Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن جلیلوند با اشاره به تداوم کشت ذرت علوفه‌ای در مزارع قزوین، گفت:تاکنون ۱۰ هزار هکتار از مزارع قزوین به زیر کشت ذرت علوفه‌ای رفته است و کشاورزان معمولا تا اواخر تیرماه به کار کشت این محصول ادامه می‌دهند.

او گفت: پیش بینی می‌شود امسال در مجموع ۲۴ هزار هکتار از اراضی استان قزوین به زیر کشت این محصول به عنوان مهم‌ترین غله علوفه‌ای مورد نیاز دامداران برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برآورد می‌شود طی سال زراعی جاری یک میلیون و ۳۲۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای از مزارع استان برداشت شود.

 میزان بذر مصرفی کشاورزان استان قزوین برای کشت ذرت علوفه‌ای ۳۸۴ تن می‌باشد که تامین شده است.

 ۷۰۴ و بی سی ۶۷۸ از جمله عمده ارقام کشت شده ذرت علوفه‌ای در مزارع استان قزوین به شمار می‌روند.

 در سال زراعی جاری آبیاری تیپ مزارع ذرت علوفه‌ای در سطح هزار و ۴۰۰ هکتار انجام شده است و همچنین ۲۱۴ هکتار نیز مزرعه الگویی مربوط به این محصول با استفاده از انواع ریز مغذی‌ها ایجاد شده و نتایج آن برای ارتقای عملکرد محصول و بهره وری در حوزه کاشت، داشت و برداشت در اختیار کشاورزان ذرت کار قرار خواهد گرفت.

سه هزار و ۳۶۰ هکتار از مزارع ذرت علوفه‌ای نیز به روش کشاورزی حفاظتی کشت شده اند.

 ذرت علوفه‌ای از محصولات مهم کشاورزی به شمار می‌رود چرا که نقش مهمی در کمک به تامین خوراک دام دارد و در چرخه تامین امنیت غذایی به ایفای نقش می‌پردازد.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ذرت علوفه ای جهاد کشاورزی ذرت علوفه ای استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۰۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،علی ابوالحسنی با اشاره به اهمیت تولید محصول سالم با اجرای مدیریت تلفیقی محصول سالم در شالیزارها، اظهار کرد: در سال زراعی جاری، طرح تولید برنج سالم به روش مدیریت تلفیقی محصول (ICM) در 5 هکتار اراضی شالیزاری شهرستان رامسر در حال اجرا است. 

وی به برگزاری دوره آموزشی و ترویجی مدیریت تلفیقی محصول برنج  (ICM) در این شهرستان اشاره کرد و افزود: این دوره آموزشی در راستای اجراي طرح مديريت تلفيقي برنج (ICM) و داشتن برنجی سالم با کمترین میزان سم، با توجه به شروع فصل کشت برگزار و به کشاورزان توصیه شد در اسرع وقت نسبت به نصب تله‌هاي نوري (لامپ، فانوس و ...) برای  جمع‌آوري و شكار پروانه‌هاي نسل زمستان‌ گذران آفت كرم‌ ساقه خوار برنج اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامسر یادآور شد: این شهرستان دارای 500 هکتار اراضی شالیزاری است.

دیگر خبرها

  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • کشت چغندرعلوفه‌ای در ۱۰۰ هکتار از مزارع استان قزوین بصورت پایلوت 
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر