمان، خطراتی را متوجه بیماران و کار را بر کادر درمان در دیگر مراکز آموزشی درمانی مرکز استان مضاعف می‌کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: از ابتدای راه اندازی آزمایشی CT اسکن این مرکز تاکنون بیش از ۴۰ بیمار خدمات تصویربرداری مورد نیاز را دریافت کرده اند؛ این در حالی است که این بخش هنوز به صورت رسمی افتتاح نشده و یقینا در آینده نه چندان دور نیاز بسیاری از مراکز درمانی را نیز پاسخ خواهد داد.

به گفته دکتر آشوبی، در حال حاضر قیمت دستگاه CT اسکن ۱۶ اسلایس در بازار حدود ۱۳ میلیارد تومان است و دانشگاه علوم پزشکی گیلان تنها یک میلیارد تومان برای آماده کردن فضا و تجهیزات هزینه کرده است.

او تصریح کرد: نصب و راه اندازی دستگاه CT اسکن ۱۶ اسلایس در مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور رشت به عنوان یک مرکز تخصصی و فوق تخصصی درمان کودکان در استان گیلان، یکی از جلوه‌های برون‌سپاری و بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی در تهیه و ارائه بسته‌های خدمتی سلامت به مردم است که علاوه بر خدمت با کیفیت و ارزان، هزینه تمام شده برای دولت را نیز کاهش می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • تداوم ساخت پارکینگ در محلات کم برخوردار و دارای معابر باریک و فشرده
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • باجه سیار قبول مرسولات پستی در یزد فعال می‌شود
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی تشکیل می‌شود
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد
  • تحصیل اجباری ۹ هزار دانش‌آموز‌ شهر صدرا در شیراز
  • توسعه صدرا با هم افزایی مدیران شتاب می‌گیرد
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند