Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، این طرح در ورودی شهر اراک از سمت قم واقع شده و اجرای آن از اهمیت زیادی برخوردار است که پیشرفت چندانی ندارد و علاوه بر اینکه منظر نازیبایی را در این منطقه ایجاد کرده موجب گره‌های ترافیکی سنگین شده است.

تسریع در اجرای این طرح از مطالبات و خواسته‌های مهم مردم اراک است که انتظار می‌رود مسئولان امر پیگیری‌های لازم را داشته باشند و با شتاب‌بخشی به فرآیند تکمیلی این طرح گام بلندی در جهت رفع گره ترافیکی این منطقه بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اهمیت این طرح از یک سو و تماس‌های مکرر مردمی با خبرگزاری جمهوری اسلامی استان مرکزی از سویی دیگر باعث شد تا خبرنگار این خبرگزاری ، در محل طرح حاضر شده و ضمن شنیدن حرف‌های مردم با مسئولان مدیریت شهری اراک در خصوص چگونگی روند تکمیلی این طرح گفت و گو کند. 

یکی از شهروندان اراکی در گفت و گو با ایرنا، گفت: انتظار است مسئولان قبل از اجرای هر طرح تدابیر لازم برای اجرای آن را داشته باشند نه اینکه طرحی را شروع کنند و ادامه مسیر فراموش شود و یا با کندی پیش رود.

«علی حسینی» افزود: طرح‌های شهری باید زمانی که آغاز می‌شوند بر اساس برنامه زمانبدی پیش رود نه اینکه کلنگ طرحی بر زمین بخورد و سال ها رها شود.

وی بیان کرد: طولانی شدن اجرای یک طرح موجب نارضایتی مردم و افزایش مشکلات ترددی می‌شود و انتظار است مسئولان شهری اراک در اجرای پروژه‌ها از سایر کلانشهرها الگو برداری کنند.

یکی دیگر از شهروندان اراکی گفت: چندین تقاطع غیرهمسطح در شهر اراک ایجاد شده که برخی از آنها با سرعت مناسبی اجرا شد اما برخی طرح ها از جمله تقاطع غیرهمسطح امام خمینی (ره) در ورودی شهر اراک زمان بر شده و هنوز هم پیشرفتی ندارد.

« مازیار صحرایی» افزود: چندین سال است که ورودی‌های شهر اراک از جمله پل سنجان و تقاطع غیرهمسطح امام خمینی (ره) بلا تکلیف است و زشتی‌های زیادی را در ورود مسافران ایجاد کرده و این همه تعلل در اجرای طرح در شان و حق مردم این شهر نیست.

وی عنوان کرد: اراک یکی از شهرهای آلوده کشور است و نیاز است برای کاهش مسایل و مشکلات آلودگی هوای این شهر، اجرای طرح‌های عمرانی که در کاهش ترافیک نقش موثری دارند، با جدیت و سرعت بیشتری انجام شود.

یکی دیگر از شهروندان اراک گفت: انتظار است مسئولان قبل از اجرای هر طرح، همه جوانب آن را در نظر بگیرند و طرحی را انجام ندهند که پس از گذشت مدت کوتاهی  آن را کنار بگذراند و سرمایه‌های زیادی برای اجرای طرح جدید جایگزین کنند.

«الهام نعمتی» افزود: مطالعه بر اجرای یک طرح باید بلند مدت باشد و زمانی که امکان اجرا دارد، کلید بخورد، نه اینکه کلنگی بر زمین زده شود و سال‌های سال مردم چشم انتظاری بکشند تا آن طرح به سرانجام برسد.

وی بیان کرد: چند سال است که طرح تقاطع غیرهسمطح امام خمینی (ره) اراک آغاز شد اما هنوز پس از سال ها اجرای آن درجا می‌زند و کاری صورت نمی‌گیرد.

عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیرهمسطح امام خمینی (ره) اراک تا یک ماه آتی سرعت می‌گیرد

مدیر پروژه‌های تقاطع غیرهمسطح شهرداری اراک گفت: اجرای طرح تقاطع غیرهمسطح امام خمینی (ره) اراک در سال ۹۵ در شورای ترافیک مصوب شد و این طرح به صورت روگذر و کامل بود.

«روح‌الله دولت‌آبادی» افزود: سال ۹۹ قرارداد اجرای این طرح در ۲۵ آبان ماه با قرارگاه سازندگی منعقد شد و از آذرماه همان سال جابه جایی درختان در مسیر اجرای طرح و جمع آوری کانکس‌های مستقر در آن انجام شد.

وی بیان کرد: اما پس از مدتی شورای ترافیک به دلیل حفظ میدان و اهمیت منظر شهری، طرح دیگری را مطرح کرد که این طرح در سال ۱۴۰۰ مصوب و ابلاغ شد و به محض ابلاغ، بحث شناسایی تاسیسات در مسیر اجرای طرح و حصار کشی دور آن آغاز شد.

مدیر پروژه های تقاطع غیرهمسطح شهرداری اراک ادامه داد: یکی از علت‌های تاخیر اجرای این طرح، به دلیل وجود مشکلاتی در طرح بود و برای جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌ها و کاهش هزینه‌ها، نیاز بود اصلاحاتی انجام شود که این مهم صورت گرفت.

دولت آبادی عنوان کرد: در ایام نوروز امسال نیز امکان اجرای برخی امور و ایجاد ترافیک در منطقه وجود نداشت اما در این مدت طرح سازه توسط مشاور انجام شده است.

وی گفت: اجرای این پروژه پیچیده نیست اما جابه‌جایی‌های تجهیزان و تملکات بسیار زمان بر است.

 مدیر پروژه تقاطع های غیرهمسطح شهرداری اراک افزود: هماهنگی‌ها و تدابیر لازم برای اجرای با کیفیت این طرح اندیشیده شده و تا یک ماه آتی سرعت مضاعفی به اجرای آن گرفته می‌شود.

دولت آبادی عنوان کرد: پیشرفت فعلی این طرح حدود پنج درصد است و اعتبار نخست اجرای آن نیز ۵۰۰ میلیارد ریال است.

وی اظهار داشت: پیش بینی شده این طرح تا پایان سال ۱۴۰۲ به اتمام و زیر بار ترافیک قرار گیرد. 

پروژه تقاطع غیرهمسطح امام خمینی (ره) اراک متوقف نیست

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک هم گفت: پروژه تقاطع غیرهمسطح امام خمینی (ره) اراک متوقف نیست و امور اولیه اجرای طرح در دست انجام است.

سید «وحید میر نظامی» افزود: اجرای یک پروژه بزرگ نیاز به رفع معارض و هماهنگی‌های ویژه با دستگاه‌های اجرایی مختلف برای جابه جایی تجهیزات و یا برگزاری مناقصه‌های مختلف دارد که زمان بر است و این بخش‌ها از سوی مردم دیده نمی‌شود و برخی افراد تصور بر توقف یک طرح دارند.

وی بیان کرد: بحث رفع معارضین این طرح و برخی هماهنگی‌ها با دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته و به طور قطع سرعت عملیات اجرایی طرح پس از اقدامات اولیه از طرح میدان امام حسین (ع) کمتر نخواهد بود.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: شورای شهر و شهرداری به جد دنبال اجرای به موقع پروژه‌ها هستند زیرا هر یک روز تاخیر در اجرای یک طرح بیش از یک میلیارد ریال خسارت وارد می‌کند.

طراح تقاطع غیرهمسطح امام خمینی (ره) اراک از بهترین طراحان کشور است

مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی نیز گفت: حدود پنج سال پیش و در دوران شورای پنجم، اجرای طرح تقاطع غیر همسطح امام خمینی (ره) مطرح شد و اصرار این شورا بر این طرح بود.

«حمیدرضا نوازنی» افزود: میدان امام خمینی (ره) اراک یکی از مسیرهایی است که تاکنون قربانیان زیادی در حوادث رانندگی داشته و هزینه بیشتر در اجرای طرح غیرهمسطح به مراتب کمتر از فوت انسان‌ها است.

وی بیان کرد: با ارایه دلایل و مستندات پلیس و مسئولان مربوطه در اواخر شورای پنجم اجرای تقاطع غیرهمسطح این میدان مصوب و ابلاغ شد اما در ابتدای شروع شورای ششم نیز انتقاداتی به این طرح وارد شد که باعث تاخیر در اجرا شد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی ادامه داد: به طور قطع در اجرای این طرح کار کارشناسی صورت گرفته و نباید تغییر مدیریت‌ها در روند کار اختلال ایجاد کند و باید تلاش شود تا طرح بر زمین مانده با جدیدت به اتمام برسد و در اختیار مردم قرار گیرد.

نوازنی عنوان کرد: طراح تقاطع غیرهمسطح امام خمینی (ره) اراک یکی از بهترین طراحان کشور است و این طرح با کار کارشناسی و مطالعه انجام شده است.

وی گفت: برای اجرای طرح تقاطع غیرهمسطح امام خمینی (ره) اراک تلاش شده تا سازه ضمخت و خشن تعریف نشود و به دلیل اهمیت منظر شهری، به سمتی رود که در میدان کمتر مداخله صورت گیرد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی افزود: این طرح از حالت پل به زیرگذر تبدیل شد زیرا با این کار کمترین مداخله در میدان صورت می گیرد و آرامش بصری میدان هم حفظ می‌شود.

نوازنی اظهار داشت: طرح قطعی اجرای تقاطع غیرهمسطح امام خمینی (ره) اراک سال گذشته نهایی و ابلاغ شد و شهردار وقت در اجرای آن مقاومت زیادی کرد و کار را به تعویق انداخت.

مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی ادامه داد: شورای اسلامی و شهردار فعلی اراک مصمم به اجرا و تکمیل به موقع تقاطع غیرهمسطح امام خمینی (ره) هستند.

نوازنی اظهار داشت: قرارگاه خاتم کار اجرای این طرح را آغاز کرده و امید است تا پایان سال آینده به بهره برداری برسد.

اراک مرکز استان مرکزی است و در این شهر بیش از ۵۸۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی طرح های عمرانی شهرداری اراک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی طرح های عمرانی اراک استان مرکزی طرح های عمرانی شهرداری اراک مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی تقاطع غیرهمسطح امام خمینی اجرای این طرح شهرداری اراک پروژه تقاطع برای اجرای اجرای طرح طرح تقاطع اجرای یک اجرای آن شهر اراک پروژه ها طرح ها یک طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۰۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تسریع در روند اجرای پروژه‌های مجتمع فولاد بافق

دهقان فرماندار بافق گفت: ۱۰۷ پروژه در ادامه تکمیل زنجیره فولاد، در مجتمع فولاد بافق در حال اجرا است. 

او افزود: با اجرای این پروژه‌ها، مجتمع فولاد بافق بی نظیرترین مجموعه فولادی در سطح کشور، خواهد شد. 

دهقان بیان کرد: این مجتمع تاکنون برای بیش از هزار نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد کرده است. 

او خاطرنشان کرد: با اجرای این ۱۰۷ پروژه این اشتغالزایی به بیش از شش هزار نفر خواهد رسید. 


عظمتی مدیر بهره برداری کارخانه نورد مجتمع فولاد بافق گفت: ظرفیت این کارخانه ۵۵۰ هزار تن در میلگرد از سایز هشت تا ۴۰ و ۵۰۰ هزار کلاف‌های صنعتی و ساختمانی از سایز ۵/۵ تا سایز ۲۰ به صورت ساده و آج دار است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • دسترسی به بافت تاریخی و حرم‌های مطهر با پروژه تقاطع غیرهمسطح قائم-رحمت-احمدی
  • تسریع در رفع مشکلات روستای امام‌قیس شهرستان بروجن
  • لزوم تسریع در روند اجرای پروژه‌های مجتمع فولاد بافق
  • لزوم تسریع در روند اجرای طرح‌های مجتمع فولاد بافق
  • روان سازی ترافیک تبریز با احداث ۶ تقاطع های غیر همسطح
  • بازدید از بزرگترین پروژه پل‌سازی شیراز تا تقاطعی که دسترسی به حرم شاهچراغ را تسهیل می‌کند
  • هم‌اینک دنیا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل دارای حقوق‌ بین‌الملل به رسمیت می‌شناسد
  • راهکار‌های سند تحول برای دستگیری سریع‌تر محکومان متواری
  • سرزمین آفتاب در سالروز شهادت ششمین اختر آسمان ولادت غرق ماتم است
  • روان سازی ترافیک تبریز با تقاطع های غیر همسطح