Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@00:09:22 GMT

خواص بی نظیر نعناع در فصل های مختلف

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۹۸۱۱

خواص بی نظیر نعناع در فصل های مختلف

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، یکی از مواد خوراکی رایج در آشپزخانه برگ نعناع است. ساده ترین روش برای گنجاندن آن در رژیم غذایی، جوشاندن مقداری برگ نعناع در آب و مصرف معجون در طول روز است. با توجه به تاثیر طراوت بخشی و خنک کنندگی این سبزی، می تواند جایگزینی سالم برای انواع نوشیدنی ها معمول و نوشیدنی های کافئین دار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نعناع از جمله سبزیجاتی است که هم در آشپزی و هم برای اهداف دارویی استفاده می شود، پراشتهایی و پرخوری را کنترل کرده، به کاهش وزن کمک، تعادل الکترولیت ها را حفظ، دمای بدن را تنظیم و سطح انرژی بدن را در طول روز حفظ می کند. همچنین ساده ترین راه برای هیدراته ماندن بدن در تمام فصول و نه تنها فصل تابستان است.

به گفته کارشناسان، برای هضم، جذب و دفع بهتر باید در تمام فصول به اندازه کافی آب بنوشید. تامین آب مورد نیاز بدن سلامت پوست را حفظ کرده و روند فرسودگی را به تاخیر می‌اندازد و در عین حال جذب مواد مغذی را در روده بهبود می‌بخشد. همچنین دمنوش نعناع از یبوست پیشگیری و آن را درمان، دمای بدن را تنظیم، سم زدایی طبیعی را بهینه و فشار خون را حفظ می کند.

مصرف نعناع همچنین به بهبود خلق و خو کمک می‌کند. نوشیدن دمنوش نعناع در شب باعث میشود تا خواب سالمی داشته باشید و ذهن را آرام میکند.

فوائد مصرف دمنوش نعناع در تمام فصول

در حالیکه در فصل تابستان ممکن است فرد تمایل داشته باشد از نوشیدنی‌های سرد و کافئین‌دار برای غلبه بر گرما مصرف کند، باید از دمنوش نعناع مصرف کرد تا بدن به طور طبیعی خنک بماند و میل به نوشیدنی‌های ناسالم رفع شود.

به گزارش هندوستان تایمز، در طول زمستان، فرد خیلی احساس تشنگی ندارد. دمنوش نعناع به دلیل خاصیت طراوت بخشی می تواند گزینه مناسبی باشد. نوشیدن دمنوش گرم نعناع به هضم و سوخت و ساز بهتر مواد غذایی در فصل سرد کمک میکند زیرا در زمستان اشتها به شکل طبیعی بیشتر میشود.

منبع: ايسنا

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دمنوش دمنوش نعناع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۹۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال بی نظیر از میزبانی المپیک 2036!

به گزارش "ورزش سه"، رئیس IOC تاکید کرده که تغییرات آب و هوایی می‌تواند باعث شود تاریخ بازی‌ها از تابستان به پاییز تغییر کند. در سال‌های اخیر، علاقه به میزبانی بازی‌های المپیک به شدت کاهش یافته بود و تنها یک پیشنهاد برای هریک از بازی‌های تابستانی ۲۰۲۴ و ۲۰۲۸ وجود داشت.

باخ در اینباره گفت: "بازی های ‌۲۰۳۲ به بریزبن استرالیا تعلق گرفت و برای سال ۲۰۳۶، درخواست‌ها با تعداد دو رقمی کشورهایی که علاقه‌مند هستند، مواجه شده است. ما هرگز در چنین موقعیت مطلوبی قرار نداشتیم. هرگز به این میزان علاقه به میزبانی بازی‌های المپیک ندیده بودیم."

عربستان سعودی و قطر هر دو مشتاق میزبانی بازی‌های ۲۰۳۶ هستند. همچنین اندونزی و هند نیز میزبان بالقوه هستند. باخ افزایش علاقه به میزبانی المپیک را به اصلاحاتی نسبت می‌دهد که در دوران تصدی وی انجام شد و به دنبال پایان دادن به هزینه‌های بیهوده‌ای بود که در گذشته چندین شهر میزبان را در آستانه ورشکستگی قرار داد و شهرها را وادار می‌کرد قبل از پیشنهاد درباره میزبانی تجدیدنظر کند.

دیگر خبرها

  • درمان کسانی که زود از کوره در می‌روند
  • کسانی که زود عصبانی می‌شوند سراغ این دمنوش بروند
  • مصرف برق همدان در بخش‌های مختلف انضباط یابد
  • استقبال بی نظیر از میزبانی المپیک 2036!
  • خواص ریواس و فواید آب ریواس برای جوانسازی و لاغری + عوارض
  • انواع شربت های میوه ای و غیر میوه ای و فرآورده های یخی خوراکی غیرمجازند
  • چه کار کنیم نعناع روی دوغ نماند؟ | ترفند مخلوط شدن سبزی خشک در دوغ با کمک آب جوش
  • انواع خدمات پذیرایی هتل‌ ها و تورها | از ‌‌‌BB تا UALL
  • صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • راهکارهای خانگی برای درمان معده‌دردهای خفیف